• 0

Vraag over ondernemingsplan

Beste leden,

 

Laat ik me allereerst voorstellen, mijn naam is Bob, 25 jaar jong en woonachtig in omgeving Amsterdam. De reden dat ik dit schrijf is omdat ik een goed idee heb voor een website die ik graag wil exploiteren vanuit mijn eigen onderneming (eenmanszaak) die ik binnenkort wil gaan oprichten. De naam van de website zal niet hetzelfde zijn als de bedrijfsnaam. Verder heb ik geen ondernemingsplan maar enkel een plan voor de website. De onderneming zal zich in beginsel enkel richten op de ontwikkeling van de website. Nu las ik hier op HL dat de termen ondernemingsplan, bedrijfsplan en businessplan identiek zijn. Wat is precies het verschil tussen een ondernemingsplan en een plan dat je presenteert aan potentiële investeerders? Heb ik alsnog beide plannen nodig te slagen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn veel verschillende vormen waarin je je business plan kunt schrijven.

 

Het dwingt je om na te denken waarom klanten juist met jouw zaken zouden doen (unique selling proposition en concurrentie analyse ). Een financiële prognose laat je inzien of je realistische verwachtingen hebt. Dit zijn ook punten die voor een investeerder belangrijk zijn.

 

Voorbeelden van business plannen zijn te vinden bij de KVK internet en niet te vergeten higherlevel.

 

Je kunt hem zo uitgebreid mogelijk maken maar de kunst is juist die informatie er in te zetten die noodzakelijk is. Het is niet een verplichte invuloefening.

 

Peroonlijke ervaring is dat een business plan ook kan groeien, bv nadat je met een mogelijke klant of financierder hebt gesproken.

 

Groet

Bob (naam en leeftijdsgenoot ;) )

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.