• 0

Wat vinden jullie van dit logo?

Ik ben met een paar vrienden een bedrijfje aan het opzetten wat zich bezig houdt met het begeleiden van de ontwikkeling van software projecten.

 

De naam die we in gedachten hebben is: ChapterOne

 

De naam is afgeleid van hoofdstuk 1 van Sun Tzu's Art of war, het hoofdstuk heeft als (engelse) titel: Laying plans (onze core business dus)

 

Het idee is een eclipse in zwart wit waardoor een yin en yang achtig gevoel los moet komen (ook lekker goedkoop om te printen).

 

Ben benieuwd.

 

Den

logo.gif.665e0e3cb8cd6dfb2d0eb570fbd7407d.gif

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

hoi zrski,

 

Ik vind het een spannend logo, het is krachtig door zijn eenvoud. Ik ken het boek niet maar als ik het zo mag verwoorden:

wij zijn het eerste hoofdstuk, het begin van een verhaal met de belofte dat het plot zichtbaar is waardoor alles duidelijk en helder wordt.

 

complimenten!! :up:

 

Maar moet dit ook als logo voor briefpapier e.d.? (ja dus, zie ik nu)

 

Succes met je bedrijf! :wave:

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

thnx, Sun Tzu's Art of war is de moeite van het lezen waard. Niet echt lang maar wel behoorlijk complex.

 

Het zijn 13 hoofdstukken geschreven door Sun Tzu een leger aanvoerder van ongeveer 2000 jaar geleden (dit doe ik uit mijn hoofd, dus kill me if I'm wrong). Ik heb ooit een quote ergens gelezen in de trand van: "If you've read this, you can throw all those new age management books out..."

 

Een goede resource is:

http://www.kimsoft.com/polwar.htm

Das em helemaal volgens mij :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Om eerlijk te zijn: Ik ben er niet echt weg van ZRSKI!! De lettertypen en verschillende grootte daarvan spreken me aan maar de eclipse vind ik te "eenvoudig". Eenvoud kan sieren maar in dit geval ziet het er naar mijn mening iets te goedkoop uit en daarbij is de vraag tevens of de balans tussen goed en slecht, waar en niet waar enz een positieve associatie is voor klanten die maximale value willen! Bij de aanblik van de visualisatie krijg ik niet echt een blij gevoel maar meer een mysterieus gevoel. Software ontwikkeling moet helderheid en effort uitstralen toch! ChapterOne is een leuke naam..zeker gezien de herkomst!

 

Groet,

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

het begeleiden van de ontwikkeling van software projecten.

 

Wat moet ik me hier precies bij voorstellen? Het verwoorden van een idee zodat een club programmeurs hiereen stuk software van kan maken? Of zie ik het nu te simplistisch??

 

Het logo is lekker eenvoudig. Tirza's uitleg is een iets diepere als wat ik in eerste instantie dacht (uitgaande van mijn visie op jullie produkt; zie boven): Wij zijn het lichtpuntje in de duisternis van de bedenker van het idee. Nog ff en het lichtpuntje groeit uit tot een straal en later tot een zee van licht.

:joinclub:

Het leuke (en dat valt me al typend op) is dat in het logo van mijn eigen toko's licht ook een belangrijke rol speelt. Kijk o.a. maar op www.ivoc.com, uit de hand van de figuur straalt ook licht....

 

Rob.

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Thnx voor de feedback.. Die licht gedachte van je reafro vind ik wel mooi. Was ik zelf nog niet echt op gekomen ;)

 

Hij is inderdaad nog wat te simpel, maar ik wilde even wat feedback voordat ik door ga.

 

Hier even in een notendopje wat we willen gaan doen:

 

80% van de mensen die software laten ontwikkelen zijn niet tevreden met het product dat ze uiteindelijk krijgen. Volgens mij (en mijn ervaring) ligt dit vaak niet aan de programeer kunsten van de ontwikkelaar, maar aan het gebrek aan communicatie tussen beide partijen. Zowel de opdrachtgeven als de opdrachtnemer weten niet goed wat en hoe ze moeten communiceren.

 

ChapterOne wordt een intermediar voor software ontwikkelaars. Wij hebben een grote database van software ontwikkelaars en we onderhouden goede relaties met deze. We begeleiden opdrachtgevers met het beslissings traject.

 

Als er na het beslissings traject meer hulp gewenst is dan kan dat op consultancy basis.

 

De bedoeling is dat we door middel van begeleiding in de communicatie deze 80% gaan verminderen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Zo had ik het nog niet bekeken!

 

Ik vind de benadering wel een goede, moet ik zeggen. De ervaring die je hier verwoordt komt me bekend voor (zei hij licht ironisch). Ik herken het uit mijn eigen praktijk; wij hebben tenslotte ook een pakket laten ontwikkelen, en merken dat communicatie soms heel moeizaam gaat. De programmeur heeft vaak heel andere inzichten als de bedenker van een programma, en beiden willen "hun zin doordrijven" als het er op aan komt. Ook is er vaak een storing omdat de een niet genoeg van de denkwijzen, de (on)mogelijkheden en de wensen van de ander weet of wil weten.

 

Misschien dat we in de (nabije) toekomst wel meer voor elkaar kunnen betekenen dan alleen gesprekspartners of HL!? You never know....

 

Waarom wil je het logo verder aanpassen. De kracht (net als bij een goede uitvinding) zit hem juist in de eenvoud! Ik zou het misschien wel zo laten. :)

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik vind het logo krachtig overkomen. Lijkt in eerste instantie simpel, maar als ik hier alleen al de vertalingen van anderen zie, zit er dus genoeg fantasie in.

Zelf ben ik niet voor zwart. Als je zelf de uitleg geeft van Jing & Jang dan zie ik dat niet terug (behalve de kleuren). Als je dat wel wilt doorvoeren, dan misschien een idee om door het logo heen een golfbeweging te creëren, waarvan de ene kant wit (begrip) en de andere kant zwart (onbegrip) wat sterker naar voren komt.

De kleur zwart is in je bedrijfsvisie goed gekozen omdat inderdaad het "begrijpen" van elkaar een zwart gat is. Daar komt nog bij dat als je het uitprint (I did) je logo identiek blijft (de meeste gebruiken een zwart-wit printer). Ik zie zwart ook als uitgangspunt, als je het boek doorloopt (leuk digitaal?) kan de schakering van de kleur steeds helderder worden (van grijs, naar licht blauw naar helder blauw).

ChapterOne vind ik een leuke naam. Omdat je bij het begin moet beginnen. Geeft mij alleen vraagtekens over "ja ... en dan". Want het houdt niet bij bij ChapterOne toch? Wat dat betreft kun je je subtitel (laying plans) wellicht aanpassen in "combining of coupling plans), maar ik weet niet of dat in het bedoelde boek voorkomt?

De rand eromheen zie ik als "de cirkel is rond" alles en iedereen wordt met elkaar in verbinding gebracht (misschien dat combining nog zo slecht niet is - zit iets van Concubine in ... heeft iets pikants, net als coupling bydewee).

Nog even over het logo. Die O van One is leuk verwerkt in je logo. De cirkel zie ik als no missing links. En zie ik het lichtpuntje daarin als iets bewegends (progressief).

Dan ... intermediair zijn voor software ontwikkelaars? Staan jullie als intermediair niet in het midden? Begrijpaar voor beide kanten de "klant/markt" én de ontwikkelaar?

Kortom ... want ik ben as usual weer lang van draad .... een strak logo die op vele manieren te vertalen is.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

hoi zrski,

 

Je hebt gekozen voor het beeld van een zonsverduistering.

Een aantal hebben hun gevoel hierbij al genoemd, maar ik mis nog jouw intepretatie.

Zou je ons willen vertellen wat jouw ertoe gebracht heeft om de zonsverduistering te gebruiken en wat je daar mee wilt uitdrukken?

 

Ik probeer nl altijd bij elk kunstwerk te achterhalen wat een kunstenaar er zelf mee heeft bedoeld!

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

LOL, kunstenaar met zijn kunstwerk ;)

 

Aangezien Zun Tzu chinees van oorsprong is dacht ik aan een oosters beeldmerk. Niet te oosters omdat het dan mogelijk verwarrend zou werken.

 

De chinese vlag gaf niet genoeg mogelijkheden, maar Japan heeft ook een lange achtergrond van slimme krijgsheren. Dus ik nam de zon als uitgangs punt.

 

Het paste niet helemaal bij the art of war omdat dat natuurlijk een chinees meesterwerk is. Vandaar dat ik met die zon ben gaan spelen.

 

De licht gedachte had ik in mijn achterhoofd, maar niet zo duidelijk verwoord als reafro dat eerder deed.

 

Zwart wit omdat ik een goedkoop en printbaar logo zocht.

 

Een eclipse omdat het IMHO een van de meest indrukwekkende natuurverschijnsels is, lekker streberig dus :)

 

Ik denk dat ik vanavond nog wat ga spelen met de C en de O van ChapterOne omdat ik daarmee misschien een combinatie beeldmerk kan maken.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik heb beide ontwerpen even naast elkaar gezet (zelfde aantal pixels van gemaakt, 170x170), zodat een goed vergelijk mogelijk is. Het blijkt dat het 2e logo een kleinere cirkel heeft dan de 1e. Hierdoor staat de tekst een beetje in het gedrang. Het lijkt ook of je een ander lettertype hebt gebruikt?

 

Wat je volgens mij het beste kan doen (maar wie ben ik?) is het eerste logo gebruiken, met de grotere lichtvlek uit het tweede. Dan is-t-ie volgens mij perfecto...

 

Reusje voor de creativiteit!

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Aloha,

Als je 'gemakkelijk printbaar' wilt dan is het gebruik van verloop (de grijsschakeringen van het wit naar het zwart) al een minpuntje (hoe ziet dit er op een fax uit? hoeveel toner slurpt zoiets?).

Ook is de spatiëring van de letters niet zo gelikt, wat ook scheelt in de professionele uitstraling van een logo. Als basis is het concept van een eclips wel mooi, maar je hebt een cirkelvorm en de 'one' in je titel zou eerder een vorm die op een "I" lijkt uitlokken denk ik.

 

Een yin en yang achtig gevoel is denk ik te ver gezocht; het symbool yin/yang is zoals het is natuurlijk een duidelijk symbool, vol van betekenis (en inmiddels zoveel gebruikt dat het nogal afgezaagd is, ondanks dat het een prachtig iets is!). De vertaalslag naar je logo is niet te zien; het zou eerder een battlestar galactica associatie met me oproepen dan yin en yang. (de japanse broer en zus van jip en janneke ;))

 

Jullie verhelderen.

Wit is helder.

Zwart niet.

 

Jullie zijn intermediair.

Een cirkelvorm is niet intermediair maar 'besloten', een gesloten systeem.

 

Jullie zijn bezig met mensen en techniek.

Het gaat om communicatie. Als je wilt uitstralen dat je sterk bent in communicatie en de problemen die mensen ondervinden met het communiceren van hun wensen, terugkoppeling e.d. denk ik dat je qua logo eens zou kunnen proberen dit uit te stralen. In plaats van bezig zijn met 'goedkoop printbaar'.

 

Eerst moet het concept sterk zijn.

Een eclips vind ik verduistering, in plaats van verheldering.

 

Tot zover mijn zoutloze feedback, mocht je nog met me willen praten nu ;) dan ga ik graag het gesprek met je aan over 'hoe dan'?

 

In elk geval veel succes met ChapterOne!

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk, nou gaat het de goede kant uit! Het eerste logo is wel mooi maar misschien iets te rommelig qua opzet. Teveel losse objecten! De tweede en derde vind ik heel gaaf. Bij de tweede heb ik nog wat moeite met de tekst die "gepropt" zit. De dynamiek van het logo is erg sterk!!

 

Gr.

 

Kanban ;D

Link naar reactie
  • 0

logo_chapter_one_02.gif

 

De kleurstelling spreekt me erg aan, alleen lees ik er 'Chapteroon' in, alsof je het 'one'--gedeelte er direct achter moet lezen.

 

Wat betekent 'Laying plans' eigenlijk precies?

 

(P.S. ik vond die zonsverduistering nog altijd erg mooi en aardig uniek, dat idee spreekt mij persoonlijk veel meer aan dan een of andere combinatie van die O in die C. De zonsverduistering kan grafisch zeker beter, maar het idee spreekt me erg aan, 'licht in de duisternis')

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.