• 0

nepfactuur juridische bijstand bij ontslag

Een van mijn medewerksters heeft in de vastsstellingovereenkomst een bedrag van 400 euro voor juridische bijstand bedongen. Nu heb ik een factuur van haar ontvangen, die niet echt is. Knutselwerk van de thuispc. De eerste versie had geen BTW en geen KvK nummer en geen adres. Inmiddels een tweede versie, wel BTW nummer en adres, maar geen KvK. En de naam van het bedrijf correspondeert volgens de bank niet met het rekeningnummer.

Ik denk dat ik deze factuur niet mag betalen, want dan werk ik mee aan fraude, toch?

Op internet geprobeerd regels terug te vinden, maar niet gelukt.

Wat nu? Ik wil natuurlijk wel een echte factuur voor echt juridisch advies.

De betreffende dame moet nog wel drie maanden werken, dus ik wil geen ruzie.

Wie weet dat de regels zijn en heeft een voorstel dit op te lossen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ze wil dus gewoon een extra 400 euro van je zien te krijgen. Betalen is out of order!

 

Je kunt volgens mij gewoon netjes aangeven dat de factuur niet echt is. Ze moet maar aantonen dat ze daadwerkelijk juridische bijstand heeft gekregen. Kan ze dat niet, dan hoef je ook niet te betalen.

 

Mocht ze als gevolg daarop stoppen met haar werkzaamheden, zijn er altijd nog mogelijkheden om daar weer wat tegen te doen. Evt. controle arbo-dienst, boete vorden o.b.v. boetebeding als die is opgenomen in de arb.ovk...

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Absoluut niet betalen!!

 

Ze heeft inderdaad geen poot om op te staan.

Snap niet waarom je bang bent voor de 3 maanden dat ze nog moet werken, als ze niet komt opdagen is dat eerder haar probleem dan dat van jou.

 

Dit soort zaken komen helaas vaker voor dan je denkt... Rare mensen op deze wereld!

Maar bewaar de factuur goed en correspondeer zoveel mogelijk via post/e-mail, je weet nooit waar het goed voor is.

 

Groet van een medewerker rechtsbijstandverzekeraar (nu nog).

 

 

Startend ondernemer: vdPoel Assurantien

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk mag je werknemer geen valse factuur sturen, dat staat als een paal boven water. Het is ook wel erg knullig.

 

Wat staat er in de vaststellingsovereenkomst? Dat zij een factuur overhandigen of dat alleen werkelijke kosten krijgt vergoed? Of staat er alleen dat ze 400 euro krijgt als tegemoetkoming in de juridische kosten? Als het laatste het geval is zou het kunnen dat je het gewoon moet betalen.

 

Voor wat betreft de factuur een paar opmerkingen, dat de tenaamstelling het banknummer banknummer niet overeenkomt met de bedrijfsnaam is niet uitzonderlijk ik denk dat dat voor een flink deel van de zzp-ers geld die hun zakelijke facturen gewoon op de privé rekening laten storten.

 

Voor wat betreft het btw nummer dit kun je eenvoudig checken via de belastingtelefoon. in het keuze menu van de btw is standaard opgenomen "wilt u een btw nummer controleren" als blijkt dat het btw nummer niet geldig is of niet bij dat bedrijf hoort dan heb je al een serieuzer probleem te pakken (voor de werknemer of degene die de factuur heeft opgesteld)

 

Als je duidelijkheid hebt over het btw nummer zou ik gewoon een gesprek aangaan met je werknemer en haar meedelen dat je de factuur niet gaat betalen omdat hij niet aan de eisen voldoet, dat uit controle is gebleken enz.. Niet te veel op de spits drijven gewoon aangeven dat het je tegenvalt dat ze dit probeert en dat je niet van plan bent deze factuur te betalen. En dat ze met een goede factuur moet komen van een erkende advocaat of jurist om de kosten alsnog te vergoeden. Ik verwacht dat zij ook niet veel heisa zal maken als ze weet dat ze fout zit (eventueel kun je voorzichtig op de consequenties wijzen van een valse factuur opmaken, wel goed uitzoeken dan)

 

Aan de andere kant, hoeveel maakt die 400 euro uit van de hele vaststellingsovereenkomst? je zult waarschijnlijk ook een ontslagvergoeding betalen en die loopt vaak al snel in de duizenden euro's. Als de 400 euro slechts een deel klein is van de totale vergoeding zou ik er geen halszaak van maken en desnoods gewoon maar betalen (maar niet met het kenmerk van de factuur)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.