• 0

autokosten bij v.o.f.

Hallo allemaal,

 

van mijn schoonzoon hoorde ik van deze site, en heb al heel veel informatie gelezen. Ik ben samen met mijn zoon van plan om een v.o.f. te starten.

 

wij willen samen met één auto doen. Of deze prive wordt aangeschaft of zakelijk weet ik nog niet.

 

Kan iemand mij advies geven? wij zullen ca. 30.000 km per jaar gaan rijden. Als ik de auto aanschaf uit middelen die ik via een microkrediet heb ontvangen is de aanschaf dan automatisch zakelijk of kan het dan ook nog een prive auto zijn?

 

als we samen met de auto rijden (zakelijk) maar ook prive, wie moet dan de bijtelling betalen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of een auto prive of zakelijk gunstiger is moet je berekenen en daar heb je meer details / cijfers voor nodig. >;(

 

Wil je de auto zakelijk kopen op de VOF dan lijkt het me het handigst om het onder de naam van de VOF te kopen. De bijtelling kan je verdelen over jullie beide, of de 1 wat meer dan de ander, als het percentage maar klopt. :)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Dios

 

Kau vraagt terecht om meer gegevens:

- welke auto (merk, type, bouwjaar, brandstof)?

- hoeveel KM per jaar en welk deel is privé?

 

Dan is het de vraag of je het hier kant en klaar berekend krijgt van iemand ;)

 

Daarnaast heb je ook nog twee keuzes: voor de IB zakelijk/privé en/of voor de BTW.

 

Als de VOF de auto koopt, dan kun je de bijtelling verdelen. Doorgaans gaat dat 50/50 of anders op basis van het privé gebruik door jou versus jouw zoon.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.