• 0

Ik heb nu een bedrijf... Wat nu?

De titel is een beetje dramatisch ;)

Maar..

 

Ik loop nu al ik denk wel 3 jaar met te veel ideeen. Nu vond ik het maar eens tijd om (een aantal) in uitvoering te brengen. Nu heb ik vanaf 26 januari dan ook een eenmanszaak opgericht. BTW nummer in onderweg. Ik heb al (bijna) uitgezocht welke bank ik wil hebben.

 

Ik heb hier en daar al wat informatie opgeduikeld over eerlijk gezegd vanalles...

- Ik weet wie mijn klanten zijn/worden

- Ik weet wat ik wil verkopen

- Ik weet hoe ik het wil verkopen

Dit soort dingen heb ik allemaal al wel op een rijtje...

 

Maar dan komt het leuke stuk van een eigen bedrijf hebben... Je moet natuurlijk alles bijhouden. Klantgegevens, bedrijfskilometers met de auto, administratie, etc.

Dit is ook het onderdeel waar ik een beetje in de knel zit (En dat hebben denk ik wel meer starters ;))

Ik heb al heel veel sites doorgelezen en vragen gesteld links en rechts... Misschien dat iemand op dit forum het wel goed kan uitleggen...

 

Wat ik dus wil weten van administratie bijhouden is het volgende:

- Is het slim om dit zelf te doen? (ik heb zeg maar 0,0 kennis hiervan. Ik wil het wel graag leren)

- Wat is er verplicht om bij te houden voor een eenmanszaak?

- Wat wil de belastingdienst nou allemaal hebben?

 

Het is een beetje een lang verhaal geworden... Ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk vermeld heb... Zoniet, ik kan het altijd aanvullen.

 

Groetjes,

Joris Keeman

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.