• 0

Technologische industrie verplaatst meer bedrijfsactiviteiten naar buitenland

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

FME-CWM - Zoetermeer, 10 november 2010 – De globalisering van de technologische industrie raakt in een stroomversnelling. Steeds vaker worden onderdelen van bedrijfsactiviteiten naar het buitenland verplaatst, meestal productie, maar ook R&D en sales. Dit blijkt uit een enquête van FME waarin 352 CEO’s van lidbedrijven zich uitlaten over hun keuzes rond export, innovatie en werkgeverschap, alles in het kader van de huidige politieke en economische situatie.

 

Lees verder....

 

Lees ook de vandaag gehouden Jaarrede van Jan Kamminga (FME-CWM)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Al jaren word er geoutsourced, maar je ziet ook meer en meer bedrijven terugkomen van die outsourcing naar landen als India. Het werk is vaak ondermaats en de communicatie loopt ook niet altijd goed.

 

Bovenstaande opmerking is puur onderbuikgevoel, want er verandert momenteel heel veel op dit gebied laat ook dit onderzoek zien. Je kunt niet een onderzoek onder 325 CEO's van grote bedrijven zomaar aan de kant schuiven vind ik.

Link naar reactie
  • 0

Mogelijk dat het onderbuikgevoel is, ik spreek alleen uit ervaringen die ik zelf gezien heb binnen bedrijven als HP, Atos Origin,...

Technologische industrie, daar vallen HP & Atos Origin niet onder, of zijn op z'n minst buitenbeentjes.

Je moet hier meer denken aan bedrijven als ASML, Van der Lande of Stork.

 

Ik denk overigens dat het helemaal terecht is (voor die bedrijven) dat ze veel naar het buitenland outsourcen. Deze opkomende markten hebben een groot potentieel maar het is lastig om vanuit een westerse setting daar producten te verkopen. Door de productie die kant op te plaatsen worden de kosten lager, maar ook ontwikkeld de regio zich beter en wordt het aantal mensen dat in te zetten is steeds groter.

Vroeger was daar helemaal geen ervaring, nu begint dat goed te komen. Ook werken steeds meer markten met standaardproducten. Die zijn daar veel goedkoper te ontwikkelen en tegelijkertijd krijgen ze daar ook de kennis van die producten om ze toe te passen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.