• 0

Vergunning van College Bescherming Persoonsgegevens ivm derde landen

Beste mensen,

 

 

Ik heb geen idee of dit de juiste forum voor deze vraag is:

 

Ik heb een BV in Nederland dat zich bezig houdt met leveren van een CRM applicatie. Verder heeft mijn Nederlandse BV een BV opgericht in een Oost Europees land. Deze Oost Europa BV is een 100% dochter van het Nederlandse BV. Ik ben zelf directeur van zowel de Nederlandse BV als van de Oost Europa BV.

 

De twee BV-s werken nauw samen aan software ontwikkeling en support van onze klanten. Medewerkers in Oost Europa BV hebben toegang tot de persoonsgegevens in de CRM applicatie.

 

Nu vraagt een klant van mij om een melding bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik wil graag in contact komen met ondernemers of experts die ervaring hebben met aanvragen van vergunningen bij het CBP.

 

 

Groet, Tomislav

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

De reden dat ze om een vergunning vragen en inschrijving in de openbare register is: Volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens uit 2002 zijn alle bedrijven gevestigd in de EU die persoonsgegevens verzenden voor bewerking naar landen buiten de EU verplicht om een vergunning aan te vragen. Deze vergunning wordt afgegeven alleen als voldoende maatregelen zijn getroffen tegen misbruik van deze persoonsgegeven. Men is namelijk bang dat in een niet -EU land geen wetten/regelgeving zijn die bescherming regelen.

 

Zie http://www.cbpweb.nl/Pages/int_nota_derde_landen.aspx.

 

Groet, Tomislav

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.