• 0

Nieuw: Google Instant Preview

Na de recente lancering van Google Instant, komt Google nu met Google Instant Preview.

 

Dit betekent dat ze een snapshot gaan plaatsen van de gevonden resultaten op de resultaten pagina, wanneer je met de muis over een resultaat beweegt. Voor meer uitleg, zie deze pagina:

http://googleblog.blogspot.com/2010/11/beyond-instant-results-instant-previews.html

 

Wat betekent dit: voor de gebruikers een hele handige manier om snel de resultaten te beoordelen. Dat kan een behoorlijke besparing in tijd betekenen, omdat je niet ieder resultaat hoeft aan te klikken om te beoordelen.

 

Voor webmasters betekent dit dat het uiterlijk van je website iets belangrijker wordt. Heb je een website die er niet uitziet, dan zal daar minder snel op geklikt worden. Overigens gaat het de bezoeker meestal nog steeds om de inhoud, dus een redelijk uitziende website volstaat, als de content goed is.

 

Persoonlijk denk ik dat, wanneer je dus goede content en een redelijk uitziende website hebt, de resultaten zullen verbeteren. Websites met slechte content, of waarvan snel te zien is dat het een slechte website is, zullen sneller het onderspit delven. Goed nieuws dus voor de betere websites!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
Goed nieuws dus voor de betere websites!

 

Dat is zo! Ik denk alleen dat de overgang naar Google Instant een grotere was dan nu naar Instant Preview.

 

Uiterlijk, maar zeker ook usability blijven hierdoor heel belangrijk. Ik kan me alleen geen concrete acties bedenken die ik nu hierdoor ga uitvoeren.

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
  • 0

Goed nieuws dus voor de betere websites!

 

Dat is zo! Ik denk alleen dat de overgang naar Google Instant een grotere was dan nu naar Instant Preview.

 

Uiterlijk, maar zeker ook usability blijven hierdoor heel belangrijk. Ik kan me alleen geen concrete acties bedenken die ik nu hierdoor ga uitvoeren.

 

Waarom denk je dat instant groter was dan Instant Preview? Ik denk dat Preview voor de gebruiker veel belangrijker (en dus groter) is.

 

En nee, je moet ook geen concrete acties gaan doen naar aanleiding van instant preview, mits je goede content en een niet-hinderlijk design hebt.

 

Link naar reactie
  • 0

Net even zitten spelen met preview. Ik vind het prima werken en een leuke toevoeging. Blijf het knap vinden dat de toevoegingen het zoeken niet vertragen.

 

Ik zit me dan wel af te vragen of het (straks) mogelijk is om een specifieke preview versie te maken van je website voor google preview. Qua conversie zou de preview een toegevoegde functie kunnen krijgen...

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Je hebt natuurlijk gelijk, maar dromen mag toch ;)

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Wellicht toch een paar puntjes om bij stil te staan:

 

Instant preview laat de complete pagina zien en niet alleen het bovenste deel, zoals een bezoeker je site ziet. Het valt me op dat wanneer de navigatiekolom vrij kort is ten opzichte van de content dat de preview het idee geeft dat het een erg lang (dus saai?) artikel is. Een reguliere bezoeker ziet in eerste instantie alleen de bovenkant van de pagina, leest en leest verder (dus interessant, maakt minder uit hoe lang de pagina is) of zoekt iets anders. Zie plaatje voor een voorbeeld.

 

Google instant rendert adsense reclame niet. Deze valt dus weg. In het voorbeeldplaatje zie je daar niets van omdat ik (voorbeeld is m'n hobby blogje :) ) rekening houd met het niet kunnen tonen van adsense. Ik heb echter ook al wat sites gezien waar het ontbreken van reclame tot gevolg heeft dat er grote lege vlakken in de preview staan. Niet erg bevordelijk voor het preview-plaatje. Na een snelle scan lijkt dit weglaten van reclame ook voor andere aanbieders te gelden.

 

Voor sommige resultaten laat 'instant preview' zien waar de relevant tekst zich op de pagina bevindt. In de afbeelding staat dan een oranje kader om die tekst met een (goed leesbaar) tekstvlak met de relevante tekst. Als je het voor elkaar krijgt om te bepalen welke tekst daar staat en zorgt dat die bovenaan de pagina staat (lijkt me het meest relevant) dan scoor je imho sneller met instant preview.

 

Voor de techneuten: achtergrond informatie over hoe ze instant preview zo snel krijgen.

google_instant.gif.d58c841d09e5940f20ec838a65a3b433.gif

Link naar reactie
  • 0

Dat zou de achterliggende gedachte van Preview teniet doen: Google wil tonen wat je daadwerkelijk krijgt bij het aanklikken, niet een extra salespitch of wervende tekst die afwijkt van wat je na het aanklikken te zien krijgt.

 

 

Het zou me niets verbazen als daar ook een advertentie mogelijkheid bij komt. Bv een call to action optie of gewoon een advertentie ernaast die op content gericht is (concurrent). We zullen zien.

Link naar reactie
  • 0

Weer ontopic

 

Hoeveel mensen weten dat het zo werkt? Dat je het aan moet zetten? Volgens mij was het al langer mogelijk ik dacht met Mcafee. Was volgens mij geen succes.

 

Ik weet het maar gebruik het ook niet. (nog niet) Zolang het niet automatisch gaat dan zal de impact wel mee vallen.

 

Denk dat Google de laatste tijd te snel gaat. Er komen teveel nieuwe dingen. Men gelooft het wel.

 

Vol verwachting wacht ik op een tegenhanger ;) Facebook?

Link naar reactie
  • 0
Hoeveel mensen weten dat het zo werkt? Dat je het aan moet zetten?

 

Ik weet zeker dat dat bewust is (uiteraard). Zo kunnen ze het mooi testen, verbeteren en het gebruik analyseren , voor ze iedere gewone user ermee confronteren. En je zielt zult dat dat heel naadloos en geleidelijk aangaat. Zie bijvoorbeeld Google Image Search met die endless scroll, dat is heel intuïtief en natuurlijk, en begon ook met een testversie die je aan moest zetten.

 

Ik ben al met al erg onder indruk. Hoe Instant Preview werkt met een realtime highlight óver het screenshot van de website heen met daarin de alinea's waar de term waar je op zocht in staat, erg indrukwekkend.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.