• 0

HELP hoe maak ik financiele mensen wat duidelijk

Sinds september 2003 ben ik weer actief terug in de dagelijkse leiding van ons bedrijf, ik had wat signalen gekregen van diverse mensen dat het niet helemaal goed ging met ons bedrijf, na enig speurwerk kwam ik erachter dat er in het verleden fouten zijn gemaakt in de vorm van prijsafspraken en leveranciers en onderhouds contracten, mijn vader scheen de verantwoordelijke hiervoor te zijn na wat gespreken kwam ook hij (gelukkig) erachter dat er wat fouten zijn gemaakt.

ik heb toen wat dingen verandert zoals het de prijsafspraken verhoogt( in Bplan staat waarom) en mijn vader had al een traject ingezet om het onderhouds contract te stoppen. onze huidige financiele partner heeft geen vertrouwen meer in mijn vader's ondernemerschap, nu mijn vraag HOE MAAK IK EEN FINANCIELE MAN DUIDELIJK DAT IK DE MANAGER WORDT EN NIET MIJN VADER. die nieuwe financiele partner is nodig omdat we al dingen hebben verbetert maat er zijn hele belangrijke dingen te doen die we niet zonder een financiele partner kunnen. in Bplan zien jullie een gekuiste versie plaatjes en tekeninge zijn weggehaald en de namen ook , graag zou ik een mening en misschien wel een oplossing lezen .HNX

businessplan_van_rudy_en_in_gekuisde_versie.zip

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Het vertrouwen van de investeerder is geschaad. Die heeft geen zin meer. Als jij de nieuwe man wordt, moet je duidelijke afspraken maken met je vader over jouw rol en de zijne. Verder moet je goed nadenken over de "positie" van de financieële man. Heeft hij risicodragend geïnvesteerd? Is hij zijn centen kwijt als het mis gaat?

 

Als dat zo is, is jouw probleem ook zijn probleem. Kijk wat zijn risoco's zijn en wat zijn opties zijn. Laat zien dat je een goede ondernemer bent (ruim de rotzooi resuluut op). Win het vertrouwen van de investeerder terug en zet hem klem als hij niet meewerkt.

 

Denk vanuit het perspectief van de investeerder. Waar is die kwetsbaar, wat wil die en wat kan die (of kan die niet).

 

Daadkrachtig optreden is het parool. Niet zeuren, niet klagen, niet bedelen en niet te veel ouwehoeren. Praatjes heeft niemand wat aan. Gewoon doen en het hard maar fair spelen (als dat niet kan hard en wat minder fair)

 

Go for it!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.