• 0

Kosten openbaar vervoer

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als een bedrijf jouw reiskosten vergoed, is het best mogelijk dat ze een standaard regeling van KM's hanteren, ongeacht je reismethode.

 

De 19 cent per KM geldt inderdaad ongeacht de reismethode. Dus ook per OV mag je 19 cent per KM rekenen.

 

Ik wist niet dat dit ook in je eigen adm. mocht. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik moet elke keer 100 meter lopen naar mijn auto.... dat is 2x per dag, dus 400 meter. Dan nog eens zo'n 200 meter om binnen te geraken in de werkplaats, dat zijn 600 meters per dag, voor zo'n 150 dagen is 90000 meter ofwel 90 KM's die ik de fiscus kado doe? ;)

Link naar reactie
  • 0

de regel is deur tot deur, dus inderdaad

 

Als iedereen dat ineens mee zou gaan berekenen betekent dat een enorme strop voor de schatkist..... ???

 

Ik kan mij herinneren dat ik ooit een horloge van seiko zag waarmee je de loopafstand kon meten, sensor op je been en stapafstand invoeren. Als je die aan een xls bestand kan koppelen voorspel ik een gouden handel hahaha.

 

Wordt administratief wel weer een stapel erbij maar de vraag is natuurlijk hoeveel de gemiddelde ondernemer loopt/fietst voor zijn onderneming en of dat hout snijdt om te gaan documenteren.

Link naar reactie
  • 0

de regel is deur tot deur, dus inderdaad

 

Als iedereen dat ineens mee zou gaan berekenen betekent dat een enorme strop voor de schatkist..... ???

 

Nou... 90 kilometer op jaarbasis, dat verlaagt je inkomsten met 17 euro, dus worst case schiet de staat daar 9 euro tax per persoon bijin. Denk niet dat ze zich in de haag al zorgen gaan maken :D

Link naar reactie
  • 0

Een bezoek aan de HL offline netwerkborrel valt natuurlijk ook als zakelijk aan te merken, zolang je maar komt! Hoe wordt carpoolen door mede-ondernemers gezien? ;D

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Als een bedrijf jouw reiskosten vergoed, is het best mogelijk dat ze een standaard regeling van KM's hanteren, ongeacht je reismethode.

 

De 19 cent per KM geldt inderdaad ongeacht de reismethode. Dus ook per OV mag je 19 cent per KM rekenen.

 

Dus als ik het goed begrjip, kan ik ongeacht welk vervoermiddel en welk vervoerbewijs ik ga 19 cent per kilometer declareren?

 

Voorbeeld:

 

Ik ga met een auto die niet van mij is, kan ik dan nog steeds 19 cent per kilometer rekenen?

Ik ga met een OV studentenkaart, kan ik dit dan nog steeds 19 cent per kilometer rekenen?

 

Ik neem aan dat dit voor de inkomstenbelasting geldt?

Link naar reactie
  • 0

De kosten van het vervoer moeten op jou drukken. Als je een auto leent, dan drukken de kosten niet op jou.

Dan kan het dus niet.

 

Persoonlijk denk ik ook niet dat het met de OV-studentenkaart kan, want de belastingdienst zal (waarschijnlijk) vinden dat de kosten niet op jou drukken.

 

 

Hoezo? Ik betaal toch voor de OV studentenkaart?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.