• 0

Wat vinden jullie van dit logo?

Ik ben met een paar vrienden een bedrijfje aan het opzetten wat zich bezig houdt met het begeleiden van de ontwikkeling van software projecten.

 

De naam die we in gedachten hebben is: ChapterOne

 

De naam is afgeleid van hoofdstuk 1 van Sun Tzu's Art of war, het hoofdstuk heeft als (engelse) titel: Laying plans (onze core business dus)

 

Het idee is een eclipse in zwart wit waardoor een yin en yang achtig gevoel los moet komen (ook lekker goedkoop om te printen).

 

Ben benieuwd.

 

Den

logo.gif.665e0e3cb8cd6dfb2d0eb570fbd7407d.gif

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

wat vinden jullie van dit logo..????????

 

het is niet voor ChapterOne, maar voor INadvice...voor mijn bedrijfje dus.

 

Ik had iemand gevraagd, maar dat duurt nu al een maand of 3..dus moet ik zelf wat maken.

 

Wat vinden jullie van deze?

ps ik heb gekozen voor zwart/wit vanwege de lagere printkosten.. ;)

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tirza,

 

Ik zou Annedien ff om persoonlijk advies vragen. Als je op haar site in haar portfolio kijkt kom je hele mooie dingen tegen. Zij kan je zeker verder helpen!

 

Groet,

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me daar volledig bij aan (linksboven). Het voordeel van dat logo is dat je het eenvoudig kunt herkennen als je het in een flits of uit de verte ziet.

 

Je zou er zelfs aan kunnen denken om het logo zonder de tekst op andere plaatsen (zoals vervolgbladen van briefpapier, etc) terug te laten komen. Dit komt erg professioneel over en het blijft een rustige uitstraling behouden.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Zoals jullie inmiddels wel weten heb ik het logo zelf maar inelkaar gezet, omdat degene die het zou gaan uitvoeren inmiddels al 3 maanden bezig was.

 

Wat schetst mijn verbazing dat ik vandaag een cd-rom met logo op mijn deurmat vond....

 

kijk mee en beoordeel.....

logo-schuin-.jpg.a0c5c2873563074042b6bf2342818d31.jpg

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Forget it !!!!!!!!!!

 

Doe maar gewoon "return to sender ... adresss unknown ... no such number ... " oeps Elvis memorial was vorige week ....

 

Maareh ... jij krijgt er van mij een REUS bij ... jouw eigen logo is top en niet te vergelijken met deze !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Even twee reacties op twee logo's...

 

Tirza: Ik zie dat je voor rechtsonder hebt gekozen. Da's voor mij de meest complete, en het meest in evenwicht. Goede keuze, vind ik! Chapeau en een reusje!

 

Zrski: Het logo van impulsant is idd ff wat anders dan de eclips. Als ik het goed had begrepen begeleiden jullie de klanten bij de oplossing van hun probleem. Leuke bijkomstigheid is dat als je jullie naam snel uitspreekt het erg veel gaat lijken op CHAPERONE, en da's toch iemand die een dame begeleid?????????

Moet zeggen dat de combinatie van zwart en blauw me wel aanspreekt. Ik zou hiervoor gaan denk ik.

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Tirza,

die linksboven in dat blokje van vier is veruit de helderste, meest in balans, interessantst. Vind ik.

Misschien dat een iets minder voor de hand liggend font het 'af' zou maken. (een moderne, schreefloze).

 

Goed he, dat ik deze thread nu al ontdekt heb!

:D

 

Mag ik vragen waarom je toch met dat WWW erachter verder gaat?

 

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog een aanvulling op het eclipse logo van ChapterOne, voor zover deze nog een keuze is. Het lijkt erg veel op het logo van de gratis ontwikkelomgeving van IBM: eclipse (www.eclipse.org). Dus dit zou problemen kunnen opleveren... Omdat het bedrijf dus ook nog eens iets met software ontwikkeling doet.

 

Het is ook een beladen logo in de software ontwikkelwereld wat te maken heeft met de programmeer taal Java. Deze taal is door SUN Microsystems ontwikkeld, een grote concurrent van IBM en eclipse is zelf geschreven in Java en richt zich grotendeels op de Java markt :)

Link naar reactie
  • 0

bij het ontwerpen van een goed logo moet je echt rekening houden met een zwart wit versie en zeker ook over de plek van het logo in je huisstijl. en hoe ga je met de kleuren van het logo werken in de rest van je stijl?

 

het 'eclipse' logo is op zich ok, maar zie het maar goed te implementeren in briefpapier. om het mooi en krachtig te doen moet je het in een zwart vlak zetten, en dan zit je al snel vast aan een zwarte balk aan de bovenkant van het papier. en vind je dat wel mooi?

 

een mooi logo is helaas maar een klein stukje van het totaalplaatje, neem dus in je ontwerp meteen mee hoe je het wil plaatsen en gebruiken op papier, kaartjes en enveloppen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.