Ik heb al best wel wat rondgezocht en ook op de belastingdienst + almanak gezocht van elsevier maar een eenduidig antwoord wordt er naar mijn inziens niet gegeven.
Volgende casus
BV - heeft 4 eigenaren allemaal 25% .
- Aantal auto's in de zaak ( voor personeel)
- Aantal auto's in privé. ( van personeel)
Auto's van de zaak -> privé correctie
Auto's in prive op basis van km vergoeding die geheel wordt bijgehouden door het personeel zelf.
Nu heb ik echter de vraag of ik niet een forfaitare regeling mag toepassing op de km vergoeding van hun ( mbt btw en benzinebonnen)
ik zat te denken aan de volgende constructie:
10100 xxx km vergoeding
aan 40800 km vergoeding XXX
40800 benzinebonnen * 14.25% (75% van 19% btw is immers 14,25)
aan 27700 voorbelasting die 14,25%
Het gaat hier om zeg een 200 000 km op jaarbasis dus opzich is het wel interessant om die casus keer uit te "vechten" met de fiscus.
Maar ik twijfel of mijn zaak sterk genoeg is.
Reden waarom ik forfait regeling wil toepassen is omdat als je eigenaar ben je 75% mag aftrekken van de kosten die je hebt gemaakt ( BTW technisch gezien). Lijkt mij vreemd dat op het moment dat je een BV hebt dat er dan een fors nadeel aan kleeft.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en ben gewoon benieuwd naar jullie reacties +/-
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Markk
Markk
Ik heb al best wel wat rondgezocht en ook op de belastingdienst + almanak gezocht van elsevier maar een eenduidig antwoord wordt er naar mijn inziens niet gegeven.
Volgende casus
BV - heeft 4 eigenaren allemaal 25% .
- Aantal auto's in de zaak ( voor personeel)
- Aantal auto's in privé. ( van personeel)
Auto's van de zaak -> privé correctie
Auto's in prive op basis van km vergoeding die geheel wordt bijgehouden door het personeel zelf.
Nu heb ik echter de vraag of ik niet een forfaitare regeling mag toepassing op de km vergoeding van hun ( mbt btw en benzinebonnen)
ik zat te denken aan de volgende constructie:
10100 xxx km vergoeding
aan 40800 km vergoeding XXX
40800 benzinebonnen * 14.25% (75% van 19% btw is immers 14,25)
aan 27700 voorbelasting die 14,25%
Het gaat hier om zeg een 200 000 km op jaarbasis dus opzich is het wel interessant om die casus keer uit te "vechten" met de fiscus.
Maar ik twijfel of mijn zaak sterk genoeg is.
Reden waarom ik forfait regeling wil toepassen is omdat als je eigenaar ben je 75% mag aftrekken van de kosten die je hebt gemaakt ( BTW technisch gezien). Lijkt mij vreemd dat op het moment dat je een BV hebt dat er dan een fors nadeel aan kleeft.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en ben gewoon benieuwd naar jullie reacties +/-
Groeten
Mark
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29014-btw-en-kilometervergoeding-personeel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag