• 0

Heliview introduceert nieuwe outsourcing portal

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is denk ik geen marktplaats zoals jij het bedoelt WelleKe, van vraag en aanbod. Zie de 'Over deze site':

 

U vindt er informatie over Outsourcing van ICT gerelateerde processen en de raakvlakken hiermee.

Nieuws, artikelen, business cases, do's en dont's, White papers, interviews, relevante congressen, beurzen, trainingen en nieuwe publicaties, kortom: Outsourcing-Marketplace is uw one-stop-shopping center voor alle informatie die u zoekt.

Link naar reactie
  • 0

Outsourcing werkt beter naarmate je meer ervaring er mee hebt, vaak kom je in de knel met culturen en communicatie structuren.

Ik weet niet of de directies van al deze grote organisaties nou de juiste personen zijn om de bedrijven die van outsourcing gebruik maken van advies te voorzien.

De naam marktplaats vind ik inderdaad ook verwarrend.

 

Mijn huidige oordeel is dus ook: niet interessant.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ben het niet helemaal eens met vele reacties. Zit zelf in de verzekeringssector en daar is outsourcing een hot item.

 

Niet de mogelijkheden bepalen of er wel of niet geoutsourced wordt maar het BTW vraagstuk. En helaas heb je om dit vraagstuk op te lossen de pakken mensen nodig en waanzinnig veel detailkennis die helaas niet voor handen is op higerherlevel.

 

En als die wel aanwezig is zou ik graag een apart forum hiervoor opzetten want het is veel mooier als we die kennis met elkaar kunnen delen. Want tot nu toe is mijn ervaring dat de innovatie wordt bepaald door btw enniet door inventiviteit.

 

So help me.

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie
  • 0

Erg oud item maar ik neem aan datje het een schopje geeft om discussie los te maken.

 

De btw problematiek speelt niet alleen in het verzekeringswezen maar ook in de zorgsector.Ik heb als ict-manager in beide sectoren gewerkt en weet dus waarover je praat. Ben overigens van mening dat inventiviteit wel degelijk een rol speelt bij het btw-vraagstuk. Zo moest ik ooit een groot aantal softwarelicenties upgraden. We hebbewn dagen gezocht naar de factuur omdat bleek dat de softwareleverancier ons niet kende als klant terwijl de officiele licenties toch wel degelijk bij het ziekenhuis in de kluis lagen. Bleek dat er jaarlijks door een samenwerkingsverband van ziekenhuizen een bv werd opgericht waarop de investeringen werden geboekt waarna ze via een leaseconstructie werden doorverhuurd.

 

Ik weet niet precies hoe het werkte maar ik denk als volgt:

Door de kapitaalgoederen 19% lager dan de kostprijs te verhuren kon de bv een prijs in rekening brengen die gelijk was aan de investering ex btw (en voor het ziekenhuis budgetneutraal). De bv kan de betaalde btw verekenen met de ontvangen btw .De bv maakt uiteraard verlies maar omdat de ziekenhuizen (stichtingen) eigenaar van de bv waren konden ze die verliezen in hun eigen V&W compenseren door na een jaar de bv te liquideren. De fiscus vond dit geen fijne constructie maar kon er weinig tegen doen. Volgens mij is uiteindelijk met aanvullende wetgeving dit gaatje gedicht.

 

Ik was wel onder de indruk van deze constructie waarvoor je inderdaad een pak nodig heb met heel veel fiscale kennis en boerenslimheid.

 

Link naar reactie
  • 0

Klopt, er is voor de verzeraars zelfs tot aan het hoge hof in Luxemburg geprocedeerd maar helaas niet gewonnen.

 

Outsourcing van delen van het hypotheekproces door Stater is belast met 19%.

Outsourcing van ICT naar India belast met 19%

 

Inderdaad zijn de mazen gedicht. Jammer is dat want hiermee moet een outsourcing sowieso 19% goedkoper zijn wil het budget neutraal uitpakken (los van andere voordelen). En dit zorgt er met name in de verzkeringssector voor dat er weinig geinnoveerd wordt en dat is jammer want deze sector zou wel wat vernieuwing kunnen gebruiken.

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie
  • 0

Hmm, dit draadje ging niet over outsourcing of over btw problematiek, maar over een phoehaa initiatief van heliview.

 

Zo te zien was het geen succes (site is weg)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

En dit zorgt er met name in de verzkeringssector voor dat er weinig geinnoveerd wordt en dat is jammer want deze sector zou wel wat vernieuwing kunnen gebruiken.

 

Toch zie je dat steeds meer verzekeringsbedrijven hun ict uibesteden of zelfs complete bedrijfsprocessen. Het btw vraagstuk speelt hierbij dus kennelijk een ondergeschikte rol?

Link naar reactie
  • 0

ja. er spelen hierbij andere aspecten een rol zoals saneren via de achterdeur. een voorbeeld. de complete ict afdelig wordt geoutsourced. met het outsource bedrijf wordt een driejarige overeenkomst gesloten. in die 3 jaar worden overtollige mensen geloosd en tegen een vooraf overeengekomen bedrag wordt de ict afdeling weer geinsourced. resultaat een goedkope afvloeiing.

dit is 1 van de vele argumenten die een rol spelen bij outsourcing naast de 19% btw problematiek.

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.