• 0

Bedrijvengids met vermeldigen van andere bedrijven mag dit ?

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

wij hebben alleen, Bedrijfsnaam, adres, tel, fax.

Of die gegevens openbaar zijn is nog maar de vraag. Hangt er vanaf waar je dat bestand vandaan gehaald hebt en hoe dat gevuld is. Veel bedrijven publiceren bijvoorbeeld niet hun faxnummer en als jij dat dan wel gaat doen zou ik eerst zeker willen weten dat dat mag.

 

Ik word ook wel een beetje nieuwsgierig. Wat wil je in hemelsnaam met alleen deze gegevens? Als ik een bedrijfsnaam weet, dan kan ik toch via een zoekmachine op de site van dat bedrijf komen en de contactgegevens raadplegen? Of dat bedrijf in de telefoongids of gouden gids opzoeken? En zonder bijvoorbeeld de branche waarin dat bedrijf opereert kun je ook niet zoeken naar een specifiek product of zo.

 

Ik ben ook wel benieuwd hoe je dit gaat onderhouden (verhuizingen, opheffingen, adreswijzigingen) ...

Link naar reactie
  • 0

Zolang de bron van de gegevens ook akkoord is. Het zomaar overnemen van gegevens uit een database waar databankrecht op zit is namelijk niet toegestaan. Dit is het geval wanneer de core-business van het bedrijf bestaat uit die gegevens.

 

Verder moet je wel rekening houden dan niet alle mensen blij zijn met een vermelding. Zelf hebben we ook diverse gidsen. Wat we echter soms merken is dat we boze reacties krijgen van ondernemers die niet vermeldt dienen te worden. Hier komen we dan ook altijd netjes aan tegemoet door deze mensen te verwijderen, het overgrote deel is trouwens blij met de gratis vermelding. Je kunt echter ook wel eens "ik draag dit over aan mijn advocaat" mailtjes verwachten. Tot nu toe bij ons altijd grootspraak en voor zover ik heb gezien juridisch ook niet haalbaar.

 

Dus in principe ben je legaal bezig, zolang de bron van de gegevens voor duidelijk is en je geen persoonsgegevens vermeldt.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Libertes heeft gelijk: er is auteursrecht op databases. Je kan dus alleen een gegevensbestand opnieuw publiceren als je uitdrukkelijk toestemming hebt van de bron. Er is wat ruimte door uitspraken over bv huizenprijzen, maar daarvoor moet je door de jurisprudentie heen.

 

Een ander probleem is dat zulke bestanden snel verouderen. Er is veel bekend over dat probleem en er zijn zelfs database cleaning services, bijvoorbeeld Human Interference.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Deze gegevens hebben wij ingekocht ga niet zeggen hoe of wat.

Als een bedrijf niet blij is dan halen we ze meteen eraf lijkt me logisch.

Wij willen gewoon voor de regio een zoekmachine maken op een bepaalde branche ik weet dat er 100den sites zijn maar ga het toch proberen. We hebben eerder een website gehad waar 50.000 bedrijven op stonde maar heb er nooit iemand over gehoord alleen dat gegevens niet klopte en dat paste we dan aan.

 

 

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

Hoe ga je controleren of de gegevens kloppen of actueel zijn?

Ik zit er bv. echt niet op te wachten dat mijn bedrijf wordt vermeld met bv. mijn prive telefoonnummer of een oud adres. En je denkt toch niet dat ik dagelijks het internet afstruin om te zien of bij elke vage site mijn gegevens wel correct vermeld zijn?

Het botweg overnemen van een vage database met onduidelijke afkomst lijkt mij niet echt slim...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.