• 0

Wie ken mij vertellen of je met KVK nummer namaak kleding mag verkopen?

Wie kan mij vertellen of dit mag?

 

Ik en mijn vriend hebben een lange discussie gehad samen, en heb hem verteld dat dit niet mogelijk is aangezien het strafbaar is. Hij wist mij te vertellen dat het niet strafbaar is zolang je maar BTW ,invoer rechten betaald en je het verkoopt aan klanten als namaak. Dus eigenlijk dat de klanten weten dat het namaak is en dat je het niet als origineel verkoopt

 

Kan iemand mij een kort en krachtig hierop geven, dan kan dit topic gauw dicht :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wie kan mij vertellen of dit mag?

 

Ik en mijn vriend hebben een lange discussie gehad samen, en heb hem verteld dat dit niet mogelijk is aangezien het strafbaar is. Hij wist mij te vertellen dat het niet strafbaar is zolang je maar BTW ,invoer rechten betaald en je het verkoopt aan klanten als namaak. Dus eigenlijk dat de klanten weten dat het namaak is en dat je het niet als origineel verkoopt

 

Kan iemand mij een kort en krachtig hierop geven, dan kan dit topic gauw dicht :)

 

Jij haalt volgens mij 2 dingen door elkaar.

 

Civiel en strafrecht.

Merkenrecht uitvechten doe je civiel, betaal je geen belasting dan is dat strafrecht. Zolang de merkhouder niet klaagt = geen rechtzaak.

 

De belastingdienst zal het worst wezen wat je doet (niet letterlijk) , als je die belasting maar betaald.

 

Onderdeel van de belasting = douane, die kunnen wel controleren op namaak, maar volgens mij intereseert ze dat ook weinig, TOTDAT de merkhouder klaagt = civiel.

Link naar reactie
  • 0

Wie kan mij vertellen of dit mag?

 

Ik en mijn vriend hebben een lange discussie gehad samen, en heb hem verteld dat dit niet mogelijk is aangezien het strafbaar is. Hij wist mij te vertellen dat het niet strafbaar is zolang je maar BTW ,invoer rechten betaald en je het verkoopt aan klanten als namaak. Dus eigenlijk dat de klanten weten dat het namaak is en dat je het niet als origineel verkoopt

 

Kan iemand mij een kort en krachtig hierop geven, dan kan dit topic gauw dicht :)

 

Jij haalt volgens mij 2 dingen door elkaar.

 

Civiel en strafrecht.

Merkenrecht uitvechten doe je civiel, betaal je geen belasting dan is dat strafrecht. Zolang de merkhouder niet klaagt = geen rechtzaak.

 

De belastingdienst zal het worst wezen wat je doet (niet letterlijk) , als je die belasting maar betaald.

 

Onderdeel van de belasting = douane, die kunnen wel controleren op namaak, maar volgens mij intereseert ze dat ook weinig, TOTDAT de merkhouder klaagt = civiel.

 

En hoe kunnen de auteur merk eigendom rechten er achter komen dat mijn vriend het verkoopt, als ze bij de douane niets onderscheppen?

Link naar reactie
  • 0

Of dat ze gewoon een container optrekken in Rotetrdam....

 

 

 

 

Volgende vraag is misschien: is "Addiddas" ook namaak?

 

Als het om kleding of schoenen gaat absoluut, het lijkt immers veel te veel op elkaar.

 

Ja maar dan blijft het toch namaak en dat snap ik niet zo goed. Er komt veel namaak binnen en de douane houdt niet veel alles tegen of heeft gewoon er geen tijd voor ::)

Link naar reactie
  • 0

En hoe kunnen de auteur merk eigendom rechten er achter komen dat mijn vriend het verkoopt, als ze bij de douane niets onderscheppen?

 

Auteurs recht op kleding?

 

Wat vaak gebeurd:

 

Een verkoper van echte spullen meld aan de merkhouder dat er iemand is die Armani Jeans verkoopt voor 25 euro, hij wil immers ook zo'n goede prijs om te kunnen concureren. Armani zegt dat de melder al de beste inkoop prijs heeft, en dat er iets mis moet zijn. Armani checkt de gegevens van de melder.

 

dan gaat het balletje rollen....... wat erg goed is, ga zelf eens wat verzinnen!

Link naar reactie
  • 1

En hoe kunnen de auteur merk eigendom rechten er achter komen dat mijn vriend het verkoopt, als ze bij de douane niets onderscheppen?

 

130 op de snelweg mag ook niet, maar daar krijg ik ook niet altijd een bekeuring voor.

 

Verkoop van namaak is gewoon strafbaar. Daar is op google ook genoeg over te vinden. Zoek maar eens op "namaakkleding onderschept".

 

Kortom, niet toegestaan

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

 

Is het speelkwartier hier?

 

Grote merken hebben hun eigen detectives: SNB-REACT. Als die je betrappen op groothandelige verkoop van namaak, dan komen ze langs met de ECD of douane om de boel in beslag te nemen. Vervolgens kan je vervolging afkopen met een boete. Is heel vervelend als je een webshopje hebt. Vooral vervelend voor je ouders, al die politiebusjes voor de deur.

 

Leer een vak. :P

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.