HL-Peil-9 - (Beeld)Merkcreativiteit : Mag dit?

Aanbevolen berichten

Mag niet heh.. :P

 

zoals stadsgenoot Ben Aldim ook merkte toen hij zijn supermarkt ben ALDI markt noemde. Schijnt Turks te zijn voor "Ik heb het" o.i.d. of iets anders toepasselijks, maar de firma Aldi Einkauf zag de lol er niet van in, met name omdat lettertype en kleurstelling ook wel verdacht op de Duitste grootgrutter leken.

 

De rechter oordeelde in dit geval dat er sprake was van inbreuk op merk en beeldrecht.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Online zou het wel mogen :) maar offline weet ik zo niet. Het lijkt me teveel verwarring te scheppen.

 

Weet ook niet of het beeldmerk vast ligt.

 

Wordt nog leuk als we op street view in de toekomst de reclameborden mogen gaan invullen. Erger nog de displays die de winkeliers op straat zetten ;D

 

Zou het dan wel mogen?

Link naar reactie

Ik zie niet in waarom het niet mag.

 

Dat het een beetje lijkt op het Blokker design is volgens mij niet van belang omdat de naam en branche geheel anders zijn.

 

Aan het rechter, dichtgeplakte, raam met Blokker logo lijkt het erop dat het pand in of naast een Blokker filiaal zit.

 

Edit: In de Google streetview zie je duidelijk dat de hakkenbar naast een blokker filiaal zit.

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie

Online zou het wel mogen :) maar offline weet ik zo niet. Het lijkt me teveel verwarring te scheppen.

 

waarom zou online mogen en offline niet? Wat is het verschil, want op de site staat het net zo prominent

 

Het logo in de site zal geen probleem zijn. Alleen de foto van de winkel is verwarrend. Let wel is mijn mening en ben geen rechter.

 

En ik denk in adwords advertenties ;) Daar is het geen enkel probleem.... (als i echt fout wil kijkt hij naar de typo's van blokker voordat hij een naam verzint)

Link naar reactie

Weet iemand de naam van die ondernemer? Misschien heet hij wel zo. Zeker als zijn achternaam zo is moet het mogen vind ik.

 

mike rowe (canadees geloof ik, niet die man van dirty jobs) maakte software, werd dus mikerowesoft , en dat wilde microsoft niet, beetje flauw is mijn meening.

Link naar reactie

Blokhak als handelsnaam voor een hakkenbar is mi voldoende afwijkend tov Blokker de huishoudwinkel.

 

Het beeldmerk BLOKKER is oranje met wit. Blokken met daarin een letter is niet erg creatief en daar zijn er talloze van. Bovendien leent de handelsnaam BLOKHAK zich van nature voor een logo met blokken. Als het om auteursrecht gaat zou BLOKHAK zich wellicht kunnen beroepen op parodie-exceptie.

 

De consument wordt door de combinatie van handelsnaam en beeldmerk mi wel op het verkeerde been gezet. Het lijkt er duidelijk op dat de hakkenbarren (zijn er 3) op enige manier is verbonden met BLOKKER de huishoudwinkel en dat is verboden. Het mag dus zeer waarschijnlijk niet.

 

Maar of het verstandig is voor Blokker om ze aan te pakken weet ik niet. De ondernemers pakken hierdoor meteen zoveel publiciteit dat een franchise formule van BLOKHAK winkels met aangepast logo tot de mogelijkheden behoort. Ook kan een rechtszaak het imago van Blokker schaden omdat het een Goliath tegen David gevecht wordt. Ik weet niet hoe lang de winkels al dit logo gebruiken maar ik kan me voorstellen dat het gedogen in combinatie met de bovengenoemde verschillen een latere rechtsgang moeilijker maakt.

 

 

Link naar reactie

Blokker zit er inderdaad naast en de man is zelfs verplicht om de naam en logo te blijven voeren:

http://www.google.com/support/forum/p/chrome/thread?tid=4efc33d4e81b0410&hl=nl

 

Beste mensen, vroeger was Blokhak een onderdeel van Blokker. Echter dit is al jaren geleden los geweekt.

Echter ben ik verplicht de naam en het logo te blijven voeren.

BOOKZO. Maakt verhuren makkelijk! Bookzo.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.