• 0

Nieuwe start

Hallo allemaal

Mijn naam is Coos en ben gisteren (per ongeluk )op deze site gekomen.

Ik ben niet zo technish wat computers aangaat , dus probeer ik maar of ik zo een vraag kan stellen.

In 2002 heb ik mijn winkel terug verkocht aan de franchise organisatie wegens onvoldoende toekomst mogelijkheden.

Hier waren op het moment dat ik de winkel kocht ( dacht ik )waterdichte afspraken over gemaakt .

Nu zijn we in een gerechtelijke procedure gekomen over de financiele afhandeling.De organisatie eist een bedrag van mij,wat volgens mijn advocaat,adviesburo en mij onterecht is

 

In 2003 ben ik een eenmansbedrijfje gestart naast een baan in loondienst,het loopt zeer goed en om verder te groeien heb ik een rekeningcourant krediet nodig.

Ik ben bij verschillende banken geweest en iedereen is zeer onder de indruk over mijn ondernemingsplan en wat ik in 2003 (partime )heb opgebouwd maar zolang de rechtzaak over mijn vorige bedrijf loopt willen de banken geen krediet verstrekken.

Ik ben benieuwd of hier iemand iets over wil zeggen bv. over wat ik wel/niet moet zeggen bij de banken.( ik heb alle keren gewoon eerlijk de situatie uitgelegd)

 

alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Coos,

Ik ben geen bankier of kredietverstrekker, maar los van de situatie adviseer ik je om richting kredietverschaffers altijd openheid van zaken te geven. Dit schept vertrouwen. Banken en financieringmaatschappijen checken jouw verhaal echt wel. Verzwijgen van feiten zal je onmiddellijk worden aangerekend en je in een negatief daglicht plaatsen.

 

Wellicht dat je samen met je accountant een plan van aanpak ten aanzien van je nieuwe onderneming kunt presenteren waarin de verschillende senario's (positieve en negatieve uitkomst van de procedure) worden belicht en afgezet tegen je kredietwaardigheid. Succes in ieder geval.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben.

 

Bedankt

 

Als aanvullende info kan ik melden dat de overwaarde op mijn woning ruimschoots het bedrag van de ,claim. overtreft.

 

reacties altijd welkom

ps ik begin te snappen hoe deze site werkt

Link naar reactie
  • 0

Als aanvullende info kan ik melden dat de overwaarde op mijn woning ruimschoots het bedrag van de ,claim. overtreft.

 

reacties altijd welkom

ps ik begin te snappen hoe deze site werkt

Afhankelijk van de rechtsvorm uiteraard, maar als je het zonder de overwaarde van de woning kunt doen, adviseer ik je om deze er buiten te houden indien dat mogelijk is.

 

Deze site is overigens niet zo moeilijk hoor, maar alsnog welkom.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.