• 0

Uitbreiding onderneming

Hallo allemaal,

 

Sinds februari 2010 zijn mijn compagnon en ik een VOF begonnen.

We hebben een "nieuw" soort reclame/presentatie concept op de markt gebracht.

Deelnemers van ons concept betalen tussen de 400 en 500 euro voor een periode van 1 jaar.

Aangezien we hebben gemerkt dat ons concept aanslaat (we hebben in 9 maanden zo'n 300 klanten gemaakt)

willen we ons concept verder uit gaan breiden dan de Regio waar we nu bezig zijn. We bewerken nu Brabant maar zijn

eigenijk op zoek naar nog een aantal mensen voor Brabant en Zeeland. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken.

Franchise/freelance of met personeel werken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bennie Wagemakers

Regio Cards

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb hier niet heel veel verstand van, maar anderen op HL wel, dus in afwachting op hun reactie geef ik vast een voorzet (voor zoverre ik het begrijp):

 

- Via jullie kan men, vooral als men diensten “in en om huis” verlenen, visitekaarten laten maken.

- Deze visitekaarten worden bij “jullie filialen” in een displays gezet, waarbij deze door consumenten meegenomen kunnen worden.

- Jullie zijn tot nu toe actief geweest in Brabant, maar willen nu uitbreiden naar Zeeland.

- In de eerste negen maanden hebben jullie een (theoretische/berekende) omzet behaald van ruim 1 ton euro (300 klanten, zij betalen 400,- a 500,- per jaar: 300 x 450,- / 12 x 9 = 101.250,-).

 

Allereerst wil ik zeggen dat ik dit ontzettend knap vind. Een droomstart, zo lijkt het.

 

Maar je vraag is: Franchisenemers, freelancers of personeel inzetten voor de uitbreiding?

 

Geen makkelijke vraag naar aanleiding van deze informatie, zacht uitgedrukt dan.

Aanvullende info is gewenst (in mijn ogen dan).

 

Link naar reactie
  • 0

Stel dat de VOF-leden dat met z'n tweeën hebben bereikt, dan is er (gezien de omzet) geen ruimte om daar vertegenwoordigers van te bekostigen. Dus mij lijkt dat de TS hier naar andere oplossingen zocht. Ik vind dat een heel normaal dilemma. Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het achterliggende kostenplaatje.

Link naar reactie
  • 0

Stel dat de VOF-leden dat met z'n tweeën hebben bereikt, dan is er (gezien de omzet) geen ruimte om daar vertegenwoordigers van te bekostigen.

 

Hoeft niet zo te zijn. Een vertegenwoordiger met een eigen rayon en geen andere zorgen dan alleen maar verkopen verkopen verkopen kan in een jaar meer bereiken dan de twee starters die aanloopproblemen, marketingkosten, onderneming opstarten etc. achter de rug hebben

Beetje afhankelijk van marges e.d. maar wellicht kan het uit.

 

Je kunt je afvragen of je iemand in dienst wil nemen in deze prille fase van je bedrijf.

 

Persoonlijk ben ik voorstander van het niet in zo'n vroeg stadium vast aannemen van personeel als dat niet strikt noodzakelijk is. Dit om meer de handen vrij te hebben en flexibeler te zijn in je keuzes bij de ontwikkeling van je bedrijf.

 

Frans

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.