• 0

Verzendkosten wel of niet mee berekenen in productprijs

Beste lezer,

 

Ik ga een eenmanszaak beginnen maar nu heb ik een vraag over de verzendkosten van het product.

Nu heb ik opgesteld dat de klant de verzendkosten moet betalen buiten het product om.

Het product kost 4.20 ex btw, ex verzendkosten ( ik lever maar een product maar dat kan wel meerfout zijn.)

 

Wat is verstandig om de prijs van het product omhoog te gooien zodat daarin de verzendkosten zijn verwerkt.

 

Of is het beter om op de factuur een bedrag te zetten waar bijvoorbeeld de verzendkosten en de verpakking is mee gerekend. Want de verpakking moet ook ergens door verrekend worden om geen verlies te draaien

Gr

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uiteindelijk zal de klant altijd de verzendkosten betalen. Hetzij als kostenopslag in de prijscalculatie, of anders als losse factuurpost. Eventueel kun je bij besteding vanaf € XX,- de verzendkosten laten vervallen. In dat geval krijgt de klant natuurlijk geen kwantumkorting meer.

 

Je zult zelf een afweging moeten maken welke calculatiemethode voor jou het beste werkt. Jouw product kost € 4,20 ex btw. Als de verzendkosten € 0,80 bedragen en je vooral enkele stuks verwacht te verkopen kun je er voor kiezen om je prijs op € 5,- te houden en de klant geen verzendkosten in rekening te brengen. In je communicatie kun je dan "Gratis verzending" roepen, en gratis -zo weten wij- vinden klanten fijn.

 

Verder denk ik dat je jezelf moet afvragen of een product van € 4,20 wel de moeite waard is om als enkel stuk te verzenden. De verzendkosten zijn bij € 0,80 toch al grofweg 20% van de prijs. Wordt jouw product dan niet te duur? En is het alle moeite (product in een verzendenvelop doen, frankeren en ter post aanbieden) wel waard voor een marge van zeg max. € 2,10? Kun je jouw product niet beter per 10 stuks verkopen?

 

Succes met ondernemen!

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je tips.

Ik stop alle kosten in het product/dienst . En vermeld dat de verzending Gratis is.

Als het goed is zullen de meeste klanten wel meer afnamen zal rond de 8 stuks zijn per dienst

En als ik een stuk zou verzenden kost mij dat 0.44 euro

 

Gr

Link naar reactie
  • 0

Ben je de enige aanbieder van dit product? Dan heb je meer vrijheid bij het bepalen van de verkoopprijs. Anders moet je toch rekening houden met de concurrentie.

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Markt.

Ik zou niet zeggen dat de verzending gratis is. Maar dat de prijs inclusief verzending is.

Het is namelijk niet gratis. Kijk eens bij de concurrentie, sites die vergelijkbare produkten verkopen, vraag het klanten (potentiële) wat zij het liefste hebben. Wat werkt er in jouw markt het beste (de gratis variant of de inclusief variant)

 

Communicatie

Hoe ga je communiceren over de verzending kosten. wat ga je doen bij een verhoging van de verzendkosten. Ga je dan de prijzen verhogen.

Als je nu communiceert dat de verzendkosten gratis zijn, dan kan je de verzendkosten niet meer actiematig inzetten. De mogelijkheid om te melden dat je verzendingen: op een bepaalde dag of voor beplaade producten gratis is, dat kan dan niet meer

 

Logistiek

Grotere bestellingen en de kosten

Je verwachting is dat klanten meer dan 1 product per keer bestellen. Kost verzending van 8 produkten 8 x 44 eurocent.

Of gelden er dan andere tarieven?Bij post wordt verzending naar gewicht afgerekend. Of werk je met een TNT/UPS/Fedex of andere partij.

 

Webshop

Wat kan je webshop aan. Hoe zit het "gratis" verzenden eruit in de winkel?

 

Administratie

In je administratie moet je de verzendkosten verrekenen. Wat is mogelijk. Het lijkt mij dat je een product hebt waarvan je veel (volume) van moet verkopen. En met de huidige prijs zal er relatief een beperkt bedrag als marge zijn. Hoeveel moeite moet je doen bij het verwerken van de verzendkosten. Het makkelijkste lijkt mij een vast bedrag per product voor de verzendingskosten,

 

Heel veel succes

 

Atinoz is de partij achter ondermeer de volgende concepten:

www.kpg7.nl (online boekhouden voor ondernemers ZZPers en MKB)

www.NomNom.eu (social media concept: je babynamen lijstje online)

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Het gaat mij er ook om dat het niet te duur wordt voor de klant.

Nu vraag ik 4.70 Exclusief 19% BTW en Gratis retour verzending.

Ik ga namelijk wat repareren vandaar de retour zending. Ik kan als iemand 2 producten afneemt dat verzenden voor 0.44 cent dus heb ik 0,44 winst buiten de andere winst om van het product. Omdat ik dat heb door berekend in de prijs.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Om een aanvulling te doen op het bericht van Martijn van de Ploeg. Het is inderdaad zo dat dit per branché verschild. Ik neig toch snel naar de inclusief variant (het gevoel is al snel dat je veel verzendkosten betaald, betalen voor verzending is geen fijn gevoel, ik betaal liever voor het product). Het vragen aan de klanten is ook niet de beste optie, hoewel heel veel mensen zullen zeggen dat ze niet beïnvloed worden door marketing, manier van aanbieden, etc. bewijzen statistieken het tegendeel.

 

De beste manier is om het gewoon te testen. Zet bijvoorbeeld eens twee exact dezelfde sites op, op 1 bied je het aan inclusief verzending de andere exclusief. Laat er evenveel bezoekers opkomen uit dezelfde bronnen en meet het verschil in conversie. Dit is de enige manier om het zeker te weten. Meten = weten!

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Gezien het met gemak door de brievenbus past denk ik dat inclusief verzendkosten aanbieden wel gaat werken, mensen vinden gratis verzending toch wel prettig. De verzendkosten maken bij 1 stuk een procent of 10 van het hele bedrag uit, dat kun je gemakkelijk verrekenen. Gezien het ook nog op gewicht gaat (geen idee wat je verkoopt, maar het zal wel iets wegen) lopen de verzendkosten ook op als iemand er meerdere koopt, dus dat is redelijk eerlijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.