• 0

Lening personeel

Geachte dames en heren,

 

Een klant van mij heeft een B.V. Hij wil aan een personeelslid een hypothecaire lening verstrekken.

Personeelslid is geen aandeelhouder.

 

Vragen:

Wat gaat er gebeuren bij een faillissement? Is zo'n lening dan bijv. direct op te eisen.

Hoe kan werkgever een zekerheid stellen als de werknemer vertrekt?

Zover ik heb kunnen nagaan hoeft er niet perse rente worden gerekend (hypothecaire lening) maar is het wel heel belangrijk dat werknemer lening, kan, terugbetalen. Heb ik dit correct?

 

Alvast ontzettend bedankt!

 

Huibert

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Geachte dames en heren,

 

Een klant van mij heeft een B.V. Hij wil aan een personeelslid een hypothecaire lening verstrekken.

Op welke zakelijke grondslag?

Personeelslid is geen aandeelhouder.

 

Vragen:

Wat gaat er gebeuren bij een faillissement? Is zo'n lening dan bijv. direct op te eisen.

Faillissement van wie? In geval van faillissement van de werkgever zal het gevolg afhankelijk zijn van de inhoud van de akte van geldlening. In geval van faillissement van de werknemer zal de werkgever als hypotheekhouder separatist zijn.

Hoe kan werkgever een zekerheid stellen als de werknemer vertrekt?

Het is toch een hypotheek? Dat is er toch zekerheid?

Zover ik heb kunnen nagaan hoeft er niet perse rente worden gerekend (hypothecaire lening) maar is het wel heel belangrijk dat werknemer lening, kan, terugbetalen. Heb ik dit correct?

Lijkt me niet echt zakelijk als er geen rente wordt gerekend?

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt.

 

De werkgever heeft zeer veel aan deze werknemer te danken en wil hem nu dus helpen d.m.v. een eventuele renteloze lening voor de aankoop van 'n huis.

Voor werknemer is het dus van belang dat, mocht de B.V. ooit failliet gaan, de nog resterende schuld niet direct op te eisen is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.