• 0

'doorstart' zonder faillissement wel schulden

Hallo iedereen,

 

Graag wil ik advies over het volgende.

 

In 2007 geleden ben ik een winkel begonnen. Deze winkel had het eerste jaar succes, maar in het tweede jaar, 2008, moest ik helaas al heel snel de deuren sluiten. Met als resultaat: een dikke schuld.

 

Hypotheek verstrekker heeft mijn koophuis al in beslag genomen en hoewel de meeste schuldeisers na lange tijd zijn afgehaakt, is de Rabobank nog een van de grote schuldeisers.

 

Nadat ik in 2008 en 2009 onverhoopt langs ben gegaan bij de gemeente, kvk, schuldhulpverleners (3x 150 euro intakekosten betaald en 0 resultaat), wsnp hulpverlener kwam ik maar niet verder. Er was niet 1 oplossing voor mij aan te grijpen.

 

Ik werkte namelijk nog als zelfstandig ondernemer bij als optredend muziek artiest en wou dit niet opgeven omdat ik al 10 jaar ervoor gevochten had dit niveau te bereiken. De omzetten waren echter nog niet voldoende om de schulden zelfstandig af te betalen EN mijzelf te kunnen onderhouden. Ondanks dat ik met de bank heb getracht te onderhandelen gaven ze niet mee.

 

In 2009 en 2010 heb ik toen besloten, uit wanhoop en frustratie, om te verhuizen binnen nederland zonder iemand te laten weten waar naartoe. Ik heb ondertussen wel de belasting geprobeerd te regelen maar de accountant die al mijn cijfers heeft van mijn winkel wil deze niet vrijgeven tenzij ik hem een minimaal bedrag betaal. Dit heb ik tot nu toe nog niet kunnen missen zonder een huurachterstand te creëren. (ik huur een woning op naam van een familielid). Doordat ik de cijfers niet krijg van deze accountant kan ik ook geen aanspraak doen op de belastingtegoeden die ik krijg voor het maken van verlies. (De accountan van een vriend vertelde dat omdat ik voordat ik de winkel begon een vrij hoog salaris had, ik aan 'teveel betaalde belasting' tot 3 jaar voor het lijden van verlies in eigen onderneming, terug zou kunnen krijgen.)

 

Ik ben nu op het punt gekomen dat ik toch weer verder wil met mijn leven en alles op wil lossen. Nu heb ik ook gesolliciteerd om te proberen in die wsnp te komen, maar ondanks dat dat nog niet gelukt is; een vaste baan vinden, heb ik ook nog dat koophuis wat maar niet verkocht wil worden.

 

Na maanden lang wikken en wegen wat nu te doen kwam ik met het volgende idee. Het starten van een nieuw bedrijf, echter een met minimale risico's.

 

Namelijk het starten van een bureau dat zich richt op het verhuren van mensen die ingezet worden op beurzen, evenementen, productlancering, etc als model/host/hostess etc. Het pand waar ik in woon kan ik gebruiken als kantoor (wat het ook officieel is) dus die kosten heb ik niet extra. Verder neem ik niemand in dienst, het zijn 0 uren contracten en zou eventueel uit kunnen wijken naar een Payroll bedrijf. Als ik kijk naar de concurrentie dan is het niet ongebruikelijk om in de algemene voorwaarden op te nemen dat de 'werknemers' niet betaald krijgen totdat de klant betaalt. Er zijn verder geen tot weinig investeringen.

Internet en telefonie kosten heb ik al prive en voer deze door in mijn bedrijf.

 

De vraag om advies om de volgende zaken.

 

1). Naar mijn verwachting kan ik nergens een bankrekening openen. Ik zou dan een bankrekening moeten gebruiken van mijn familielid. Of is hier een andere mogelijkheid voor? Zou ik wel een bankrekening kunnen openen bij een andere bank?

 

2). Moet ik dit bedrijfje opzetten op mijn huidige kvk nummer? Waar dus de winkel en artiest activiteiten op geregistreerd staat?

 

3). Mijn bank heeft nog steeds de rekening courant lopen. Ook al heb ik in de afgelopen jaren sinds 2008 niets meer van hen vernomen, ik ga er blindelings vanuit dat de rekening courant nog steeds loopt, danwel zonder dat ik er gebruik van kan maken, en dus met toenemende rentes. Kan ik met hen een plan maken om dit op te lossen, daar ze niets wilde weten van alle andere voorstellen die ik gedaan heb. Ze beweerden zelfs dat als de WSNP in zou gaan, ze niet accoord zouden gaan met een deels afbetaling van de totale schuld.

 

4). Moet ik of kan ik dit helemaal niet doen? Dit bedrijfje starten. (Zelf zie ik heel veel potentie, heb er maandenlang onderzoek naar gedaan en zie een hele grote kans van slagen afhankelijk van mijn eigen inzet. Een andere optie; werk zoeken, wsnp ingaan, heb ik al geprobeerd en heeft tot niets geleid).

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik werkte namelijk nog als zelfstandig ondernemer bij als optredend muziek artiest en wou dit niet opgeven omdat ik al 10 jaar ervoor gevochten had dit niveau te bereiken. De omzetten waren echter nog niet voldoende om de schulden zelfstandig af te betalen EN mijzelf te kunnen onderhouden.

Is er destijds niemand geweest die jou het advies heeft gegeven om deze opbrengsten "te verlonen". Dan had je nl. wel door kunnen gaan met musiceren maar volledig kunnen stoppen met je bedrijf.

 

Dat advies houdt overigens nog steeds stand naar mijn idee.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Ik werkte namelijk nog als zelfstandig ondernemer bij als optredend muziek artiest en wou dit niet opgeven omdat ik al 10 jaar ervoor gevochten had dit niveau te bereiken. De omzetten waren echter nog niet voldoende om de schulden zelfstandig af te betalen EN mijzelf te kunnen onderhouden.

Is er destijds niemand geweest die jou het advies heeft gegeven om deze opbrengsten "te verlonen". Dan had je nl. wel door kunnen gaan met musiceren maar volledig kunnen stoppen met je bedrijf.

 

Dat advies houdt overigens nog steeds stand naar mijn idee.

 

Ard

 

Dit advies heeft nog nooit iemand mij gegeven. Echter werken artiesten zoals ik via een boekingskantoor die factuurtjes uit betaald en niemand in loondienst neemt. We moeten een VAR verklaring inleveren met 'winst uit onderneming'.

 

Ik ben echter vastberaden dit bedrijfje te starten en zoek dus naar adviezen hoe dit aan te kunnen pakken volgens de regels.

Link naar reactie
  • 0

Beste Asjemenou,

 

Het pleit voor je dat je nieuwe plannen aan het maken bent. Maar die plannen zullen niet gaan slagen met de rugzak die je nu hebt.

 

je zult eerst met open vizier de door jou geschetste problemen tegemoet moeten treden en ondanks alles daarvoor een oplossing moeten vinden alvorens je verdere "ondernemersleven" met succes invulling te kunnen geven.

Link naar reactie
  • 0

Beste Asjemenou,

 

Het pleit voor je dat je nieuwe plannen aan het maken bent. Maar die plannen zullen niet gaan slagen met de rugzak die je nu hebt.

 

je zult eerst met open vizier de door jou geschetste problemen tegemoet moeten treden en ondanks alles daarvoor een oplossing moeten vinden alvorens je verdere "ondernemersleven" met succes invulling te kunnen geven.

 

Beste Marco,

 

Ik begrijp dat dit de juiste manier van doen is, echter zie ik het niet als een optie nog meer jaren te 'verspillen' aan het zoeken naar een mogelijkheid dit op te lossen. Uiteindelijk draait het maar om 1 ding. Men wilt geld dus er moet ergens geld te halen zijn. Mijn simpele logica zegt dan "Maak geld en er zal geld zijn te geven." Het lijkt mij dan toch niet zo'n abstract idee om een situatie te creëren waarin geld gegenereerd wordt tegenover banen zoeken, bijstand gaan vragen (wat ik overigens nog nooit gedaan heb), zwart bijklussen etc.

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf in de evenementen branche en ik ken de regel niet dat personeel niet betaald zou krijgen als de opdrachtgever niet zou betalen. Ik vind het persoonlijk ook een een beetje een raar verhaal. Denk ook niet dat je personeel gaat vinden die hiermee akkoord gaat.

Goede mensen in deze branche zijn moeilijk te vinden, dus men heeft genoeg keuzes. Niet voor niets liggen de begin salarissen ver boven het minimum loon.

 

Tot slot wil ik je wel waarschuwen dat Horeca en gemeentes/overheid heel langzaam zijn met betalen, 60 of 90 dagen na factuur datum is eerder regel dan uitzondering.

Je zou dit kunnen op lossen door hen vooraf te laten betalen, maar dat doen ze toch niet. En men heeft keuze genoeg.

 

Wij doen inmiddels alleen nog zaken met bedrijven die binnen 30 dagen betalen en bij Horeca en discotheken, hangt het incassobureau op de 31ste dag al aan de telefoon (dit gezien het feit dat veel Horeca en discotheken bedrijven snel falliet gaan.)

Dit is niet om je plan in het water te willen gooien alleen een waarschuwing waar je wel rekening mee moet houden.

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf in de evenementen branche en ik ken de regel niet dat personeel niet betaald zou krijgen als de opdrachtgever niet zou betalen. Ik vind het persoonlijk ook een een beetje een raar verhaal. Denk ook niet dat je personeel gaat vinden die hiermee akkoord gaat.

Goede mensen in deze branche zijn moeilijk te vinden, dus men heeft genoeg keuzes. Niet voor niets liggen de begin salarissen ver boven het minimum loon.

 

Tot slot wil ik je wel waarschuwen dat Horeca en gemeentes/overheid heel langzaam zijn met betalen, 60 of 90 dagen na factuur datum is eerder regel dan uitzondering.

Je zou dit kunnen op lossen door hen vooraf te laten betalen, maar dat doen ze toch niet. En men heeft keuze genoeg.

 

Wij doen inmiddels alleen nog zaken met bedrijven die binnen 30 dagen betalen en bij Horeca en discotheken, hangt het incassobureau op de 31ste dag al aan de telefoon (dit gezien het feit dat veel Horeca en discotheken bedrijven snel falliet gaan.)

Dit is niet om je plan in het water te willen gooien alleen een waarschuwing waar je wel rekening mee moet houden.

 

Bedankt voor je reactie Jasper. Wat je omschrijft is mij bekend. Ik ben 10 jaar account manager geweest en had vrijwel alle gemeentes/overheid instantie als klant. Mijn toekomstige klantenkring bestaat voornamelijk niet uit deze groep. Denk meer aan merken (drank, kleding, electro, automotiv, telecom) die op beurzen staan etc.

 

Ook kan ik me voorstellen dat die regel je wat raar in de oren klinkt, maar als optredend artiest zelf, kan ik je vertellen dat alle boekingskantoren waar ik heb gezeten en dat zijn geen zolderkamer kantoren, werken op deze manier.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inderdaad geen ervaring met boekingskantoren, behalve dat we ze gebruiken als tussenpersoon voor artiesten. Wij hebben zelf nooit voor een boekingskantoor gewerkt.

 

Maar ik weet wel zeker dat in de evenementen branche en dan vooral de beurzen en partijen men niet zo werkt. Misschien wel naar artiesten toe, maar die staan altijd al zwak in de markt (meer aanbod dan vraag).

 

Maar uit je begin post leek ik op te maken dat je Horecapersoneel en beursondersteunend personeel wil gaan leveren, deze werken absoluut niet gratis. Ook hier is het aanbod groot en een slechte naam in deze branche heb je snel en raak je nooit meer kwijt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inderdaad geen ervaring met boekingskantoren, behalve dat we ze gebruiken als tussenpersoon voor artiesten. Wij hebben zelf nooit voor een boekingskantoor gewerkt.

 

Het is jammer voor ons als artiesten maar het is aan de andere kant ook wel eerlijk.

 

Natuurlijk wil ik met het 'uitzend' bureau voor modellen naar een stabiele situatie waarbij je je mensen gewoon betaalt alvorens je het geld van de klant hebt binnen gekregen. Een stukje reserve opbouwen daarvoor is dan ook het doel.

Link naar reactie
  • 0

Ik had mijn vorige post nog even aangevuld, maar je was te snel.

 

Ik zou toch nog even goed invormeren, mijn vriendin doet af en toe ook wat modellenwerk en ik help haar met de contracten en uitkoopregelingen. Maar ben nog nooit tegengekomen dat ze niet utibetaald zou worden als de opdrachtgever niet betaald. En ze werkt zowel voor grote als kleine modellenbureau's.

Link naar reactie
  • 0

Ik had mijn vorige post nog even aangevuld, maar je was te snel.

 

Ik zou toch nog even goed invormeren, mijn vriendin doet af en toe ook wat modellenwerk en ik help haar met de contracten en uitkoopregelingen. Maar ben nog nooit tegengekomen dat ze niet utibetaald zou worden als de opdrachtgever niet betaald. En ze werkt zowel voor grote als kleine modellenbureau's.

 

Ik ga het zeker uitzoeken en haal de algemene voorwaarden van de concurrentie er eens bij. Mijn vriendin werkt namelijk voor de 3 grootste. Alleen krijgt zij altijd uitbetaald ook al betaalt de klant niet omdat ze heel blij zijn met haar en eigenlijk altijd ingezet wordt als ze kan. Dus ik moet het uit de papieren halen en niet uit haar eigen ervaring.

 

In ieder geval een heel belangrijk punt om uit te zoeken voordat ik start. Bedankt daarvoor!

Link naar reactie
  • 0

 

het starten van een bureau dat zich richt op het verhuren van mensen die ingezet worden op beurzen, evenementen, productlancering, etc als model/host/hostess etc. Het pand waar ik in woon kan ik gebruiken als kantoor (wat het ook officieel is) dus die kosten heb ik niet extra. Verder neem ik niemand in dienst, het zijn 0 uren contracten en zou eventueel uit kunnen wijken naar een Payroll bedrijf. Als ik kijk naar de concurrentie dan is het niet ongebruikelijk om in de algemene voorwaarden op te nemen dat de 'werknemers' niet betaald krijgen totdat de klant betaalt. Er zijn verder geen tot weinig investeringen.

Internet en telefonie kosten heb ik al prive en voer deze door in mijn bedrijf.

 

M.i. kan dit niet met personeel. Ook niet met 0 uren contract.

Kan enkel indien uitsluitend gewerkt wordt met zelfstandigen

 

De vraag om advies om de volgende zaken.

 

1). Naar mijn verwachting kan ik nergens een bankrekening openen. Ik zou dan een bankrekening moeten gebruiken van mijn familielid. Of is hier een andere mogelijkheid voor? Zou ik wel een bankrekening kunnen openen bij een andere bank?

 

Hier is met name het ontbreken van een vast adres een probleem. Zo ook voor inschrijving KvK.

 

2). Moet ik dit bedrijfje opzetten op mijn huidige kvk nummer? Waar dus de winkel en artiest activiteiten op geregistreerd staat?

 

Zal geen probleem zijn, vraag mij wel af hoe een en ander in stand is gebleven bij het ontbreken van een adres ?

 

3). Mijn bank heeft nog steeds de rekening courant lopen. Ook al heb ik in de afgelopen jaren sinds 2008 niets meer van hen vernomen, ik ga er blindelings vanuit dat de rekening courant nog steeds loopt, danwel zonder dat ik er gebruik van kan maken, en dus met toenemende rentes. Kan ik met hen een plan maken om dit op te lossen, daar ze niets wilde weten van alle andere voorstellen die ik gedaan heb. Ze beweerden zelfs dat als de WSNP in zou gaan, ze niet accoord zouden gaan met een deels afbetaling van de totale schuld.

 

Zoals eerder aangegeven is een open gesprek met, met name, de bank de beste optie. Vraag onder welke voorwaarden ze wel mee wensen te werken. Zal er op neer komen dat zij betaald willen worden en zeker geen nieuwe faciliteiten ter beschikking stellen. Doch met een gespreide betaling is wellicht wat te regelen.?[/i]

 

4). Moet ik of kan ik dit helemaal niet doen? Dit bedrijfje starten. (Zelf zie ik heel veel potentie, heb er maandenlang onderzoek naar gedaan en zie een hele grote kans van slagen afhankelijk van mijn eigen inzet. Een andere optie; werk zoeken, wsnp ingaan, heb ik al geprobeerd en heeft tot niets geleid).

 

Wellicht is toch de beste optie om hetgeen je onderneemt (muziek) en gaat ondernemen door een `derde` (vriendin) te laten verzorgen en zelf bij deze derde in dienst te gaan. Dan is ook wsnp mogelijk.[/i]

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je echt wat opnieuw op wil starten met een verleden dan zijn daar wel constructie's voor, alleen blijven sommige jouw achtervolgen.

De meeste schuldeisers haken na een bepaalde periode wel af maar banken, de BD en bedrijfsverenigingen blijven doorgaan en vooral met de laatste 2 krijg je weer te maken als je een nieuwe onderneming opstart.

 

Maar zoals ik zei zijn er constructie's waarbij je ook een bankrekening kan openen maar dit soort zaken zijn niet echt geschikt voor een ondernemersforum en daarom liever per pm.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat dit de juiste manier van doen is, echter zie ik het niet als een optie nog meer jaren te 'verspillen' aan het zoeken naar een mogelijkheid dit op te lossen. Uiteindelijk draait het maar om 1 ding. Men wilt geld dus er moet ergens geld te halen zijn. Mijn simpele logica zegt dan "Maak geld en er zal geld zijn te geven." Het lijkt mij dan toch niet zo'n abstract idee om een situatie te creëren waarin geld gegenereerd wordt tegenover banen zoeken, bijstand gaan vragen (wat ik overigens nog nooit gedaan heb), zwart bijklussen etc.

 

En dat is net hetgeen ik bedoel !!

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je bent gaan "lopen" voor schuldeisers!. Ga met deze in gesprek en probeer tot een vergelijk te komen. Als je dat niet doet en je gaat verder met je plannen ontwikkelen loop je geheid het risico dat je onderuit wordt getrokken.

Link naar reactie
  • 0

Als je echt wat opnieuw op wil starten met een verleden dan zijn daar wel constructie's voor, alleen blijven sommige jouw achtervolgen.

De meeste schuldeisers haken na een bepaalde periode wel af maar banken, de BD en bedrijfsverenigingen blijven doorgaan en vooral met de laatste 2 krijg je weer te maken als je een nieuwe onderneming opstart.

 

Maar zoals ik zei zijn er constructie's waarbij je ook een bankrekening kan openen maar dit soort zaken zijn niet echt geschikt voor een ondernemersforum en daarom liever per pm.

 

Ik heb je een PM gestuurd en ik wil even duidelijk maken dat ik JUIST om alle schulden in te lossen verder wil en een bedrijfsplan bedenk. Anders ging ik wel steun trekken of voor heel weinig werken. Ik zoek en denk nu iets gevonden te hebben, dat het verleden juist aanpakt.. niet ervan wegloopt.

Link naar reactie
  • 0

Als je echt wat opnieuw op wil starten met een verleden dan zijn daar wel constructie's voor, alleen blijven sommige jouw achtervolgen.

De meeste schuldeisers haken na een bepaalde periode wel af maar banken, de BD en bedrijfsverenigingen blijven doorgaan en vooral met de laatste 2 krijg je weer te maken als je een nieuwe onderneming opstart.

 

Maar zoals ik zei zijn er constructie's waarbij je ook een bankrekening kan openen maar dit soort zaken zijn niet echt geschikt voor een ondernemersforum en daarom liever per pm.

 

Ik ben toch wel benieuwd welke oplossing er mogelijk is en waar dit forum niet geschikt voor is ?

 

Graag een indicatie.

 

 

Jan van Nistelrooij.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben vandaag naar de KVK geweest om te praten over mijn inschrijving en hoe ik verder kan gaan.

 

Inschrijving op een vast woonadres wordt deze week geregeld, zodat ik mijn KVK inschrijving kan blijven behouden en aanpassen aan de activiteiten die ik voortaan wil gaan doen.

 

Vraag:

Als ik mij inschrijf op het adres van mijn vriendin (waar ik uiteindelijk toch zal gaan wonen). Kan ik dan ineens alle deurwaarders daar verwachten? En kunnen ze dan uberhaupt wat 'in beslag nemen' daar er van mij weinig tot geen spullen zullen staan, alles is daar eigendom van mijn vriendin.

 

Ook adviseerde de KVK medewerker mij, het zakelijk adres van de inschrijving te laten aanpassen zodat dit het adres van mijn kantoor wordt (waar ik onofficieel woon; mag wel van de huurbaas, maar niet van de gemeente).

 

Vraag:

Kan ik dan DAAR alle deurwaarders verwachten? Daar is natuurlijk alles van mij.

 

Ook heb ik een E-mail gestuurd naar de bank waar ik mijn zakelijke rekening had met de uitleg dat werk zoeken + wsnp nog geen uitkomst heeft geboden; ik kon geen vast werk vinden. En dat de wsnp ook maar een % van de gehele schuld bij de bank zal betalen. Dat daarom ik voorstel om toch mij dit bedrijf te laten starten met mijn oude zakelijke rekening, zonder de kredietruimtes, zodat er in ieder geval weer geldstroom gegenereerd wordt.

 

Hierop heb ik nog geen reactie.

 

Vraag:

Weet er iemand waar ik rekening mee moet houden als 'modellenbureau' qua belastingen.

De KVK medewerker vertelde mij dat het op een uitzendbureau lijkt en dat daar vergunningen, toetsingen etc aan verbonden zijn. Maar zover ik me kan heugen hebben geen van mijn vrienden zo'n vergunning, noch toetsing gehad omdat zij artiesten boeken voor evenementen. Nu boek ik modellen voor evenementen, dus dat is toch hetzelfde?

 

-edit-

 

Net gebeld met de belastingdienst over hoe en wat voor belasting af t edragen maar de beste man aan de lijn wist het zelf ook niet te vertellen. Nu zijn er diverse bedrijven die hetzelfde doen als ik www.vipmodels.nl www.modelsatwork.com www.buckmodels.nl dus het is ook niets nieuws. Ik ben heel benieuwd of iemand hier mij keiharde feiten kan geven hoe men dit bij de belastingdienst zal gaan zien en wat voor belastingen ik af moet dragen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Schuldeisers kunnen zowel op je priveadres als kantooradres komen om beslag te leggen. Mits je partner volledig buiten de aansprakelijkheid van de schulden valt kunnen ze niet aan haar eigendom komen. Met uitzondering van een bodembeslag van de belastingdienst.

 

De kans dat de bank jou rekening vrijgeeft acht ik nihil.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Deze vorm van beslag kan alleen in sommige gevallen door de belastingdienst worden gelegd. Bij een bodembeslag wordt er beslag gelegd op alles wat zich op een bepaald stuk grond (bodem) bevindt. In tegenstelling tot andere beslagen houdt de deurwaarder bij een bodembeslag geen rekening met rechten van derden. Waar een gerechtsdeurwaarder alleen beslag kan leggen op eigendommen van de geëxecuteerde, kan de belastingdeurwaarder met een bodembeslag dus ook beslag leggen op goederen die aan iemand anders toebehoren.

 

 

Is even knip en plak van internet wegens tijdgebrek.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ook heb ik een E-mail gestuurd naar de bank waar ik mijn zakelijke rekening had met de uitleg dat werk zoeken + wsnp nog geen uitkomst heeft geboden; ik kon geen vast werk vinden. En dat de wsnp ook maar een % van de gehele schuld bij de bank zal betalen. Dat daarom ik voorstel om toch mij dit bedrijf te laten starten met mijn oude zakelijke rekening, zonder de kredietruimtes, zodat er in ieder geval weer geldstroom gegenereerd wordt.

 

Hierop heb ik nog geen reactie.

 

Zal naar mijn stellige overtuiging een negatieve reactie zijn.

 

Heb je je ook gerealiseerd dat de bank kan veronderstellen dat je met je nieuwe plannen de kans loopt jouw schuldenpositie te vergroten dus daarom niet aan aan jouw voorstel mee wil werken en liever nu haar verlies neemt !

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

WEL jammer dat je nu jezelf begint te quoten... We kunnen echt wel lezen hoor...

 

Wel dapper dat je denkt met een e-mailtje aan je bank hoopt zaken op te lossen. De bank uitleggen wat zij kunnen krijgen binnen een WSNP traject is ook wel bijzonder... Kom je daarvoor wel voor in aanmerking?

 

Zoals al genoemd: Wat je wel moet doen is met al je schuldeisers in gesprek gaan. (Dwz. wel persoonlijk in gesprek gaan en zaken openlijk voorleggen). De Rabo lijkt mij typisch een bank waar je met persoonijk contact wel verder kan komen.

 

Wat ik wel jammer vindt is dat je de reageerders lijkt te verwijten dat men je NIET naar de mond praat maar WEL serieus op je casus in gaat...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.