• 0

Hoster wijzigt mijn IP > site ligt op zijn gat

EInd augustus zijn er problemen gekomen in de direktie bij Redunix hosting. De oprichter eig. van Redunix is een partnership aangegaan dat later niet aan zijn verwachtingen voldeed. Een grote crisis in het bestuur bij Redunix was het gevolg: servers van 400+ klanten lagen plat gedurende vele dagen en na verloop van tijd is alles toch weer een beetje op de rit gekomen.

 

Maar ik had een website die geen domeinnaam had; die was alleen zichtbaar onder IP.

EN helaas schijnt het zo te zijn dat de 1e eig/oprichter de eigenaar was van mijn IP. Hij heeft alle IP's "meegenomen" (ik wee tniet of ik he zo goed zeg) en ik kreeg een nieuw IP nummer. Het schijnt zo te zijn dat hij "eigenaar "is van alle IP's die in zijn toenmalige bedrijf zijn "verkocht"via hostingcontracten.

 

Helaas werkt nu mijn site niet meer. Het lijkt er op dat de database geen verbinding meer maakt met de website. Ik kan bijv. de homepage opvragen, maar als ik een link aanklik, gebeurt er niks.

 

Mijn webbouwers willen dit wel verhelpen, maar daar moet ik een paar honderd euro voor betalen en daar heb ik eigenlijk geen zin in.

 

Weet iemand of ik mijn oude IP terug kan eisen? Dan is alles weer in orde.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoogstwaarschijnlijk gaat het een lange weg worden voor je je 'oude' IP-adres weer terug krijgt, als het überhaupt nog mogelijk is. Je bent daarnaast ook geen eigenaar van het oude IP, dus ook juridisch gezien heb je vermoed ik weinig grond om een IP terug te eisen.

 

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en snel alles omprogrammeren naar het nieuwe adres. Dat je webbouwers daar honderden euro's voor vragen lijkt mij erg belachelijk, het zal immers zeker voor iemand die bekend is met het systeem niet meer dan een half uurtje werk zijn.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Als je een normaal aantal uren tegen normaal uurloon kan betalen om het op te lossen dan lijkt mij dat een prima route. Of het teveel is hangt af van de tijd die het kost.

 

Wat ik vreemd vind is dat je totaal geen domeinnaam gebruikt, waarom is dat zo?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

De site staat onder een IP omdat ik een nieuwe site had laten maken die onder de domeinnaam moest komen. Deze (oude )site is toen onder IP gezet zodat ie wel zichtbaar was voor geinteresseerde kopers.

 

Probleem is echter dat het een zeer grote website is, gemaakt in .NET ..en dat alle programmeurs die 2-3 jaar terug aan de site gewerkt hebben, allen het bedrijf verlaten hebben. DUs de bouwer geeft aan dat men zich eerst weer moet "inwerken".

 

Maar ik begrijp dat de makkelijkste weg is het toch maar om te laten programmeren; de bouwer geeft wel aan dat het IP niet door de code heen gebruikt is, maar in 1 file staat, dus dat hebben ze gelukkig dan wel goed gedaan.

 

Ik wil beiden heren bedanken voor de supersnelle reaktie en zal eens kijken of ik kan onderhandelen over de prijs :-).

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Redunix, breek me de bek niet open. Ik was er ooit klant (en in het begin waren ze erg goed).

Wat ik me afvraag is waarom je alles op IP hebt gebaseerd. Je kunt de site wel benaderen? Probeer dan alles waar je ip instaat (ervanuitgaande dat de database op dezelfde machine staat ) eens te vervangen door localhost. Je kunt nog eventueel tegen permissieproblemen van mysql aanlopen maar, dat is snel opgelost. Al je gewoon naar je website kunt wandelen en je database (s) en software staan op dezelfde machine dan is er niets aan de hand en kun je makkelijk verhuizen. Tenzij je natuurlijk in allerlei verwijzende systemen het IP adres hard hebt geprogrammeerd.

Link naar reactie
  • 0

Het is begrijpelijk dat ze niet gaan zeggen, oh half uurtje doen we ff. Voor hetzelfde geld zit het IP in de versiebeheer, moet er een nieuwe test gedaan worden etc. Het klinkt altijd zo handig een half uurtje in de ict maar vaak komt het daar niet op neer. Goed dat ze dus gewoon melden dat het enkele uren kan duren, het kan altijd meevallen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt geen ip adres bezitten. Het word je toegekend.

 

Je hoeft alleen de DNS server te veranderen

 

voorbeeld.com (typ je in je browser) die zoekt in DNS register naar welk ip voorbeeld.com moet gaan, bijv 123.111.111.11)

 

nieuwe IP adres is 456.111.111.11 ----> dns updaten, klaar.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt geen ip adres bezitten. Het word je toegekend.

 

Je hoeft alleen de DNS server te veranderen

 

voorbeeld.com (typ je in je browser) die zoekt in DNS register naar welk ip voorbeeld.com moet gaan, bijv 123.111.111.11)

 

nieuwe IP adres is 456.111.111.11 ----> dns updaten, klaar.

De site draaide (nog) niet op een domeinnaam.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat alles weer op zijn gat lig bij Redunix.

Ik kan nl. geen enkele pagina meer online bekijken.

 

Ik kreeg 2 wk terug al een email van een andere klant die zei dat zijn servers weer offline waren/weer de stroom eraf, maar bij mij werkte alles nog...Helaas vandaag blijkbaar niet meer ...??

 

http://188.95.90.194/signup1.aspx

http://188.95.90.194/admin/index.aspx

 

Ik ga maar weer eens bellen...

Het is heel vervelend, want ik heb 2 geinteresseerde kopers die al sinds eind augustus wachten.....

>:( >:( >:( >:(

 

Ben benieuwd of dit een volgend hoofdstuk wordt ik het drama http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-managed-hosting/162551-redunix-fraude-sam-t-rb-rg.html

Link naar reactie
  • 0

De problemen stapelen zich inderdaad op en het speelt allemaal erg lang.

Heb je niet overwogen om de stekker er daar fysiek uit te trekken en een betrouwbare partij te vinden om je servers onder te brengen?

@djluc, inderdaad wel integer dat een bedrijf niet achteraf komt met een nacalculatie maar alvast vooraf 'waarschuwt', ik kreeg alleen niet de indruk dat er ook een kans was dat het toch maar een kwartiertje werk gefactureerd zou worden als dit het geval was...

 

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.