• 0

Publiciteitstips gevraagd

Voor mijn nieuwe cursuszoekmachine die ik over twee a drie weken in de media wil brengen, ben ik op zoek naar goede tips voor extra publiciteit. Ook tips waar het beste te adverteren zijn welkom. Ik stuur natuurlijk diverse persberichten (regionaal, nationaal, etc.), twitter diverse aanbieders, sta op cursus.startpagina.nl, maar ik heb het idee dat ik een paar goede publiciteitsstunts, acties, websites e.d. over het hoofd zie, omdat ik nog relatief onbekend ben in opleidingenland. Wie kan mij helpen met wat bruikbare tips?

 

Alvast bedankt,

Wecommerce | Clonable

www.wecommerce.international | www.clonable.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Wat is een cursuszoekmachine?

Voor wie is die bedoeld?

Is het een internationaal iets?

Betreft het persoonlijke traning, schriftelijke cursi en digitale versies?

Heeft dat ding een naam?

 

Antwoord op je vragen:

De zoekmachine heet Cursusvoor.nl, (ik wilde niet onnodig reclame maken)

 

- De cursuszoekmachine zoekt cursussen, opleidingen, trainingen en workshops. Er zijn zo'n 20.000 cursussen die gezocht kunnen worden via het intypen van een trefwoord.

- Het is bedoeld voor iedereen die snel en eenvoudig cursussen wil vinden.

- Niet internationaal. Alleen Nederland en Vlaanderen.

- In principe kunnen alle cursussen erop komen te staan, zowel persoonlijk, schriftelijk als digitaal. Maar bij die laatste categorie ben ik wel wat zorgvuldiger in het toevoegen, want anders krijg ik duizenden nutteloze pagina's denk ik zo.

Wecommerce | Clonable

www.wecommerce.international | www.clonable.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Niels,

 

Leuk je hier te treffen.

 

Kun je ook een deal sluiten met René Pijlman? Dus bijvoorbeeld een combi met het C... forum (ik wil ook geen reclame maken).

 

Of heb je dat al besproken.

 

Hartelijke groet van Hetty

 

P.S. Stuur mij maar een mailtje, als je niet begrijpt wat ik bedoel.

Link naar reactie
  • 0

Misschien een ideetje, maar kun je voor mensen die via jouw zoekmachine een cursus volgen, via de aanbieders (die mogelijk geld hiervoor moeten betalen) niet een paar cursussen krijgen om te verloten onder de mensen die jouw zoekmachine gebruiken? Heb je een win-win situatie; jij krijgt meer traffic, naamsbekendheid etc, andere kant zijn jouw aanbieders ook blij, die krijgen ook meer traffic en als mensen willen is het altijd leuk om een gratis cursus te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Moeilijk om publiciteit voor je idee te krijgen. Daar zit ik ook altijd op te broeden. Het is mij wel 1 keertje gelukt om de nationale pers te halen, maar dat was een toevalstreffer. Om toch hier een tip uit te wringen is om in ieder geval te proberen om een publiciteitsluwe dag uit te zoeken; als de media niks om handen heeft, Geert Wilders heeft een dag niks getwitterd en er zijn geen rampen of schandalen te melden zijn dan heb je nog de meeste kans ergens genoemd te worden.

 

Ik zou in ieder geval er niet vanuit gaan dat je publiciteit krijgt, dan kan het alleen maar meevallen.

 

 

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Misschien een ideetje, maar kun je voor mensen die via jouw zoekmachine een cursus volgen, via de aanbieders (die mogelijk geld hiervoor moeten betalen) niet een paar cursussen krijgen om te verloten onder de mensen die jouw zoekmachine gebruiken? Heb je een win-win situatie; jij krijgt meer traffic, naamsbekendheid etc, andere kant zijn jouw aanbieders ook blij, die krijgen ook meer traffic en als mensen willen is het altijd leuk om een gratis cursus te krijgen.

 

Ja, ik zat ook al te denken aan een model waarin ik gratis cursussen kan verloten of zo. Weet alleen nog niet hoe precies. Maar ik zal er eens werk van maken. Goed in ieder geval om te horen dat je er hetzelfde over denkt ;)

Wecommerce | Clonable

www.wecommerce.international | www.clonable.nl

Link naar reactie
  • 0

Moeilijk om publiciteit voor je idee te krijgen. Daar zit ik ook altijd op te broeden. Het is mij wel 1 keertje gelukt om de nationale pers te halen, maar dat was een toevalstreffer. Om toch hier een tip uit te wringen is om in ieder geval te proberen om een publiciteitsluwe dag uit te zoeken; als de media niks om handen heeft, Geert Wilders heeft een dag niks getwitterd en er zijn geen rampen of schandalen te melden zijn dan heb je nog de meeste kans ergens genoemd te worden.

 

Ik zou in ieder geval er niet vanuit gaan dat je publiciteit krijgt, dan kan het alleen maar meevallen.

 

Ja, het goede moment uitkiezen is wel handig ja. Wat dat betreft zit ik al enigzins verkeerd volgens mij, want deze maanden is het altijd druk bij redacties en is er volop nieuws. Zou het nog veel uitmaken welke dag in de week je uitkiest denk je?

Wecommerce | Clonable

www.wecommerce.international | www.clonable.nl

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een gevalletje Adwords inzetten.

 

Ja, dat ga ik wel doen ja, maar ik denk dat het moeilijk is om daar tussen te komen. Want aanbieders zelf hebben meer geld over voor trefwoorden dan ik, omdat ik zo'n 23.000 verschillende cursussen moet promoten en zij maar een paar.

Wecommerce | Clonable

www.wecommerce.international | www.clonable.nl

Link naar reactie
  • 0

Om me maar bij de bovenstaande twee reacties aan te sluiten:

 

Bedenk een wedstrijd waarbij deelnemers zich moeten inschrijven voor je nieuwsbrief, een slogan voor je bedrijf

moeten verzinnen of simpelweg lid moeten worden. Vervolgens verloot je 2 of 3 gratis cursussen onder alle deelnemers

of geef je ze andere prijzen. Email vervolgens ook alle deelnemers over wie de winnaars zijn geworden, zodat ze

ook op het laatste moment nog even herinnerd worden aan je website. Het is een zeer goede manier om naams-

bekendheid op te bouwen.

 

Deze loterij/wedstrijd kun je vervolgens lokaal adverteren (posters/gemeente krantje etc.) maar je kunt ook op

verschillende websites waar je doelgroep ook terecht komt advertenties kopen. Het enigste wat ik zo gauw niet kan

verzinnen is waar je je doelgroep makkelijk en effectief online zou kunnen bereiken. ;)

 

In ieder geval succes!

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Om me maar bij de bovenstaande twee reacties aan te sluiten:

 

Bedenk een wedstrijd waarbij deelnemers zich moeten inschrijven voor je nieuwsbrief, een slogan voor je bedrijf

moeten verzinnen of simpelweg lid moeten worden. Vervolgens verloot je 2 of 3 gratis cursussen onder alle deelnemers

of geef je ze andere prijzen. Email vervolgens ook alle deelnemers over wie de winnaars zijn geworden, zodat ze

ook op het laatste moment nog even herinnerd worden aan je website. Het is een zeer goede manier om naams-

bekendheid op te bouwen.

 

Deze loterij/wedstrijd kun je vervolgens lokaal adverteren (posters/gemeente krantje etc.) maar je kunt ook op

verschillende websites waar je doelgroep ook terecht komt advertenties kopen. Het enigste wat ik zo gauw niet kan

verzinnen is waar je je doelgroep makkelijk en effectief online zou kunnen bereiken. ;)

 

In ieder geval succes!

 

Ik zal eens na gaan denken hoe ik een dergelijke nieuwsbrief in kan steken, want ik wil wel nuttig zijn voor de inschrijvers. Een 'loze' nieuwsbrief alleen om e-mailers te wijzen op je site vind ik niet echt klantvriendelijk namelijk.

 

Bedankt voor jullie reacties. We gaan er eens flink mee aan de slag. Vandaag een goed gesprek gehad met één van de grootste, zo niet de grootste IT-opleiders / software-ontwikkelaars van Nederland over samenwerking en de vooruitzichten zijn goed. Dus dit soort publiciteitsinitiatieven zitten er dan ook snel aan te komen denk ik zo! :)

Wecommerce | Clonable

www.wecommerce.international | www.clonable.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op dit moment Cursusvoor.nl nog flink aan het verbeteren en uitbreiden. Zo kun je binnenkort zoekresultaten filteren door nog een trefwoord in te geven en je kunt op provincie zoeken. Ook is het mogelijk beoordelingen van aanbieders te geven. Ik hoopte dat forumleden wellicht hun ervaringen met aanbieders door wilde geven, zodat er al wat ervaringen in staan voordat de persberichten de deur uit gaan. Zou iemand mij kunnen helpen? Ik ben er zeer dankbaar voor. Wellicht kan ik voor die personen nog wat betekenen of zo?

 

Niels Arts

Wecommerce | Clonable

www.wecommerce.international | www.clonable.nl

Link naar reactie
  • 0

Probeer jouw doelgroep 'iedereen die snel en eenvoudig cursussen wil vinden in Nederland en Vlaanderen" eens op te delen in wat kleinere segmenten.

Dat maakt de vraag een stuk eenvoudiger.

 

Dan krijg je bijvoorbeeld de segmenten:

- om-/bijscholende herintreders die cursus X willen doen (even verder onderzoeken wat de meest populaire cursussen zijn). Die groep is o.a. te vinden bij bemiddelingsorganisaties (UWV, Uitzendbureaus e.d.)

- MKB ondernemers die cursus Y willen volgen (ook hier, verder onderzoeken. welke cursussen populair)

etc (o.a. hier te vinden)

 

Zo kun je focus leggen in de marketingcommunicatie, doelgroepen aansprekend benaderen, efficiënt met het budget omgaan ('low hanging fruit' eerst). Dat voorkomt dus verspilling en zal de effectiviteit verhogen t.o.v. probeersels.

Dit is de benadering voor een naamsbekendheid EN conversie campagne.

 

Heb je een ruim budget? Dan naamsbekendheid creëren met een meetbare, langer lopende campagne. Bijvoorbeeld met een AdWords campagne/Bannering op zoekwoord 'cursus' (maar ja, dat gaat je kosten :)

 

Grts

Arnold

Link naar reactie
  • 0

Probeer jouw doelgroep 'iedereen die snel en eenvoudig cursussen wil vinden in Nederland en Vlaanderen" eens op te delen in wat kleinere segmenten.

Dat maakt de vraag een stuk eenvoudiger.

 

Dan krijg je bijvoorbeeld de segmenten:

- om-/bijscholende herintreders die cursus X willen doen (even verder onderzoeken wat de meest populaire cursussen zijn). Die groep is o.a. te vinden bij bemiddelingsorganisaties (UWV, Uitzendbureaus e.d.)

- MKB ondernemers die cursus Y willen volgen (ook hier, verder onderzoeken. welke cursussen populair)

etc (o.a. hier te vinden)

 

Zo kun je focus leggen in de marketingcommunicatie, doelgroepen aansprekend benaderen, efficiënt met het budget omgaan ('low hanging fruit' eerst). Dat voorkomt dus verspilling en zal de effectiviteit verhogen t.o.v. probeersels.

Dit is de benadering voor een naamsbekendheid EN conversie campagne.

 

Heb je een ruim budget? Dan naamsbekendheid creëren met een meetbare, langer lopende campagne. Bijvoorbeeld met een AdWords campagne/Bannering op zoekwoord 'cursus' (maar ja, dat gaat je kosten :)

 

Grts

Arnold

 

Over die segmenten was ik al na aan het denken idd, maar goed dat je het nog even aanstipt. Ruim budget? Nee, nog niet. Heb maar enkele duizenden euro's te besteden. Ik hoop dat dat ruime budget nog gaat komen ;)

Wecommerce | Clonable

www.wecommerce.international | www.clonable.nl

Link naar reactie
  • 0

 

De markt voor cursussen lijkt me moment/levensfase-gevoelig. Me dunkt dat er bovendien een type mens is dat veel cursussen volgt en een type dat dat zelden doet (een spectrum ahw). Het is evident dat je vindbaar moet zijn voor mensen die op zoek zijn en het lijkt me dat het moeilijk is cursussen te verkopen aan mensen die niet op zoek zijn.

 

Desalniettemin is het wellicht mogelijk om budget van cursusaanbieders in te zetten, zoals de supermarkten budget van merkadverteerders gebruiken. Dan kom je al snel op newschannels uit e/o algemene info-pagina's voor specifieke cursusclusters.

 

Ik zit nog even naar het product zelf te kijken. Wellicht kan je met het aanbod eea doen om interessanter te worden:

 

* cursusreviews toevoegen (goed nadenken hoe dat doorwerkt op adverteerders)

* per sector last-minute aanbiedingen (om capaciteit van aanbieders beter te benutten)

* vanuit last-minute aanbod promotie voeren - (FRANS? cursusvoor50euro)

 

Denk simpelweg: wat zou Google doen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nog even een korte aanvulling: vanaf vandaag is Cursusvoor.nl officieel live! Ik hoop dat jullie mijn site in jullie gedachten houden als je een cursus, opleiding of training zoekt. Zie het persbericht op: ANP Perssupport

 

O ja, en om 13.30 word ik geinterviewd door BNR nieuwsradio....mocht je de radio aan hebben staan...

Wecommerce | Clonable

www.wecommerce.international | www.clonable.nl

Link naar reactie
  • 0

Nog even een update: inmiddels zijn we een maand onderweg en gaat alles super. We zitten inmiddels op ruim 27.000 cursussen van ruim 2100 aanbieders.

 

Qua publiciteit gaat het vrij goed, vooral bij aanbieders lijkt de site steeds bekender te worden. Ook zijn we al op de radio geweest bij BNR. Aanbieders zijn enthousiast en we zijn nu bezig een wat betere zoekmachine te ontwikkelen omdat de gebruikers soms nog wat verward raken van het systeem.

 

Heb inmiddels een uitgeefpartner gevonden in de persoon van Peter Runhaar en een tekstschrijfster in de persoon van Franka van Beeck.

 

Hopelijk krijgen we steeds meer bezoekers! Ik hou jullie op de hoogte! Als je nog tips hebt om meer bezoekers te krijgen hoor ik het graag!

Wecommerce | Clonable

www.wecommerce.international | www.clonable.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn excuses Joost. Hoe kan ik dat voorkomen? Mag ik geen updates meer geven over de site en de publiciteit? Als dat zo is: haal het laatste berichtje dan maar weg hoor. Ik dacht dat het wel interessant kon zijn en dat mensen wellicht nog wat nieuwe tips wisten voor me.

Wecommerce | Clonable

www.wecommerce.international | www.clonable.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.