• 0

NIeuwe stichting voor zzp'ers

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Bronvermelding: Zibb Nieuwsflits

 

Vanaf 1 november dit jaar beschikken zzp’ers over een nieuw online platform: Stichting ZZP Nederland. Het doel van de stichting is om zelfstandigen zonder personeel via de website in contact te brengen met opdrachtgevers.

 

Initiatiefnemer is Peter Tijssen uit Hapert. Sinds 2007 is hij zelf zzp’er en directeur van SBR Consultancy B.V.

 

Nee verkopen

Peter mist een dergelijk netwerk: ‘Op dit moment ben ik met een opdracht bezig. Als nu een opdrachtgever belt voor een nieuwe opdracht moet ik nee verkopen, maar ik kan de klant niet doorverwijzen naar een collega zzp’er. Simpelweg omdat ik niet precies de competenties en kwaliteiten van anderen ken. Ook komt het voor dat ik bij een bepaalde opdracht specifieke expertise wil inschakelen. Zzp’er zijn is een solitaire aangelegenheid. Vandaar dat ik een goed netwerk mis. Dit signaal kreeg ik ook van collega’s en dat deed me besluiten een netwerk op te richten.’

 

Uitwisselen van opdrachten

Leden van de Stichting kunnen gratis informatie (bijvoorbeeld visitekaartje of CV) plaatsen op de website www.stichting-zzp.nl en zijn zodoende duidelijk vindbaar voor opdrachtgevers. Het is een presentatieplatform. Tijssen: ‘Via de Stichting ZZP en de website willen we niet alleen contacten en ervaringen uitwisselen maar ook opdrachten.’

 

Gratis opdrachten plaatsen

Voor de opdrachtgever heeft de website ook een voordeel: alle aangesloten zzp’ers staan overzichtelijk geordend per branche en postcode. Bedrijven en organisaties kunnen op de website gratis opdrachten voor zzp’ers plaatsen. De stichting is er voor alle zzp’ers: elke branche is vertegenwoordigd. Ook de definitie is breed: het kan gaan om het uitvoeren van administratie voor 1 uur per week, het timmeren van een kast tot interim-management voor de periode van een jaar. Zzp’ers kunnen zich aansluiten bij de stichting voor een bedrag van 25 euro per jaar.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is dus gratis informatie plaatsen voor 25 euro per jaar? ???

 

Nope, het is gratis berichten plaatsen voor leden. Niet-leden kunnen dus geen berichten plaatsen.

 

Lid worden kost 25 euro p/j.

 

Dus, voor 25 euro kan je als lid reacties plaatsen.

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 0

Mikky

 

Als je je relaties gebruikt om dit soort "nieuwe" concepten te promoten is geweldig.

 

Maar inderdaad deze zijn er al zo veel. En als je de site goed bekijkt dan zal daar nog veel aan gedaan moeten worden. (ook al is het een stichting).

 

Waarom niet eerst in "beoordeel mijn website" en daarna als alles goed is dan promoten.

 

Ik was volgens mij ooit de eerste ZZP er in Nederland ;D Als je in die 20 jaar nagaat hoeveel ik benaderd ben door dit soort concepten. En allemaal zijn ze er niet meer.

 

Ik heb bij twabla gestemd over dat branche gedoe. En als dit aanslaat (met de juiste lobby) zie ik hier weer een branche organisatie ontstaan.

 

Klein voorbeeld, FNV is in het begin 20 jaar geleden vreselijk tekeer gegaan tegen de ZZP ers. Het zou verboden moeten worden. Na 10 jaar bieden ze verzekeringen aan voor de ZZP ers en nog veel meer.

 

Een ZZP er is een ondernemer. Vaak een die wil werken en niet wil netwerken. Kloffie aan en werken.

 

Kloffie uit (soms) en offertes maken.

 

Markt is al zo beschadigt door eerdere concepten en ze zijn al te veel belazert. Je pakt er een paar, maar toekomst? ik weet het zo niet...

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.