• 0

Als kleine ondernemer kom je niet verder

Beste mensen,

 

Als kleine zelfstandige in de recreatiebranche loop ik tegen 2 problemen aan. Ik zou hier graag met u van gedachten over wisselen.

 

1. Deelnemerschap overkoepelende organisaties.

Vanwege mijn kleine omzet wordt ik niet toegelaten tot organisaties als de SGR en de ANVR. Doordat ik hier geen lid van ben loop ik klanten mis die liever een vakantieaccommodatie boeken bij een bedrijf dat wel is aangesloten bij een dergelijke organisatie. Ik zit in een cirkel waar ik niet uit kom. Ik ben te klein om lid te worden en kan niet groeien omdat ik geen lid ben. Dit klinkt even heel plat, want ik kan natuurlijk wel groeien zonder de SGR en de ANVR, maar het helpt wel. Over het wel kunnen groeien gaat mijn 2e probleem.

 

2. Marketing en reclame

Ik ben zelf boekhoudkundig opgeleid en goed in het organiseren. Van marketing en reclame heb ik weinig verstand. Het gevolg is dat ik maar wat doe. Ik ben redelijk veel geld kwijt aan reclame op internet en offline, maar ik heb nauwelijks genoeg boekingen. Met name in de laagseizoenen en het middenseizoen is het nagenoeg leeg. Andere, grotere aanbieders, zijn wel vaak volgeboekt. Ik bied zeer mooie, schone, nette en luxe vakantie accommodaties aan tegen prijzen die vele malen lager liggen dan de grote parken met namen als center parcs en roompot. Ook bied ik mooie arrangementen en activiteiten aan. Deze worden, gezien de statistieken, niet eens gelezen op mijn website. De website is door een designer ontworpen en gemaakt.

Ergens doe ik iets helemaal fout, maar ik weet niet wat. Ik heb geen geld om een marketing mannager in te huren en dus zit ik wederom in een cirkel. Te klein om het goed te doen en groter te worden en hulp is onmogelijk.

De tijd ontbreekt me om alles zelf uit te zoeken en seminars te volgen. Ik werk heel hard, maar komt geen stap verder.

Wie kan mij adviseren en wil mijn website en bedrijfje kosteloos onder de loep nemen, waarbij ik uiteraard bereid ben tot vergoeding bij een positieve verandering.

 

Ik heb weinig geïnvesteerd in dit bedrijf, dus failliet gaan kan ik niet. Ik kan er net van rond komen, maar daar is alles mee gezegd en dat kan de bedoeling niet zijn van het ondernemerschap.

 

Uit privacy overwegingen en schaamte houd ik liever verborgen om welk bedrijf het gaat.

Wie mij kan en wil helpen wil ik verzoeken een privébericht te sturen, zodat ik daarop kan reageren.

 

Hartelijk bedankt.

G.A.D.M.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste mensen,

 

Ik houd het voor gezien voor vandaag.

Mijn hoofd loopt over na al deze goede ideeën en invalshoeken.

Dit wordt wederom een slapeloze nacht, maar dit keer omdat ik veel nieuwe inzichten heb gekregen en sta te popelen om ermee aan de slag te gaan. Mijn webmaster zal blij met me zijn.... :-)

 

Maar eers even rust.

 

Heel erg bedankt allemaal en blijf vooral schrijven.

Martin, de PM is onderweg.

Link naar reactie
  • 0

Mag ik een gewetensvraag stellen? www.aanzee.com is een verhuurbedrijf dat wel enorm veel boekingen genereert. Dat weet ik omdat ik met ze samenwerk voor enkele huizen. Ook hier zijn alle extra's niet inbegrepen in de huurprijs en ook de schoonmaakkosten zijn exclusief. De boekingskosten zijn 30 euro. Zou je hier wel een reservering maken als je zo op de site kijkt en zoekt?

Deze aanbieder doet heeeeeel veel aan online marketing - zowel op Nederlandse als ook op Duitse markt (ik kom ze echt overal tegen). Verder investeren ze veel in adwords.

 

ANVR/SGR - niet belangrijk. Kijkt niemand naar. De meeste mensen lezen nog niet eens de voorwaarden. Dus daar zou ik helemaal geen aandacht aan besteden. Ik ken reisorganisaties die reizen aanbieden naar verre landen, lopen erg goed - en geen aansluiting ANVR en zo.

 

Over de reserveringskosten: kun je die niet in de huurprijs verwerken? Bijv. huurprijs is EUR 350, reserveringskosten EUR 12,50. Laat je op de site een huurprijs zien van EUR 362,50. Doen de grote vakantiehuisaanbieders ook ;). In je AV staat toch al vermeld dat je reserveringskosten berekend. Prima toch.

 

Verder zou ik alle kosten die 'extra' zijn (bijv. de borg, want deze betaal je - als ik je AV lees - pas ter plekke) ook extra vermelden. Dus

 

Huurprijs: EUR xxx

Eindschoonmaak (verplicht): EUR xxx

----------------------------------------------------

Totaalprjis: EUR xxx

 

Extra kosten (ter plaatse te voldoen):

--------------------------------------------------

Borg: EUR xxx

Bedlinnen: EUR xxx

Badlinnen: EUR xxx

 

De totaalprijs is incl. eindschoonmaak en reserveringskosten maar exclusief de ter plaatse te betalen kosten.

 

 

Wat ik zeker zou opnemen is een contactbutton op elke huispagina. Als mensen tijdens het boeken vragen hebben of iets niet duidelijk is, dat ze meteen een knopje zien om contact met je te zoeken (via een contactformulier, een telefoonnummer of ook een call me back button!).

 

De vakantiehuismarkt is een moeilijke markt - IMO. Er zijn heel veel grote commerciële aanbieders met uitgebreide zoekfuncties en soms 100.000 huizen - laat staan de particuliere vakantiehuiseigenaar met een eigen website. En klanten zijn kritisch, surfen graag op het internet naar de nog goedkopere aanbieding.

 

Jouw site vind ik trouwens heel netjes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Kena,

 

bedankt voor je duidelijke woorden en je compliment aan de bouwer van de website.

 

Ik kan met de huurprijzen niets doen en ook geen overige kosten inclusief weergeven.

Ik ben niet de eigenaar van deze huizen, maar alleen de beheerder en verhuurbemiddelaar. Er zijn 15 verschillende eigenaren die de vakantiehuizen hebben gekocht. Zij hebben allemaal hun eigen eisen als het gaat om de presentatie en de huurprijs. De een wil extra kosten voor het meenemen van een hond, de ander niet. De een rekent een bedrag voor een kinderbed, de ander niet.

De reserveringskosten kunnen zeker niet in het huurbedrag inbegrepen zijn vanwege de eigenaren. Het is allemaal heel complex. De eerste jaren waren de huurprijzen van alle huizen gelijk. Maar het ene huis heeft meer luxe dan het andere, dus dat was ook niet correct. Dit is nu aangepast en de prijzen zijn verdeeld in 4 categoriën, gerangschikt naar luxe. Dit stond eerst ook duidelijk aangegeven per huis, maar dit heb ik gisteren met het verkorten van de teksten weggehaald.

 

Het zou allemaal veel makkelijker zijn als ik zelf eigenaar zou zijn, maar ik heb met heel veel partijen en wensen te maken en dan moet ik zelf ook nog wat zien te verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Dat is een hoop leeswerk voor een topic wat nog geen 24 uur open is ;)

 

De TS heeft erg veel nuttige tips gekregen om zijn website te verbeteren, waarmee hij (of z'n webmaster) direct aan de slag kan.

Maar ik geloof niet dat daar het probleem zit. Yannick Veys deed al een goede voorzet.

 

Ik zou even wat verder uitzoomen... Die titel en description komt straks wel :)

 

Ik heb niet het idee dat GADM voor zichzelf een SWOT-analyse heeft gemaakt (Correct me if I am wrong!).

Toch moet een gedegen SWOT-analyse de basis zijn van een gericht marketingplan. Als deze aanwezig zijn, kun je pas echt stappen gaan ondernemen. Vanaf dat moment kun je gericht je budget in gaan zetten, en de resultaten meten. Wat rendabel is bouw je verder uit (in tijd en wellicht geld) en wat niet rendabel is stop je mee.

 

Als de TS inderdaad nog geen SWOT-analyse en marketingplan heeft, kunnen we hem hiermee waarschijnlijk in dit topic helpen. Wanneer er wel een plan ligt, kunnen we dit wellicht bekijken en suggesties doen.

Link naar reactie
  • 0

Wat is een SWOT?

Excuseer mijn onwetenheid, maar zoals eerder aangegeven in de opening van dit topic ben ik absoluut niet thuis op het gebied van marketing. Ik ben echt van het organiseren, hard werken, mensen zich prettig laten voelen en helpen. De boekhouding lukt ook prima, maar voor de rest is het erg lastig. Ik wil graag alles leren, dus kom maar op.

 

By the way. Ik ben een vrouw. Dat scheelt misschien ook.

Link naar reactie
  • 1

Wat is een SWOT?

 

Een SWOT is een analyse over de sterke en zwakke punten van de eigen organisatie en de kansen en bedreigingen van de omgeving. De afkorting SWOT staat voor:

 

1) Strengths (Sterke punten van de eigen organisatie)

 

Voorbeeld:

Wie bij mij reserveert zal ook van mij persoonlijk de sleutel krijgen en alles over de omgeving kunnen vragen. Dat is ook mijn (onze) grote kracht.

 

2) Weaknesses (Zwakke punten van de eigen organisatie)

 

Voorbeeld:

Op het veldje zou ik niets liever willen dan speeltoestellen, maar helaas wil de VVE hier niet aan vanwege de aansprakelijkheid. Ik kan hier helaas niets aan veranderen.

 

 

3) Opportunities (Kansen in/van de omgeving)

 

Voorbeeld:

--- is een verhuurbedrijf dat wel enorm veel boekingen genereert. Dat weet ik omdat ik met ze samenwerk voor enkele huizen.

 

4) Threats (Bedreigingen in/van de omgeving)

 

Voorbeeld:

Als de gemiddelde Nederlander een groter vakantiebudget krijgt, is de kans aanwezig dat er meer vakanties in het buitenland worden geboekt. Dit zorgt ervoor dat er minder potentiële klanten zijn voor de vakantieparken.

 

By the way. Ik ben een vrouw. Dat scheelt misschien ook.

 

Excuses! Ik had gewoon aangenomen dat je een man was...

Link naar reactie
  • 0

Vooral het feit dat iedereen die bij ons reserveert door mij (of mijn trouwe collegatje) de sleutel ontvangt en wegwijs wordt gemaakt in het huis en de omgeving, wij 24 uur per dag bereikbaar zijn en klaar staan en ook zelf de gasten begeleiden bij het vertrek, dat vind ik heel belangrijk. Wij hebben bijvoorbeeld geen receptie. Ik ben gewoon aanwezig op de parken (deze liggen tegen elkaar aan) en als de gasten aankomen ga ik naar ze toe of ze kunnen me bellen als ze me niet meteen zien. Ik ga echt mee het huisje in, laat ze alles zien en vertel aan de hand van een kaartje iets over de omgeving. Willen ze op de 3e dag een fiets huren, dan kom ik naar ze toe en regel ik dat voor ze.

 

Ik weet niet hoe ik dit in het kort op de website kenbaar kan maken. Persoonlijk contact zou dat moeten zijn. Ook bij het reserveren. Ze kunnen me bellen of E-mailen. Ik ben er altijd en ze krijgen altijd meteen antwoord of in ieder geval dezelfde dag nog. Wie reserveert bij een groot bedrijf kan de sleutel bij de receptie ophalen en moet het zelf verder maar uitzoeken. Receptionistes weten vaak niets of weinig over de omgeving. Dat is onze kracht, maar hoe maak je dat duidelijk?

 

Ik werk samen met 2 grote aanbieders. Interhome en Aanzee. Zij kunnen voor een aantal huizen boekingen maken. De administratie en gastenontvangst doe ik. Ook zij boeken niet zo heel veel in het laagseizoen. Het hoogseizoen zit elk jaar bomvol. Dat is ook niet zo moeilijk in Zeeland. Er is hier in juli en augustus geen bed meer te krijgen. Mij gaat het om de laagseizoenen.

Verder adverteer ik op alle mogelijke sites. ertussenuit.com, waarnaartoe.nl, voordeeluitjes.nl, voordeelbungalows.nl. Noem het maar op. Allemaal grote aanbieders met kortingen. Samenwerking genoeg dus.

Maar er komt ook via deze sites geen enkele boeking binnen en dat vind ik zorgelijk. Ik vraag me dan af of onze locatie gewoon te moeilijk is omdat het onbekend is of missen we dan toch dat zwemparadijs en die restaurantjes en winkeltjes? Maar dat is nu net waar het hier om gaat. De rust en de gunstige prijzen.

 

Dat speelveld is een discussiepunt van jaren. Maar ik kan het niet veranderen. We hebben ook al geprobeerd om wekelijks op woensdagavond kinderspelletjes te organiseren, maar dan komt er niemand. Te stom, geen zin, geen tijd, nog op het strand. Dat soort argumenten. Op welke manier kun je zoiets nu goed doen? Ik denk zelfs al aan een mascotte. foto of tekening op de site en op het park daar ook iets mee doen. Dit kost allemaal geld, maar of het helpt?

Link naar reactie
  • 0

Een tip van een geheel andere orde: waarom benader je geen duikverenigingen of duikcentra in het land? Maak een mooie flyer en biedt een leuke korting of een actiepakket aan. Voor duikers is Zeeland "de hemel", dus daar kun je mooi op inspelen.

 

Succes!

 

Katinka

Gelukkig heb ik van aanbestedingen meer verstand ... ;-) www.vbjconsulting.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Als kleine zelfstandige in de recreatiebranche loop ik tegen 2 problemen aan. Ik zou hier graag met u van gedachten over wisselen.

 

1. Deelnemerschap overkoepelende organisaties.

Vanwege mijn kleine omzet wordt ik niet toegelaten tot organisaties als de SGR en de ANVR. Doordat ik hier geen lid van ben loop ik klanten mis die liever een vakantieaccommodatie boeken bij een bedrijf dat wel is aangesloten bij een dergelijke organisatie. Ik zit in een cirkel waar ik niet uit kom. Ik ben te klein om lid te worden en kan niet groeien omdat ik geen lid ben. Dit klinkt even heel plat, want ik kan natuurlijk wel groeien zonder de SGR en de ANVR, maar het helpt wel. Over het wel kunnen groeien gaat mijn 2e probleem.

 

2. Marketing en reclame

Ik ben zelf boekhoudkundig opgeleid en goed in het organiseren. Van marketing en reclame heb ik weinig verstand. Het gevolg is dat ik maar wat doe. Ik ben redelijk veel geld kwijt aan reclame op internet en offline, maar ik heb nauwelijks genoeg boekingen. Met name in de laagseizoenen en het middenseizoen is het nagenoeg leeg. Andere, grotere aanbieders, zijn wel vaak volgeboekt. Ik bied zeer mooie, schone, nette en luxe vakantie accommodaties aan tegen prijzen die vele malen lager liggen dan de grote parken met namen als center parcs en roompot. Ook bied ik mooie arrangementen en activiteiten aan. Deze worden, gezien de statistieken, niet eens gelezen op mijn website. De website is door een designer ontworpen en gemaakt.

Ergens doe ik iets helemaal fout, maar ik weet niet wat. Ik heb geen geld om een marketing mannager in te huren en dus zit ik wederom in een cirkel. Te klein om het goed te doen en groter te worden en hulp is onmogelijk.

De tijd ontbreekt me om alles zelf uit te zoeken en seminars te volgen. Ik werk heel hard, maar komt geen stap verder.

Wie kan mij adviseren en wil mijn website en bedrijfje kosteloos onder de loep nemen, waarbij ik uiteraard bereid ben tot vergoeding bij een positieve verandering.

 

Ik heb weinig geïnvesteerd in dit bedrijf, dus failliet gaan kan ik niet. Ik kan er net van rond komen, maar daar is alles mee gezegd en dat kan de bedoeling niet zijn van het ondernemerschap.

 

Uit privacy overwegingen en schaamte houd ik liever verborgen om welk bedrijf het gaat.

Wie mij kan en wil helpen wil ik verzoeken een privébericht te sturen, zodat ik daarop kan reageren.

 

Hartelijk bedankt.

G.A.D.M.

 

 

Hallo hallo,

 

Je biedt leuke huisjes aan en activiteiten, misschien idee om jouw huisjes te veilen op vakantiesveilingen.nl

 

Je betaald wel per veiling, maar je haalt er ook geld uit ook in het laag seizoen!! + je krijgt gratis bezoekers naar je website!

 

Succes!

 

Jeroen

www.we-are-entertainment.nl

www.wre.nl

 

Dream you Life

Live your Dream

Link naar reactie
  • -1

Het is al enkele maanden geleden dat je je vraag stelde maar misschien kan ik je wel helpen met je marketingplanning.

De basis van het opzetten van een marketingplan is een marktonderzoek hier heb ik veel ervaring in

In afwachting van je reactie (mod edit: geen spam/aanbod van diensten aub)

Bleeste mensen,

 

Als kleine zelfstandige in de recreatiebranche loop ik tegen 2 problemen aan. Ik zou hier graag met u van gedachten over wisselen.

 

1. Deelnemerschap overkoepelende organisaties.

Vanwege mijn kleine omzet wordt ik niet toegelaten tot organisaties als de SGR en de ANVR. Doordat ik hier geen lid van ben loop ik klanten mis die liever een vakantieaccommodatie boeken bij een bedrijf dat wel is aangesloten bij een dergelijke organisatie. Ik zit in een cirkel waar ik niet uit kom. Ik ben te klein om lid te worden en kan niet groeien omdat ik geen lid ben. Dit klinkt even heel plat, want ik kan natuurlijk wel groeien zonder de SGR en de ANVR, maar het helpt wel. Over het wel kunnen groeien gaat mijn 2e probleem.

 

2. Marketing en reclame

Ik ben zelf boekhoudkundig opgeleid en goed in het organiseren. Van marketing en reclame heb ik weinig verstand. Het gevolg is dat ik maar wat doe. Ik ben redelijk veel geld kwijt aan reclame op internet en offline, maar ik heb nauwelijks genoeg boekingen. Met name in de laagseizoenen en het middenseizoen is het nagenoeg leeg. Andere, grotere aanbieders, zijn wel vaak volgeboekt. Ik bied zeer mooie, schone, nette en luxe vakantie accommodaties aan tegen prijzen die vele malen lager liggen dan de grote parken met namen als center parcs en roompot. Ook bied ik mooie arrangementen en activiteiten aan. Deze worden, gezien de statistieken, niet eens gelezen op mijn website. De website is door een designer ontworpen en gemaakt.

Ergens doe ik iets helemaal fout, maar ik weet niet wat. Ik heb geen geld om een marketing mannager in te huren en dus zit ik wederom in een cirkel. Te klein om het goed te doen en groter te worden en hulp is onmogelijk.

De tijd ontbreekt me om alles zelf uit te zoeken en seminars te volgen. Ik werk heel hard, maar komt geen stap verder.

Wie kan mij adviseren en wil mijn website en bedrijfje kosteloos onder de loep nemen, waarbij ik uiteraard bereid ben tot vergoeding bij een positieve verandering.

 

Ik heb weinig geïnvesteerd in dit bedrijf, dus failliet gaan kan ik niet. Ik kan er net van rond komen, maar daar is alles mee gezegd en dat kan de bedoeling niet zijn van het ondernemerschap.

 

Uit privacy overwegingen en schaamte houd ik liever verborgen om welk bedrijf het gaat.

Wie mij kan en wil helpen wil ik verzoeken een privébericht te sturen, zodat ik daarop kan reageren.

 

Hartelijk bedankt.

G.A.D.M.

Link naar reactie
  • 0

@marketingmanager Ik zou je welkom willen heten hier, maar je bijdragen zijn daarvoor naar mijn mening nog te slapjes. Je ziet dat je ook al wordt gekneusd.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook even je site bekeken, wat mij opvalt:

 

- het ziet er is allemaal erg netjes uit, deels goed want dat verhoogt het vertrouwen in je onderneming

- maar ik heb haast het idee naar een Makelaar van vakantiehuizen' te kijken

- wat ik mis is beleving, je verkoopt vakanties, wat is er nu leuker dan vakantie?

 

Tips

- geef klanten als ze na hun vakantie een link naar jouw site online plaatsen een kortingsbon ( na een vakantie zijn de meesten in een goede bui) te besteden bij een volgende vakantie hoeft geen groot bedrag te zijn, gaat om de geste, bijv 5 à 10 €

Je kunt prima een kleine foto wedstrijd per seizoen organiseren (iedereen een klein prijsje) van nauwelijks geld waarde

En een winnaar met wel een wat hogere prijs

- al genoemd, biedt kleine extra's die het vakantiegevoel verhogen,

 

Succes!

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
  • 0

Geen idee of je nog daadwerkelijk naar dit draadje kijkt, maar mij viel ook nog het eea op:

 

De website straalt een heel erg hoog bemiddelaars gehalte uit, zelfs zo erg dat ik niet verwacht dat als ik op deze website boek ik ook met dezelfde mensen contact zal hebben als ik daar ter plaatse kom.

 

Je geeft al een aantal keren aan dat jouw/jullie persoonlijk touch, eigenlijk jullie kracht is. Maar waarom staat dat dan niet op de website? Waarom maak je niet een pagina waarop je aangeeft wie je bent en wat jullie doen. De website is nu erg afstandelijk.

Naar mijn idee is de vakantiemarkt al overspoelt met websites, bemiddelaars, veilingen en vergelijkende websites. Die zijn over het algemeen erg afstandelijk en niet persoonlijk, terwijl jij dat juist wel bent en ik denk dat dat een erg belangrijk verkooppunt kan zijn.

 

Ik heb de afgelopen jaren bij verschillende particulieren en kleine ondernemers enkele dagen vakantie doorgebracht en dan is een stukje persoonlijke aandacht/warmte erg leuk. Anders gaan de mensen wel naar de massa-parken van Landal, Centre parks etc.

 

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ryan Kalkhoven

Zakelijke telefonie met de voordelen van voip?

Kijk eens op: http://www.voipq.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat me opvalt is dat je het raar vind dat concurrenten wel volgeboekt zijn, terwijl je er zelf alles aan doet om ook boekingen te krijgen. Wat je zou kunnen doen, is een concurrentie analyse maken. Schrijf op wat de goede en slechte punten zijn van alle concurrenten en zorg dat je daar voor jezelf lering uit trekt. Je hebt namelijk geen logo's van ANVR of iets dergelijks nodig om mensen te trekken. Met het geven van informatie kun je ook al boekingen genereren. Laat mensen zoveel mogelijk te weten komen over jouw accomodaties en activiteiten. Dit verhoogd je geloofwaardigheid en daardoor krijgen mensen vertrouwen in jou.

 

Met het design van de website is niks mis, op een paar technische puntjes na. Wat wel ontbreekt, is dat er geen teksten op de doelgroep zijn geschreven of de foto's niet zijn aangepast aan wat de doelgroep zoekt. Alles ziet er super gelikt uit, maar de communicatieve kracht achter het ontwerp is eigenlijk veel belangrijker!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.