Jump to content
marketingcursus.nl
Verberg

Marketingplan voorbeeld

Recommended Posts

  • 1

Ik heb vorig jaar software aangeschaft om een businessplan PLUS marketingplan te schrijven. Bij deze software werden tientallen plannen meegeleverd; wel in het engels.

 

Allerlei branches.

VOor diegenen die interesse hebben, kan ik er een aantal beschikbaar stellen via google docs :

Ik heb er eentje beschikbaar gemaakt:

 

http://bit.ly/a1gUde

 

Heb je interesse in een bepaalde branche, dan zal ik kijken of het aanwezig is. Geef ook aan of het een MP moet zijn of een BP.

 

Kan zijn dat de paginás wazig zijn, maar dat gaat na een paar seconden weg. Even geduld dus met het openen.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Voor mijn onderneming, die ik binnekort ga starten ben ik mijn ondernemingsplan aan het schrijven.

Kunnen jullie mij misschien wat tips geven over de ondernemingsdoelstellingen?

 

Hoe kan je deze het beste formuleren? Zijn er nog dingen waar je rekening mee moet houden?(zoals smur geformuleerd) Heb je nog een bepaalde structuur erin?(lange termijn/korte termijn)

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Op internet kan ik er vrij weinig specifieks over vinden.

Link to post
Share on other sites
  • 0

De website van de kvk kan je misschien helpen.

 

http://www.kvk.nl/bedrijf_starten/orientatie/een_ondernemingsplan_maken/

 

Dit is geen voorbeeld, maar dit kan je misschien wel gebruiken als leidraad!

 

Zorg er ook voor dat je niet zomaar een ondernemingsplan klakkeloos van internet afhaalt, maar dat je deze echt zelf schrijft. De redenen daarvan lijken me duidelijk..

Link to post
Share on other sites
  • 0

Hoy Niels

Ik denk dat ik kan helpen.

Bij Rabobank site

mvg

M.S. ;D

 

In het voorbeeld van de Rabobank staat dat mevrouw van 1982 tot 1997 gewerkt heeft als administratief medewerkster, vervolgens staat in haar SWOT bij zwaktes dat ze slecht is in administratie. ::)

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Tja, het is maar een voorbeeld anmsblanco, wees blij dat dit zo open gedeeld wordt. En ik hoop dat je sowieso niet search&replace doet op de naam van de voorbeeldmevrouw en die vervangt door jouw eigen naam en het daar bij laat... :P

 

Nou nee, wees niet bang. Vond het wel vermakelijk ;D

Link to post
Share on other sites
  • 0

Kreeg vandaag een mailtje van Karel Geenen met de volgende link : 58 internet marketing tips!

 

Doe er je voordeel mee.

 

Top!

 

Dan een andere vraag, (ik ben in de voorbereiding van mijn ondernemingsplan, zoveel mogelijk relevante informatie aan het opzoeken). wat hebben jullie als ondernemer nodig aan tijd per week voor marketing en ook als budget (in de opstart fase). Uiteraard is het belangrijk om even aan te geven wat je doet en wat de prognose is.

 

Zijn er wellicht rekenregels (zoals een advertentie in een magazine (1 bladzijde) kost ong. 'x'? En natuurlijk onderde media instrumenten /advertenties e.d.

 

Ik snap dat de vraag heel lastig te beantwoorden is en algemeen is, maar toch ben ik benieuwd naar de ervaringen, kort door de bocht: "Wordt er op de te investeren tijd en geld t.a.v. martketing als startende ondernemen verkeken?"

 

 


Actieve Vakantie & Groepsreizen | http://www.activetravel.eu/

Link to post
Share on other sites
  • 0

Daar is gewoon niet op te antwoorden. Voor een krant is het bijvoorbeeld te berekenen met behulp van kolommen en mm van je advertentie (prijzen staan vaak online). In welke magzines zou je een advertentie willen plaatsen? Vraag daar dan gewoon de prijzen op in een vrijblijvende offerte.

 

Uiteraard is het daarbij wel belangrijk om jezelf de vraag te stellen of je met advertenties hetgene gaat bereiken dat je graag wil bereiken. Welke markt zit je, waar zit je doelgroep? Passen advertenties daar wel bij?

 

Je kan helemaal niets met algemene antwoorden. Je moet naar je eigen plan / bedrijf kijken; wat wil je gaan omzetten, hoeveel klanten heb je hiervoor nodig, hoe bereik je die?

 

Hoeveel tijd je eraan kwijt bent? Dat verschilt ook, heb je een klein budget en moet je alles zelf doen en uitwerken dan kost het meer tijd dan wanneer je een reclamebureau in de arm neemt die met je meedenkt en voor jou alles uitwerkt.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
" post="26909" timestamp="1077555052"]

Hoi Jelmer (en mede-higherlevelaars),

 

Ben blij met je post. Was een interessant stuk om te lezen maar het is in mijn optiek geen marketingplan maar een vrijwel compleet businessplan. Er ontbreken wel nog een paar elementen (zoals het team) waardoor het duidelijk een plan is dat je schrijft voor intern gebruik in (wat) grotere ondernemingen.

 

Vond het veelal enigszins (te) theoretisch maar de erg praktische uitwerking aan het eind maakte veel goed. Heb wel nog een paar opmerkingen over het financiële gedeelte waar slechts negatieve cashflows staan maar wel winst:

1) je moet in je V&W wel rekening houden met afschrijvingen op R&D.

2) als ik de baas van deze business unit zou zijn zou ik me afvragen of het allemaal wel winstgevend genoeg is: rendementstechnisch ziet het er wat mager uit.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

En hij is blij met jullie, want jullie klikken allemaal op zijn adsense advertenties.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 400 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept