• 0

themafeesten kopieren

wij als partycentrum in Brabant verzorgen themafeesten voor bedrijf / particulieren,

en streven naar unieke invulling / namen van deze feesten.

party bedrijf in midden van het land, heeft sinds kort een van onze thema's exact gekopieerd

het welliswaar met een andere naam in de markt gezet, echter de avondinvulling, spelactiviteiten en

zelfs dezelfde entertainers ingehuurd blijkt uit de foto's op hun site.

Is er iets te doen tegen dit soort jatwerk !!!!

 

gr

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk niet dat er iets aan te doen is, in de hele evenementenbranche wordt er heel veel gekopieerd. Als jij een succesvol iets bedenkt dan zie je het binnen 2 maanden al bij anderen aangeboden worden.

 

Je zou iets met de entertainers kunnen afspreken dat wat ze bij jou uitvoeren ook alleen maar bij jou uitgevoerd mag worden, maar ja..ga dat maar eens controleren. Je kunt natuurlijk spellen bedenken die niet makkelijk te kopiëren zijn?

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Jammer genoeg kun je hier niks tegen doen.

Je kan je niet beroepen op auteursrechten.

Wel zou je met de artiesten een contract kunnen opstellen dat ze niet bij de concurrenten mogen gaan werken.

Maar dan zul je ze meer moeten gaan betalen en ze eigenlijk in dienst moeten nemen.

 

Ik denk dus dat het gewoon pech hebben is.

 

Ik hoop dat de zaak nog wel goed draait anders is het heel erg jammer.

Link naar reactie
  • 0

Steeds nieuwe dingen bedenken geeft je een grote voorsprong. Dat het gekopieerd wordt zou ik als een groot kompliment beschouwen en dit gegeven ook in je reklame gebruiken is heel zinvol.

 

Niet kniezen maar uitbuiten dat kopiegedrag!

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, moeilijk te bestrijden. Wij hanteerden met ons concept 'poker-workshop.nl' (in 2007 en 2008 waren we er marktleider mee) op een gegeven moment het credo: "Veelvuldig geïmiteerd, nimmer geëvenaard."

 

Door de goede referenties, de handhaving van prijs-/kwaliteit verhoudingen en de opgebouwde merkwaarde, wisten we ons t.o.v. de concurentie te onderscheiden.

 

Neemt niet weg dat ook wij wel eens een puntige brief hebben gestuurd aan bedrijfjes die letterlijk foto's en reviews van onze evenementen op hun eigen site plaatsten. Dat ging echt te ver.

 

Afijn, waar concurentie heerst, is er ook een markt, doe daar dan in ieder geval je voordeel mee.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.