• 0

verschillende bureau's gebruiken 1 stichting voor genereren subidies

De situatie:

 

Ik heb sinds kort een eenmanszaak en daarnaast een stichting.Deze stichting is er om met subsidiegelden te kunnen werken om zo projecten (voor de overheid) te kunnen uitvoeren met mijn eenmanszaak.

 

Omdat de betreffende stichting nu 4 jaar bestaat, en een dergelijke Stichtingsleeftijd een vereiste schijnt te zijn bij Europese subsidie-aavragen, wil een projectbureau (een BV) ook graag gebruik gaan maken van deze mijn stichting.

 

Ik stem daar in principe mee in. Kwestie van statuten en bestuursleden aanpassen.

 

Alleen, ik vraag me af of ik te naief en simpel tegenover bovenstaand idee staat. Heeft er iemand ervaring met iets dergelijks en zie ik misschien iets over het hoofd? Moeten we met contracten gaan werken (die heeft die subsidie binnengehaald en betaalt zichzelf daar mee uit,enz)?

 

Kortom; wat vinden jullie ervaren mensen hier van?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

(die heeft die subsidie binnengehaald en betaalt zichzelf daar mee uit, enz)?

 

Dit soort opzetjes blijft me verbazen. Ik heb altijd geleerd dat stichtingen/verenigingen een doel nastreven en dat het bestuur geen (financieel) belang mag hebben bij de uitvoering, maar dat komt toch vaak voor. Vooral in de zorg. Is dat niet wettelijk beperkt, of tenminste op het niveau van de subsidiegevers?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dag Macfunk

 

Ga maar eens praten met met name stichtingbestuurders van allerhande projecten in Amsterdam om de stadshistorie te bewaken. Zij zullen je allemaal vertellen dat zodra je derden aan boord haalt, je de controle kwijt bent over de STG.

 

STG-en met ideële doelen om bijv. de NDSM werf te behouden, zijn en masse benaderd door stadsdeelraden die subsidie in het vooruitzicht stelden voor een stem in de STG. Die stemmen telden op en bleken de doodsteek voor het idee achter de STG. En zo zijn in A'dam nog steeds derden de heersers over dit soort initiatieven.

 

Ga eerst eens heel goed na in hoeverre een nieuwe stemgerechtigde invloed kan uitoefenen in jouw STG (telt die stem zwaar) en bepaal dan eens of je wel de STG moet willen uitbreiden hiermee.

 

Verder deel ik de verbazing van Twabla. En vraag ik me af of we het hier wel over echt ondernemen hebben of dat het meer om de STG gaat.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.