• 0

Tips voor klantenbenadering

Wie heeft er tip voor een directe klantenbenadering? Maw gewoon een bedrijf binnenstappen en je producten/diensten aanbieden.

Ben geen commericeel talent, dus ik zou graag wat advies willen voor een juiste benadering.

Heb zelf al bedacht, dat ik een klein informatiepakketje samenstel. Zodat de potentiele klant alles rustig kan nalezen.

 

Word het uberhaupt op prijs gesteld als je een bedrijf of winkel binneloopt? Of is het slimmer om eerst telefonisch contact op te nemen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Martijn,

 

Een moeilijke vraag, want de benadering is per doelgroep, product, regio, etc. weer anders. Het beste is iets te kiezen wat bij je past, lukt dat niet dan zou ik kijken om een deel uit handen te geven.

 

Kijk uit met zomaar informatie geven, want veelal wordt dat niet gelezen en is het zonde van je geld. Zomaar een bedrijf binnen stappen is ook een mogelijkheid, al zou ik het zelf niet snel doen...

 

Wat is je product en hoe denk je het zelf te willen doen?

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

web, disc en printdesign

 

Ik richt me op het mkb en biedt standaard branche-oplossingen aan.

 

Eigenlijk had ik in gedachten om gewoon met een laptop, een doos visitekaartjes en misschien wat flyers er op uit te trekken. Op locatie een demonstratie geven.

Alleen ik kan me voorstellen dat niet iedereen op zo'n approach zit te wachten.

 

Direct mailing vind ik op dit moment nog geen optie. Ik wil mij meer richten op een persoonlijke approach.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat idee heeft wel wat, op het eerste oog. Maar wanneer je bij een bedrijf onaangekondigd binnenvalt, stoor je meestal. Dat geldt alleen maar meer als je iets te 'bieden' hebt. Als ik de woorden 'standaardoplossing' en 'laptop' hoor, denk ik gelijk aan software, am i right?

 

Het mkb wordt al overspoeld met digitale eieren van columbus.

 

Referenties zijn vaak de beste manier om je produkt ergens binnen te krijgen. Valt jouw oplossing in de categorie 'proven technology'?

 

Maar voor ik verder ga zou ik graag iets meer weten over wat die oplossing precies inhoudt.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

misschien is oplossing een te groot woord.

het is ook niet iets "nieuws" of zo.

het zijn eigenlijk gewoon standaard websites (qua programmering) waar de lay-out volledig aanpasbaar is naar wensen van de klant.

 

er zijn vast al webdesigners die dat allang aanbieden, maar ik richt me op een aantal branches waar nog geen "oplossingen" voor zijn.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je je wil onderscheiden door nieuwe markten te vinden voor een al bestaand product kun je maar beter je 'marketing' op orde hebben!

:D

 

Probeer het eens via mond op mond reklame: familie, verre familie, vrienden, (oude) studiegenoten, buurt, en laat het een beetje rollen. Heb je zo een klein legertje marketeers voor je - vinden ze meestal leuk om te vertellen dat iemand die ze kent een eigen onderneming is begonnen.

 

Als je erop uit trekt - kies dan 1 specifieke doelgroep: ik zeg maar wat bloemisten. En zorg ervoor dat je presentatie geheel op hun is toegespitst. De volgende dag weer een andere doelgroep ;)

 

 

Althans zo denk ik,...

 

drs. S. Rottier

BBR Consult

srottier@bbrconsult.com

06-52446665

Link naar reactie
  • 0

Direct mailing vind ik op dit moment nog geen optie. Ik wil mij meer richten op een persoonlijke approach.

 

Ikzelf vind Direct Mail acties beter dan gewoon een bedrijf opbellen. En ook makkelijker. Ik vind het erg moeilijk om zo een bedrijf op te bellen en te vragen of ze geïnteresseerd zijn in onze producten. Ik stuur liever een mailing en bel daarna. Op die manier hebben ze al eerder wat gehoord en konden ze er eventueel over nadenken.

 

Groet, Victor.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf vind Direct Mail acties beter dan gewoon een bedrijf opbellen. En ook makkelijker. Ik vind het erg moeilijk om zo een bedrijf op te bellen en te vragen of ze geïnteresseerd zijn in onze producten. Ik stuur liever een mailing en bel daarna. Op die manier hebben ze al eerder wat gehoord en konden ze er eventueel over nadenken.

 

.. maar hoeveel bedrijven hebben die mailing daadwerkelijk gelezen? Die belanden dikwijls gewoon op de grote hoop, toch?

 

Ik heb de volgende pagina sinds kort in mijn bookmarks staan, staan een paar prachtige artikelen op over "Cold Calling" (onaangekondigd bellen).

 

http://www.eyesonsales.com/topics.php?t=29&p=1

 

Met name het artikel van Kerry Johnson (Coping With Call Reluctance) lijkt me voor veel ondernemers die moeite hebben met "zomaar" bellen, een aanrader.

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

.. maar hoeveel bedrijven hebben die mailing daadwerkelijk gelezen? Die belanden dikwijls gewoon op de grote hoop, toch?

 

Ik heb de volgende pagina sinds kort in mijn bookmarks staan, staan een paar prachtige artikelen op over "Cold Calling" (onaangekondigd bellen).

 

Zeker, met de laatste direct-mail actie was dat ook zo. Ben momenteel bezig met een nieuwe actie, die beter zal gaan lopen denk ik.

 

Staan inderdaad goeie artikelen in, zal ze vandaag eens uitgebreid doorlezen.

Ik heb Cold Calling wel eens geprobeerd, maar dan vroeg ik of ze geïnteresseerd waren in een nieuwe website, waarna er chagarijnig werd gezegd "nee, dat wil ik niet". Ik wenste ze nog een prettige dag en was opgelucht dat het gesprek afgelopen was. Dat is dus echt helemaal fout. Daarom hou ik het momenteel op Direct-mail acties. :-[

 

Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Beste Victor,

 

Er zijn vele mogelijkheden om je product onder de aandacht te brengen. Allereerst zou ik zorgen dat je website de aandacht trekt en dat deze goed vindbaar is op het internet. Het laatste is momenteel niet het gevoel (ik heb een aantal zoekworden uitgeprobeerd, maar kom je site niet tegen).

 

Een goede methode is gebruik maken van Google Adwords en hiermee te adverteren. Je trekt hier zeker bezoekers mee en dan is het aan je site om deze om te zetten in geintresseerde bezoekers (en misschien wel klanten).

 

Als je een directmailing gaat doen, hoe kom je aan de adressen? Zijn deze ergens gekocht? Algemeen aan het bedrijf gericht of weet je ook de juiste contactpersoon? Het laatste is naar mijn idee belangrijk! (Weet je wel het bedrijf, maar niet de contactpersoon? Bel het bedrijf gewoon op en vraag aan de receptioniste wie verantwoordelijk is voor de activiteiten). Schrijf de brief dan persoonlijk en zonder fouten in de naam en aanhef.

 

Je geeft zelf al aan dat je de geadresseerde gaat nabellen. Doe dat een paar dagen (drie ofzo) na het versturen van de brieven, zodat alles nog vers in het geheugen ligt.

 

Het telefoongesprek zelf moet je sturen op oplossingen. Je biedt een oplossing aan, geen product. De klant zit niet op een website te wachten, maar misschien wel op een nieuwe, snellere manier om met hun klanten te communiceren. Probeer hun 'probleem' met de juiste vragen naar voren te krijgen.

 

Cold Calling is moeilijk en heel veel 'nee' horen, maar het werkt wel. Zelf heb ik het ook een periode gedaan, maar je moet er wel tegen kunnen. Hierbij geld ook weer het bovenstaande, je verkoopt geen product maar een oplossing. Alleen als het voor de klanten iets opleverd, dan is het bedrijf bereid om te luisteren.

 

Succes!

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.