• 0

Eindeloze rijen BV's aandeelhouder.....

Ik weet niet of dit topic in de juiste categorie staat. Omdat het echter om een internationaal opererend bedrijf gaat plaats ik het toch maar hier. Ik laat het aan de moderator over om het topic eventueel op een andere plaats te stallen......

Ik ben van plan om zaken te gaan doen met een bedrijf in het buitenland en heb daarom het betreffende bedrijf aan een nader onderzoek onderworpen. Nu blijkt dat de werkelijke machtshebbers (aandeelhouders) vrijwel niet te achterhalen zijn. Aandeelhouder van het bedrijf is een andere BV waarvan de aandeelhouder weer een andere BV is. Dit gaat maar door totdat ik de tel kwijtgeraakt ben en inmiddels bij aandeelhouders op het Cheychellen-archipel beland ben. Kortom: de werkelijke eigenaren zijn (vrijwel) niet te achterhalen.

Juridisch zal het allemaal wel kloppen maar wat zegt dit over het betrefffende bedrijf? Waarom zo moeilijk doen? Wat is de bedoeling hierachter? Ik heb natuurlijk wel een idee hierover maar zou u met een dergelijk bedrijf een vertrouwensband willen aanknopen? En wat is uw mening over dergelijke constructies?

Het gaat overigens om een bedrijf dat (zijdelings) aanbevolen werd door de KvK in Nederland.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klinkt absoluut niet betrouwbaar...

... maar: wat zijn de risico's?

 

Jij gaat zaken met hen doen: lever jij hen of leveren zij jou?

 

Als jij aan hen levert zou ik zijdelings eens vragen waarom deze constructie er is en vertrouw je het dan nog niet bv. vooraf betalen afspreken: dan kan je niet echt iets overkomen.

 

 

[ik ben geen jurist oid, maar gebruik mijn gezond verstand. Mogelijk dat anderen betere inhoud hebben.]

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Het kan zijn om fiscale redenen, Google en andere grote bedrijven zitten ook in diverse landen, er stromen miljarden voor Google door Nederland was pas vermeld door het ANP. De VS was niet zo blij i.v.m. gemiste inkomsten. Wellicht is het dus niet zo vreemd als het lijkt.

 

Als je hier bijvoorbeeld een Ltd. hebt kan je ook al dergelijke onzekerheden creëren. Als het een grote klus is en je wilt het risico uitsluiten is het wellicht verstandig om naast het bespreken met je klant ook een check door een jurist te laten doen die verstand heeft van dat gebied.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.