• 0

Inhuren van een tijdelijke vervanger

Hallo, kan iemand me helpen met de volgende vraag. Met zijn tweëen hebben we een dietistenpraktijk.

Mijn collega gaat volgend jaar met zwangerschapverlof. De vraag is hoe we de vervanging het beste kunnen regelen. Via een arbeidscontract, of een 0-uren contract, via een uitzendbureau of een freelancer inhuren?

Ik hoop dat iemand me dit kan vertellen. Alvast dank voor de moeite.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alle mogelijkheden die je aangeeft hebben hun voor- en nadelen.

Arbeidscontract/0-urencontract: administratieve rompslomp, zeker als jullie nu niet met personeel werken. (Aanmelden als inhoudingsplichtige voor de loonheffingen, opstarten/voeren loonadministratie, arbeidsrechts.)

Uitzendbureau: administratief gemak, wel wat duurder waarschijnlijk.

Freelancer: wellicht goedkoper dan uitzendbureau, administratief gemak, let echter wel op het feit dat je een Verklaring Arbeisdrelatie van de invaller zult moeten krijgen, anders zou je achteraf discussie met de Belastingdienst kunnen krijgen.

 

Succes met je keuze.

 

Louis

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jose,

 

Ken je de zwangerschapsuitkering voor zelfstandigen (ZEZ?

 

Deze bied namelijk ook de mogelijkheid om de uitkering bruto over te maken naar een bemiddelings of uitzendburo zodat je rechtstreeks kan inhuren. Dit kan voordeliger zijn omdat je uit de bruto uitkering de vervanging kunt bekostigen. Het is in elk geval een mogelijkheid om te bekijken. Op onderstaande link info over inschakelen van een vervanger. tevens nog andere info over deze uitkering voor zover niet bekend.

 

http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of-zwanger/zelfstandig_zwangerschap/vervanger-inschakelen/index.aspx

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.