• 0

Welke Betaalsystemen zijn Populair in België?

Hallo, ik wil een online winkel lanceren in Nederland + België.

 

Maar welke betaalsystemen voor België nou belangrijk zijn... Daar kom ik niet echt makkelijk achter...

 

Ik lees hier bijvoorbeeld "Bankcontact/MrCash id dood":

http://assets.uitgeverijdeboeck.be/economie/bedrijfswijs/SNYVER2008/hoofdstuk5/Bankcontact%20is%20dood.pdf

 

Maar ergens anders word MrCash dan weer aangeraden: http://www.tbforum.com/thread/146482.html

 

Kan iemand met inzicht in de Belgische situatie dit voor mij ophelderen?

 

Met andere woorden, welke betaalmethode/s zijn in België belangrijk om te hebben als internet winkel?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hey Jan Paul,

 

Volgens mijn gegevens is Mr. Cash de iDeal van België, maar wel véél minder populair. Voor deze webshop zou ik je adviseren om te beginnen met Paypal en creditcard, dit zijn betaalmethodes die zowel in NL als BE gebruikt worden, voor NL zou ik wel iDeal aanbieden, anders mis je klanten.

 

Succes!

Website huren voor slechts € 22,95 per maand - www.webtopper.nl

Link naar reactie
  • 0

Hey Peter, bedankt voor je advies.

Run jij ook een webshop in België? En/of woon je daar?

 

Kan je (of iemand anders die dit leest) ook in percentages uitdrukken wat de meest gebruikte betaal methodes zijn in België?

 

Ik baseer mijn beslissingen toch het liefst op cijfers, ook al zijn het schattingen...

Link naar reactie
  • 0

Hey Jan Paul,

 

Ik heb zelf geen webshop in België en woon gewoon in Haarlem, ik heb een website voor een klant gebouwd voor de Franse en Waalse markt. Deze website gebruikt voor de Walen momenteel alleen creditcard en Paypal, Mr. Cash is wel aangevraagd, maar nog niet geïmplementeerd.

 

Cijfers heb ik helaas niet voor je, daarvoor kun je misschien contact opnemen met een Payment Service Provider (PSP) zoals Ogone (www.ogone.nl).

Website huren voor slechts € 22,95 per maand - www.webtopper.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.