Ik wil graag een BV starten en werk er nog fulltime naast kan dat? en waar moet ik allemaal rekening mee houden?
Je moet KvK nummer aanvragen en BTW Nummer.
Ik wil de BV alleen starten omdat ik dan privé niet aansprakelijk kan zijn.
Welke jaarlijkse kosten heeft een BV?
Kvk Kosten (42 euro per jaar)
Jaarrekeing deponeren bij Kvk ( Kosten ???)
Hoofdbedrijf Detailhandel heffing ( 70 euro per jaar ongeveer)
Inkomstenbelasting
Omzetbelasting
Vennootschapsbelasting
Als ik nu bijvoorbeeld 15.000 euro winst maakt in 1 jaar, wat moet er dan betaald worden?
Omzetbelasting dat gaat per kwartaal.
Vennootschapsbelasting, waar moet dit nu over betaald worden?
Inkomstenbelasting, dat is ongeveer 42% van de winst. (Of moet dit pas betaald worden als je loon uitbetaald aan jezelf? Standaard wil ik namelijk GEEN loon uitbetalen per maand omdat ik er nog 32 uur naast werk in Loondienst, wil al mijn winst dus in de BV houden zodat ik mooi kapitaal kan opbouwen.)
Ben ik ook nog een startkapitaal nodig van 18.000 euro? of is dit een kwestie van 18.000 euro storten op de rekening, bv starten en alles rond hebben en dan kun je het geld er weer afhalen?
Vele vragen en ik hoop ook duidelijke antwoorden, vast bedankt.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Leon B
Leon B
Hallo,
Ik wil graag een BV starten en werk er nog fulltime naast kan dat? en waar moet ik allemaal rekening mee houden?
Je moet KvK nummer aanvragen en BTW Nummer.
Ik wil de BV alleen starten omdat ik dan privé niet aansprakelijk kan zijn.
Welke jaarlijkse kosten heeft een BV?
Kvk Kosten (42 euro per jaar)
Jaarrekeing deponeren bij Kvk ( Kosten ???)
Hoofdbedrijf Detailhandel heffing ( 70 euro per jaar ongeveer)
Inkomstenbelasting
Omzetbelasting
Vennootschapsbelasting
Als ik nu bijvoorbeeld 15.000 euro winst maakt in 1 jaar, wat moet er dan betaald worden?
Omzetbelasting dat gaat per kwartaal.
Vennootschapsbelasting, waar moet dit nu over betaald worden?
Inkomstenbelasting, dat is ongeveer 42% van de winst. (Of moet dit pas betaald worden als je loon uitbetaald aan jezelf? Standaard wil ik namelijk GEEN loon uitbetalen per maand omdat ik er nog 32 uur naast werk in Loondienst, wil al mijn winst dus in de BV houden zodat ik mooi kapitaal kan opbouwen.)
Ben ik ook nog een startkapitaal nodig van 18.000 euro? of is dit een kwestie van 18.000 euro storten op de rekening, bv starten en alles rond hebben en dan kun je het geld er weer afhalen?
Vele vragen en ik hoop ook duidelijke antwoorden, vast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29046-bv-starten-en-vele-vragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag