Jump to content
Geband account
Verberg

Buren proberen mijn klanten weg te jagen.

vraag

Ik heb precies naast mij een reparatie bedrijf , precies daarnaast een schade bedrijf. Ik ben nu momenteel sinds 4-5 maanden bezig.

 

2 maanden terug kwam er een klant om een auto te kopen. Persoon vond de auto goed. Ik was eventjes afwezig , een vriend zat de klant te helpen. Ik zou daar binnen 10 min zijn. Klant rijd een proefrit met de auto alles is goed , klant wilt betalen en auto mee nemen.

 

Klant pakt de papieren van de auto, kijkt naar de apk papieren. APK = 100% in orde. Niks aangekruist. Dus voor de komende apk hoef je dus NIET bang te zijn. Klant gaat naar reparatie bedrijf naast mij.(Nederlandse bedrijf , dus betrouwbaar?) Klant vraagt aan de eigenaar: Hier staan 5 punten op (DIE DUS NIET AANGESTREEPT ZIJN) , hoeveel kost het om deze dingen te repareren. Reparatiebedrijf eigenaar zegt: oooo daar moetje niet aan beginnen. Dat kost meer dan 1000 euro. TERWIJL ER NIETS GEREPAREERD HOEFT TE WORDEN NIETS IS AANGEKRUIST.

 

Dus wat doet klant , gaat PER DIRECT weg richting huis. Wat gebeurt er met de auto? Die blijft nog staan. ( Gelukkig kwam er een andere klant paar dagen later die de auto wel had gekocht.) Maar het kon ook zo zijn dat de auto voor een lange tijd niet verkocht zou worden. Dus minder winst enz.

 

Ik had mijn buurman aangesproken en hij zou zich dus niet meer bemoeien met mijn zaken.

 

 

 

2 maanden later , kwam er een klant voor een auto. Proefrit gemaakt alles 100% in orde. Ik en de klant stappen uit de auto om richting de kantoor te gaan om alles in te vullen. Maar wat gebeurt er dan , 2de buurman(Nederlandse schadeherstel bedrijf) buurman komt eraan en zegt: HEY , JOU LICHT IS KAPOT!!

 

Dus klant zegt: gvd hebben we dat ook nou weer. Ik was in shock ik wist even niet wat ik moest zeggen , ik wou niet dat mijn klant ging weglopen. Dus heb ik snel ja ja enz gezegd waarna de klant de auto toch had gekocht.

 

 

Ik vroeg aan mijn buurman waarom hij zoiets zei naast mijn klant. Hij zei: je gaat je klant toch niet wegsturen met 1 kapotte achterlicht. Ik zei toen dat is de probleem van mijn klant en van mijn. Niet van jou. Waarna de discussie snel was beeindigd. Ik heb geen zin in geauwehoer. Deze mensen zijn tenslotte mijn buren. Jammer genoeg willen ze niet dat een Turkse persoon geld gaat verdienen.(Ik ben in Nederland geboren en getogen.) Dit is pure racisme en discriminatie(indirect/direct). Dat komt doordat ik Turks ben , er is volgens mij geen andere reden. Want die 2 Hollanders werken heel goed samen. Ze helpen elkaar. Maar mij willen ze juist kapot maken. Dat is gewoon duidelijk. Ik hoop niet dat zoiets weer gebeurd. Want ik laat niet zomaar mijn brood afpakken.

 

Ik ben bijna nooit bij die terrein. Ik werk puur en alleen op afspraak. Maar dan nog kan er dus zulke dingen gebeuren. Wat kan ik eraan doen om deze probleem definitief te verwijderen?

 

(Weggaan is geen optie.) Mijn plek is goed , heb veel ruimte voor meer dan 20 auto's. En een redelijk nette huur.

 

 

Wat zou JIJ doen?


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 4
  • Rate this answer
Hij zei: je gaat je klant toch niet wegsturen met 1 kapotte achterlicht. Ik zei toen dat is de probleem van mijn klant en van mijn.

Dit vat het wel aardig samen - je hebt schijt aan je klanten, en iemand die je daar op wijst is fout in jouw ogen.

 

Dit is pure racisme en discriminatie(indirect/direct). Dat komt doordat ik Turks ben , er is volgens mij geen andere reden.

Nee, dat komt doordat je een sukkel bent. Lees alle onderwerpen hier die je hier begonnen bent nog eens door en leer er deze keer eens WEL wat van.

 

Ik word schijtziek van mensen als jij die eindeloos lopen te k*tten en dan ook nog de gore lef hebben om anderen van racisme te beschuldigen...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

LOL. Ik wist niet eens dat die achterlampje (1tje) niet werkte. Het kon zo zijn, dat die klant zou zeggen van: HEY doe ma 50 euro ervanaf blablabla. Dat kon gewoon gebeuren door die 2-3 woordjes van mijn buurman.

 

Dat jij dat normaal vind , is al helemaal raar. Die klant kon ook opeens weglopen en mij beschuldigen dat ik dat niet zei ofzo. Alles kon er gebeuren toen mijn buurman dat zei.

 

Ik snap niet waarom die gast bemoeit met mijn zaken. WAT boeit hem dat nou of er iets niet goed is ofzo. Als de klant het goed vind is het toch goed. Als die het niet goed vind koopt die het toch niet. De klant kan altijd nog de auto terug brengen als die het echt niet goed vind. Maar dat je mijn auto probeert af te kraken is sowieso verkeerd.

 

Stel dat die klant mij zou beschuldigen van HEY dat wist jij en je zei het niet. En hij loopt weg. En dan? Sjonge jonge echt waar dat je die gast nog steunt ook niet normaal.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hij zei: je gaat je klant toch niet wegsturen met 1 kapotte achterlicht. Ik zei toen dat is de probleem van mijn klant en van mijn.

Dit vat het wel aardig samen - je hebt schijt aan je klanten, en iemand die je daar op wijst is fout in jouw ogen.

 

Dit is pure racisme en discriminatie(indirect/direct). Dat komt doordat ik Turks ben , er is volgens mij geen andere reden.

Nee, dat komt doordat je een sukkel bent. Lees alle onderwerpen hier die je hier begonnen bent nog eens door en leer er deze keer eens WEL wat van.

 

Ik word schijtziek van mensen als jij die eindeloos lopen te k*tten en dan ook nog de gore lef hebben om anderen van racisme te beschuldigen...

 

Ze werken samen. Toevallig 2 hollanders.. Dan is het toch al duidelijk of niet. Het is ze al 1x gelukt om een klant gewoon weg te jagen. Dit kan niet zo door blijven gaan. Ik moet oplossingen vinden hiervoor.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Natasja Froger en John Williams bellen, grapje ;)

 

Allereerst een vervelend verhaal Altan en dat gun ik je absoluut niet. Maar misschien een beetje kortzichtig van mij maar als ik kijk naar jouw karma t.o.v. jouw reacties ben jij ook iemand met een pittig karakter.

 

Allereerst blijf altijd kalm en documenteer. Voor eventuele verdere stappen is dit altijd goed.

 

Zorg dat jij niet verwijtbaar bent. Jij doet zaken op jouw manier en daar heeft een buurman niks mee te maken. Maar als jij een auto verkoopt waarvan het achterlicht het niet doet kan je vinden dat het jouw probleem niet is. En nogmaals dat is ook niet het probleem van jouw buurman, maar dat doet jou ook geen goed. Die auto kan bij wegrijden een bekeuring krijgen.

 

Probeer het voordeel te halen uit jouw buurman. Ga gezellig op de koffie of thee. Jij hebt een auto met een kapot achterlicht, laat hem dat repareren. En probeer zo de relatie te verbeteren. Ruzie is gemakkelijk, vriendschap kost inzet. Beter een goed buurman dan een verre vriend. Tegelwijsheid ik weet het, maar het is wel wijsheid.

 

Mocht je dit moeilijk vinden maak dan een planning voor jezelf.

2 kleine opdrachten voor je buurman ter investering

Eerste week een klein kort vriendelijk gesprekje (vrijblijvend hoe gaat het hoe is met de kinderen)

Tweede week uitnodigen voor de koffie en misschien een opdracht voorleggen

Etc.

 

Voor de rest geen gekke dingen doen. Werkt niet en al helemaal niet in jouw voordeel.

 

Onwijs veel sterkte, wijsheid en geduld gewenst,

 

Micha

 

 


www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Ik snap niet waarom die gast bemoeit met mijn zaken. WAT boeit hem dat nou of er iets niet goed is ofzo.

Oh, misschien denkt hij WEL aan de veiligheid van JOUW klant?

 

Enneh...waarom heb je niet gereageerd met "Oh, shit, dat had ik niet gezien. Dankjewel dat je het even zegt!"? Dat zou de normale reaktie zijn geweest, namelijk.

 

Sjonge jonge echt waar dat je die gast nog steunt ook niet normaal.

Jawel, dat is heel normaal. En dat heb je hier op HL al tientallen keren gehoord. Je hebt eindeloos advies gehad van allerlei mensen die zonder eigenbelang jou wilden helpen, en je hebt het elke keer helemaal naast je neergelegd. Je krijgt wat je verdient, Altan. Nou is het tijd om ofwel te stoppen met zeiken en voor de verandering eens een keertje netjes zaken te gaan doen, ofwel hier gewoon niet meer te komen met je gehuil.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Natasja Froger en John Williams bellen, grapje ;)

 

Allereerst een vervelend verhaal Altan en dat gun ik je absoluut niet. Maar misschien een beetje kortzichtig van mij maar als ik kijk naar jouw karma t.o.v. jouw reacties ben jij ook iemand met een pittig karakter.

 

Allereerst blijf altijd kalm en documenteer. Voor eventuele verdere stappen is dit altijd goed.

 

Zorg dat jij niet verwijtbaar bent. Jij doet zaken op jouw manier en daar heeft een buurman niks mee te maken. Maar als jij een auto verkoopt waarvan het achterlicht het niet doet kan je vinden dat het jouw probleem niet is. En nogmaals dat is ook niet het probleem van jouw buurman, maar dat doet jou ook geen goed. Die auto kan bij wegrijden een bekeuring krijgen.

 

Probeer het voordeel te halen uit jouw buurman. Ga gezellig op de koffie of thee. Jij hebt een auto met een kapot achterlicht, laat hem dat repareren. En probeer zo de relatie te verbeteren. Ruzie is gemakkelijk, vriendschap kost inzet. Beter een goed buurman dan een verre vriend. Tegelwijsheid ik weet het, maar het is wel wijsheid.

 

Mocht je dit moeilijk vinden maak dan een planning voor jezelf.

2 kleine opdrachten voor je buurman ter investering

Eerste week een klein kort vriendelijk gesprekje (vrijblijvend hoe gaat het hoe is met de kinderen)

Tweede week uitnodigen voor de koffie en misschien een opdracht voorleggen

Etc.

 

Voor de rest geen gekke dingen doen. Werkt niet en al helemaal niet in jouw voordeel.

 

Onwijs veel sterkte, wijsheid en geduld gewenst,

 

Micha

 

 

 

 

LOL. Weet je wat mijn buurman zei toen ik de sleutels van die pand kreeg? Ik kan jou niet helpen met reparaties want ik zit vol. LOLLL!!?


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Ik snap niet waarom die gast bemoeit met mijn zaken. WAT boeit hem dat nou of er iets niet goed is ofzo.

Oh, misschien denkt hij WEL aan de veiligheid van JOUW klant?

 

Enneh...waarom heb je niet gereageerd met "Oh, shit, dat had ik niet gezien. Dankjewel dat je het even zegt!"? Dat zou de normale reaktie zijn geweest, namelijk.

 

Sjonge jonge echt waar dat je die gast nog steunt ook niet normaal.

Jawel, dat is heel normaal. En dat heb je hier op HL al tientallen keren gehoord. Je hebt eindeloos advies gehad van allerlei mensen die zonder eigenbelang jou wilden helpen, en je hebt het elke keer helemaal naast je neergelegd. Je krijgt wat je verdient, Altan. Nou is het tijd om ofwel te stoppen met zeiken en voor de verandering eens een keertje netjes zaken te gaan doen, ofwel hier gewoon niet meer te komen met je gehuil.

 

 

Toen hij dat zei was ik gwn in shock joh , ik kon niets zeggen. Ik dacht aan 1 ding. Deze gast wilt mijn brood afpakken.

 

En ik doe netjes zaken. Als een draagarm van een auto kapot is , laat ik het gewoon maken. Ik verkoop geen auto met een kapotte draagarm ofzo. Maar ze moeten niet komen zeuren. Want er is wellis een klant gewoon weggelopen. En dat kwam echt hard aan.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Toen hij dat zei was ik gwn in shock joh , ik kon niets zeggen. Ik dacht aan 1 ding. Deze gast wilt mijn brood afpakken.

Precies, en dat is je probleem. Je vertrouwt andere mensen niet, en daarom ga je uit van het slechtste (waarom dat is ga ik maar even niet over speculeren).

 

Ik verkoop geen auto met een kapotte draagarm ofzo.

Maar wel met een kapot achterlicht, en als iemand je HELPT door je daar op te wijzen noem je hem een racist. Ja, je bent lekker bezig, Altan.

Link to post
Share on other sites
  • -2
  • Rate this answer

Jij begrijpt het verkeerd. Deze lui hebben al een keer expres een klant van mij weggejaagd. Natuurlijk ga ik vanaf die dag altijd van het ergste uit. Dat is toch genoeg bewijs dat ze je niet mogen. En als er dan zoiets gebeurd mag je gelijk van het ergste uitgaan.

 

Ze gingen doen ''alsof'' de klant 1000 euro of zelfs meer voor de auto moest repareren.

 

Toen ik die gene hierop aansprak zei die het volgende: Ja , jou klant vroeg niet of die dingen gemaakt moeten worden , maar hij vroeg hoeveel het kost als die dingen laat maken. Dus gaf ik daar een antwoord op.

 

Dan krijg je toch moordneigingen of niet? En als je dit ook goedkeurt. Echt waar jonge , dan moet je wel getikt in je hoofd zijn. Ook al ga je hier schrijven dat zoiets normaal is , dan ga ik er niet in geloven.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Toen ik die gene hierop aansprak zei die het volgende: Ja , jou klant vroeg niet of die dingen gemaakt moeten worden , maar hij vroeg hoeveel het kost als die dingen laat maken. Dus gaf ik daar een antwoord op.

Dat klopt dus, als ik jou mag geloven:

Klant vraagt aan de eigenaar: Hier staan 5 punten op (DIE DUS NIET AANGESTREEPT ZIJN) , hoeveel kost het om deze dingen te repareren.

 

In dit geval gaat die klant naar je buurman toe - dat kun je je buurman dus nooit verwijten.

 

Ik ga nu lekker een potje snurkenn, maar wat hier meer dan ooit van toepassing is: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Toen ik die gene hierop aansprak zei die het volgende: Ja , jou klant vroeg niet of die dingen gemaakt moeten worden , maar hij vroeg hoeveel het kost als die dingen laat maken. Dus gaf ik daar een antwoord op.

Dat klopt dus, als ik jou mag geloven:

Klant vraagt aan de eigenaar: Hier staan 5 punten op (DIE DUS NIET AANGESTREEPT ZIJN) , hoeveel kost het om deze dingen te repareren.

 

In dit geval gaat die klant naar je buurman toe - dat kun je je buurman dus nooit verwijten.

 

Ik ga nu lekker een potje snurkenn, maar wat hier meer dan ooit van toepassing is: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

 

LOL. Ik hoop echt dat jij ooit een klote buurman zult krijgen die zoiets bij jou klant gaat flikken. Waarbij jou klant dus gewoon weg gaat lopen. Jonge echt waar , ik ga jou dan zo hard uitlache he , tot ik bijna flauwval.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Altan,

 

 

Een serieuze vraag mijnerzijds. Waarom ben je altijd zo boos en verontwaardigd. Ik heb jouw al een paar keer voorbij zien komen op higher level. En altijd is alles de schuld van een ander of andere zien het verkeerd.

 

Ik geef jouw een eerlijke een behulpzame reactie en het enigste wat jij te melden hebt is een reactie die ik niet geloof. Ik ben nu al een paar keer verhuisd in mijn leven, ken een heleboel mensen ben al een tijdje actief op verschillende forums en ik kan mij niet voorstellen dat het volgende is gebeurt.

 

Hallo nieuwe buurman. Leuk om kennis te maken. Mijn naam is Altan en ik ga hier starten met mijn ondeneming om goede auto's te verkopen. Ik zie dat u een reparatie shop heeft. Dat is ontzettend leuk want dan heb ik misschien nog wel wat leuke klussen voor u. Kopje koffie misschien want ik wil dit wel even vieren.

NEEE IK HAAT TURKEN EN IK WIL GEEN OPDRACHTEN. IK KAN JOUW NIET HELPEN VIESE TURK WANT IK ZIT VOL

 

Beetje uitvergroot, maar simpelweg zou ik toch proberen iets kalmer te worden. Ik ken jouw niet persoonlijk dus ik durf ook niks te pretenderen. Maar ik heb het idee dat je wel iets vriendelijker de wereld zou kunnen benaderen.

 

Micha

 

 

 


www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link to post
Share on other sites
  • -1
  • Rate this answer

Tja, hollanders zijn allemaal racisten. Ik zou eens eerst naar je eigen mentaliteit kijken.

 

disclaimer voor MDI : mijn uitspraak gebaseerd op eerdere topics van Altan ;D

 

Hollanders zijn in het algemeen wel racistisch. Dat kun je vooral goed merken op het werkvloer. Ik heb het hier niet over de individuele hollander, maar in het algemeen. Tenminste dat is dan mijn ervaring tot nu toe. Ik heb 3 keer stage gelopen ,en bij alle 3de keren was er gewoon duidelijk discriminatie/racisme aanwezig. Ook al was het telkens indirect.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Altan,

 

 

Een serieuze vraag mijnerzijds. Waarom ben je altijd zo boos en verontwaardigd. Ik heb jouw al een paar keer voorbij zien komen op higher level. En altijd is alles de schuld van een ander of andere zien het verkeerd.

 

Ik geef jouw een eerlijke een behulpzame reactie en het enigste wat jij te melden hebt is een reactie die ik niet geloof. Ik ben nu al een paar keer verhuisd in mijn leven, ken een heleboel mensen ben al een tijdje actief op verschillende forums en ik kan mij niet voorstellen dat het volgende is gebeurt.

 

Hallo nieuwe buurman. Leuk om kennis te maken. Mijn naam is Altan en ik ga hier starten met mijn ondeneming om goede auto's te verkopen. Ik zie dat u een reparatie shop heeft. Dat is ontzettend leuk want dan heb ik misschien nog wel wat leuke klussen voor u. Kopje koffie misschien want ik wil dit wel even vieren.

NEEE IK HAAT TURKEN EN IK WIL GEEN OPDRACHTEN. IK KAN JOUW NIET HELPEN VIESE TURK WANT IK ZIT VOL

 

Beetje uitvergroot, maar simpelweg zou ik toch proberen iets kalmer te worden. Ik ken jouw niet persoonlijk dus ik durf ook niks te pretenderen. Maar ik heb het idee dat je wel iets vriendelijker de wereld zou kunnen benaderen.

 

Micha

 

 

 

 

Ik zweer het op alles wat mij dierbaar is , mijn buurman zei op het eerste dag al dat die mij niet kon helpen met reparaties.( Dit is dus een officiële reparatie bedrijf)


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Hollanders zijn in het algemeen wel racistisch. Dat kun je vooral goed merken op het werkvloer. Ik heb het hier niet over de individuele hollander, maar in het algemeen. Tenminste dat is dan mijn ervaring tot nu toe. Ik heb 3 keer stage gelopen ,en bij alle 3de keren was er gewoon duidelijk discriminatie/racisme aanwezig. Ook al was het telkens indirect.

 

Gezeik.

 

Ik heb vaak genoeg met turken samengewerkt en nooit werden die gediscrimineerd. Tegenwoordig is dat echt een minderheid.

 

Als je zo behandeld wordt is dat, net als bij anderen die zo behandeld worden, omdat je blijkbaar raar doet: je bent raar, je zingt te veel, je bent te vriendelijk of te nors, enz, enz.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het kan natuurlijk zijn dat die buurman wel racistisch is. Dan is de enige nuttige reactie vriendelijk te blijven. Zodat hij je niet meer als turk ziet, maar als die aardige buurman...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hollanders zijn in het algemeen wel racistisch. Dat kun je vooral goed merken op het werkvloer. Ik heb het hier niet over de individuele hollander, maar in het algemeen. Tenminste dat is dan mijn ervaring tot nu toe. Ik heb 3 keer stage gelopen ,en bij alle 3de keren was er gewoon duidelijk discriminatie/racisme aanwezig. Ook al was het telkens indirect.

 

Gezeik.

 

Ik heb vaak genoeg met turken samengewerkt en nooit werden die gediscrimineerd. Tegenwoordig is dat echt een minderheid.

 

Als je zo behandeld wordt is dat, net als bij anderen die zo behandeld worden, omdat je blijkbaar raar doet: je bent raar, je zingt te veel, je bent te vriendelijk of te nors, enz, enz.

 

Ik werd niet afschuwelijk behandeld ofzo. Maar ik kan wel gewoon zeggen dat er duidelijk racisme en discriminatie aanwezig is. Dat is gewoon heel duidelijk. Alleen het is indirect. Daarom kun je er niets aan doen. Vooral die bouwvakkers. Die lui zijn echt ziek.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het kan natuurlijk zijn dat die buurman wel racistisch is. Dan is de enige nuttige reactie vriendelijk te blijven. Zodat hij je niet meer als turk ziet, maar als die aardige buurman...

 

Dat zou wel kunnen. Of hij gunt mij het gewoon niet. Ik snap het niet echt. Ik blijf wel gewoon aardig. Ik doe helemaal niets verkeerd. Ik zeg altijd gedag enz. Ze doen dingen altijd sneaky. Op een indirecte manier waardoor je niks kunt doen. Ik blijf gwn rustig en aardig enz , hopen dat zulke dinge niet meer gaan gebeuren. Ik heb allebei de buren al gezegd dat ze niet meer met mijn zaken moeten bemoeien. Ik ga ervanuit dat het niet meer gebeurt.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Altan wat is racisme. Is dat iets wat werkelijk is of wat jij werkelijkheid vind.

 

Mijn ouders zijn een bood eigenaar. Zitten in in een klein Amsterdams haventje met allemaal oude Amsterdammers. Oude sleepboot hebben zij helemaal omgebouwd naar hun wensen. Die haven is gebaseerd op plichten. Lage kosten is meer werken. Prima. Mijn vader kan goed lassen. mijn moeder is goed voor de organisatie.

 

Al die oude Amsterdammers hebben het over buitenlanders zoals Turken en Marokkanen. VIes vuil en weet en weet ik veel wat ze ze noemen. Maar er zijn 4 turken en 2 negers en 5 Marokkanen op die haven. En daar vraag ik wel eens naar en dan zeggen ze "ja dat zijn geen buitenlanders, dat is joezoef, abdollahi en dat is goed". Zo krom als ik weet niet wat, misschien ook wel racistisch maar is dat zo onoverkomelijk. Het zijn beste oude mensen. Als je ze leert kennen is het goed, en ze geven mensen ook de mogelijkheid om zich te laten kennen. Dus is het eerlijk en dat slappe gelul over een biertje kan je rasisme vinden of het laten wat het is. Slap gelul over een biertje.

 

Mensen zijn soms lomp en kortzichtig, maar moet jij dat ook zijn? Probeer je best en laat je niet meteen uit het veld slaan. Dat moeten nederlanders met blauwe ogen en blond haar ook.

 

Micha

 

ps ik doe mijn best in jouw topic, mag jij ook best doen.


www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link to post
Share on other sites
  • 2
  • Rate this answer

Tja, hollanders zijn allemaal racisten. Ik zou eens eerst naar je eigen mentaliteit kijken.

 

disclaimer voor MDI : mijn uitspraak gebaseerd op eerdere topics van Altan ;D

 

Hollanders zijn in het algemeen wel racistisch. Dat kun je vooral goed merken op het werkvloer. Ik heb het hier niet over de individuele hollander, maar in het algemeen. Tenminste dat is dan mijn ervaring tot nu toe. Ik heb 3 keer stage gelopen ,en bij alle 3de keren was er gewoon duidelijk discriminatie/racisme aanwezig. Ook al was het telkens indirect.

 

Leuk dat je daar over begint, dat topic bedoelde ik, maar had geen zin om het topic te zoeken.

 

 

Het is HEEL normaal dat je een vloer moet vegen, en andere rotklussen. Dat moet een hollander ook. Jij denkt, net als veel andere studenten, dat als je van je school af komt en een diploma hebt, je 4500 euro per maand gaat verdienen, met een auto van de zaak. Reality check, begin maar eens met de koffie rond te brengen, de wc´s zijn ook nog vies! Of dacht je dat je met je diploma nu je collega zonder diploma (maar wel 10 jaar werkervaring) de wc's kan laten doen?

 

En zo werkt het ook met je autobedrijfje.

 

Ik laat me toch potverdorie niet scheef aankijken omdat "de auto in het midden van de zaak staat" door een sneuzel van 20 jaar?

 

 

WAAROM kopen de meeste Nederlanders dan toch bij die ene dealer die gewoon letterlijk , jou kei hard beroofd door 2500 euro meer te vragen!(Ik noem het beroven omdat je het zelfde auto kunt het elders(dus bij mij) voor 2 tot 3000 euro goedkoper kunt kopen...) Waarom waarom waarom ik begrijp het niet. Ik vroeg deze vraag vandaag nog aan mijn vader, en hij gaf een vreemd antwoord: Dat zit in hun beetje. Vanaf geboorte af worden ze een beetje zo opgegroeid waardoor ze die mentaliteit krijgen.

 

Nee altan, hollanders zijn doorgaans geen racisten, misschien realisten.

 

Hoe ouder je word hoe vaker je zult inzien dat je ouders geen gelijk hadden (draai je vaders quote maar om)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

[Oh, misschien denkt hij WEL aan de veiligheid van JOUW klant?

 

Inderdaad... als ik iemand zie rijden met een defect remlicht oid probeer ik die ook even aan te spreken als je naast elkaar staat bij een stoplicht oid. Ik ga er dan maar vanuit dat iemand dat niet door had, en zo wel het begrijpt en zsm laat repareren.

 

Ik zou zoiets zeker niet op zn slechtst interpreteren, wellicht wil je buurman gewoon voorkomen dat iemand een bekeurig krijgt, of nog erger, een keer hardhandig een achterligger binnenkrijgt door defecte verlichting. Zeggen dat hij zich er niet mee moet bemoeien lijkt me overkill - elkaar een beetje helpen met de verkeersveiligheid siert eenieder.

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Sorry hoor Altan maar je bent echt een hopeloze zielepoot met je geroep over discriminatie!

Alles is altijd maar de schuld van andere, je buren discrimineren en proberen je klanten weg te jagen.

Je klanten zijn een stel leugenachtigige klootzakken die enkel maar rondjes willen racen is die geweldige wagens van je.

De bezoekers hier zijn ook allemaal enkel maar tegen je en steunen al je "vijanden"...

 

En toch blijf je hier op dit forum elke keer maar terugkomen om te lopen zeuren (ja dat is het namelijk).

Je hebt hier tientallen tips gekregen waar je niks mee doet omdat je het allemaal wel beter weet.

 

Waarom blijf je hier niet lekker weg en ga je gezellig ergens anders lopen klagen over al die leugenachtige klanten van je en die vervelende buren en weet ik veel wie het allemaal nog meer gedaan hebben..

Denk dat de meeste mensen hier jou ondertussen echt wel behoorlijk zat zijn (ja ja ik weet het.... dit zal wel discriminatie zijn....)

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Je hebt hier tientallen tips gekregen waar je niks mee doet omdat je het allemaal wel beter weet.

 

Fout... Altan heeft hier HONDERDEN tips gehad op dit forum.

En van mij krijgt hij er nog één en dan ben ik er klaar mee.

 

Als je nu eens uit gaat van het positieve in mensen in plaats van het negatieve?

Ga eens uit dat mensen jou willen helpen ipv de grond in te duwen.

Jouw buurman heeft het heel netjes gedaan door jou op die kapotte lamp te wijzen en let wel;. Er is NIEMAND die een gekochte auto laat staan door een kapotte lamp!

Mensen laten de auto staan, wanneer ze vermoeden genaaid te worden. En dat heb je zelf in de hand door gewoon simpel en eerlijk zaken te doen.

Lampje kapot?Bedankt Buurman, maken we even klant, nog een kopje koffie?

Houd nu eens op met alles op discriminatie te gooien maar leer van anderen en pak de kritiek positief op!

 

 

 


www.bofatelefoondienst.nl

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 189 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept