• 0

KO regeling

Ik heb nu 2 jaar BTW aangifte gedaan. Het 1e jaar kreeg ik terug ivm verbouwing (1000 terug) en het 2 de jaar moest ik betalen (400). Nu blijkt dat ik ruim onder de KO regeling val. Moet ik nu als ik er gebruik van ga maken laat maar zeggen 1000-400 dus 700 euro terug betalen? of mag je in de OK regeling wel BTW terug ontvangen?

 

Ik heb een hele kleine onderneming ik werk daar 1 dag in de 2 weken en de rest werk ik gewoon in loondienst.

 

Ik wou het zelf even een beetje uitzoeken en anders me aanmelden bij een AA, maar met mijn omzet is dat best prijzig.

 

graag hoor ik of iemand hier iets meer over weet

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar voor de k/o-regeling geldt dat deze op jaarbasis beoordeeld moet worden.

Als de af te dragen BTW min de voorbelasting onder de nul uitkomt, dan krijg je dat bedrag terug. Je komt dan niet meer toe aan de tegemoetkoming van de k/o-regeling.

Als de af te dragen BTW minus de voorbelasting boven nul uitkomt en onder de bovengrens van de k/o-regeling, dan heb je recht op de tegemoetkoming.

 

Groeten,

 

Louis

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
  • 0

Het gebruik maken van de KO-regeling kan niet leiden tot teruggave van BTW. Maar het resultaat mag wel het jaar daarop in de berekening worden meegenomen, zodat het voordeel alsnog wordt genoten.

 

In jouw geval is het zuur dat je in het 2e jaar nog geen gebruik hebt gemaakt van die KO-regeling en die 400 euro dus al hebt betaald. Ik weet niet of het mogelijk is om daar een suppletie of i.d. voor te gebruiken. Ik denk dat de experts je zo wel een juist antwoord gaan geven.

 

Vergeet ook niet dat genoten voordeel van de KO-regeling, wel als inkomsten voor de IB moeten worden meegenomen. Als je 2e boekjaar dus ook fiscaal is afgesloten, moet ook dat worden aangepast en zul je van die 400 euro dus wat belasting moeten betalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.