Jump to content
sergetwb
Verberg

Ondoorzichtige bankkosten-Ideal ervaringen

vraag

Hallo,

 

Al enige jaren surf ik bijna dagelijks rond op Higherlevel en ik moet zeggen dat ik het fantastisch vind hoe zowel ervaren als de beginnende ondernemers de kennis en tips met elkaar delen!

Voordat ik drie jaar geleden ben begonnen met mijn bedrijf (Webwinkel) had ik niet verwacht dat er zo ontzettend veel bij komt kijken, soms enorm leuke uitdagingen, soms om je hoofd over te breken maar met HL werden de bergen soms een stuk minder hoog.

 

Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, wegens een wijziging van het internetbankieren ben ik nu de bank en transactiekosten onder de loep aan het nemen. Waarschijnlijk zijn er meer collega´s die met dezelfde vragen zitten als waar ik tegenaan loop en het laatste duidelijke toppic wat ik kon vinden stamt uit 2005 vandaar deze post.

 

Op dit moment hebben we een zakelijke rekening bij de ING bank, tot voor kort betaalde 0,65 per iDeal transactie en 0,10 per uitbetaling (Batch).

Sinds kort is het tarief gewijzigd naar een maandelijks tarief van 20,- per maand en 0,50 per iDeal betaling (tot 2000 transacties).

 

Een andere wijziging is dat het sinds kort ook mogelijk is om zelf betalingen met iDeal wat erg prettig is omdat we sommige leveranciers nu sneller kunnen betalen en dit het verzendproces versnelt.

 

Als ik de voorwaarden goed interpreteer moet er nu ook betaald (7 cent) worden voor aleen het inloggen bij het internetbankieren.

Op zich niet veel zou je zeggen maar aangezien we meerdere malen per dag betalingen moeten nakijken of verrichten en het feit dat elke 5 minuten uit veiligheidsoverwegingen opnieuw moet worden ingelogd kan dit bedrag aardig oplopen.

Zowel ik als mijn boekhouder kunnen natuurlijk eerst een lijstje maken wat er uitgevoerd moet worden voordat we inloggen maar zelfs dan blijft het zo dat als er een telefoontje tussendoor komt je daarna weer moet inloggen, niet echt handig dus.

Na een kort rekensommetje kost het internetbankieren ons tussen de 500 en 700 euro per jaar allen om in te loggen.

Eerlijk gezegd vind ik dit een behoorlijk hoog bedrag en dat moet anders kunnen denk ik.

Misschien lees ik de voorwaarden niet goed maar volgens mij is dit zo, via de volgende link (pdf) op pagina 9 staan de tarieven. http://www.ing.nl/Images/Tarieven_zakelijk_betalingsverkeer_tcm7-59324.pdf

 

Misschien een heel verhaal maar ik kan me voorstellen dat meerdere mensen hier overheen kijken of juist tegen aan lopen.

Uiteraard ben ik blij met een redelijk laag tarief voor iDeal, zelf kunnen betalen met iDeal en een klein bedrag voor een inkomende of uitgaande transactie kan ik ook mee leven maar ik ben niet zo gek op dit soort verborgen kosten.

 

Hebben jullie hier ervaringen mee, hoe zit het bij andere banken en zijn er slimmere alternatieven waar we beter naar over kunnen stappen?

 

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Je ervaring over Higherlevel deel ik volledig, ook ik lees al jaren mee en heb nu eindelijk een account aangemaakt.

 

Mijn advies:

Bel de bank op en maak een afspraak met iemand die je precies kan toelichten hoe deze kosten werken.

Leg hierbij uit wat je werkwijze is, misschien zijn er slimmere en goedkopere methoden.

Als dit echt veel geld gaat kosten waardoor je misschien wel moet overwegen over te stappen naar een andere bank dan kan het ook nog zijn dat ze een uitzondering willen maken. (in mijn geval was verlengen van startersvoordeel ook geen enkel probleem bij de Rabo).

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als ik de voorwaarden goed interpreteer moet er nu ook betaald (7 cent) worden voor aleen het inloggen bij het internetbankieren.

Op zich niet veel zou je zeggen maar aangezien we meerdere malen per dag betalingen moeten nakijken of verrichten en het feit dat elke 5 minuten uit veiligheidsoverwegingen opnieuw moet worden ingelogd kan dit bedrag aardig oplopen.

Zowel ik als mijn boekhouder kunnen natuurlijk eerst een lijstje maken wat er uitgevoerd moet worden voordat we inloggen maar zelfs dan blijft het zo dat als er een telefoontje tussendoor komt je daarna weer moet inloggen, niet echt handig dus.

Na een kort rekensommetje kost het internetbankieren ons tussen de 500 en 700 euro per jaar allen om in te loggen.

Eerlijk gezegd vind ik dit een behoorlijk hoog bedrag en dat moet anders kunnen denk ik.

Misschien lees ik de voorwaarden niet goed maar volgens mij is dit zo, via de volgende link (pdf) op pagina 9 staan de tarieven. http://www.ing.nl/Images/Tarieven_zakelijk_betalingsverkeer_tcm7-59324.pdf

 

Allereerst welkom op het forum!

 

Je doelt denk ik op "Rekeninginformatie elektronisch € 0,07 per mutatie"?! Dit betreft ongetwijfeld niet het inloggen want wij loggen ook frequent in maar zien dat geenszins terug op het kostenoverzicht...

Zou inderdaad best te maken kunnen hebben met een koppeling naar een boekhoudpakket, dat zou je kunnen navragen.


Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

@Sergetwb: voor alleen het inloggen in Mijn ING Zakelijk worden geen kosten in rekening.

 

De 7 eurocent per mutatie op pagina 9 van de pdf heeft ook niet betrekking op Mijn ING Zakelijk maar op andere producten zoals Headquarters en Dick Marjot ook al aangaven. Ik zal signaal doorgeven aan collega's dat dit iets duidelijker moet worden gemaakt.


Het ING Webcare Team reageert op internet op vragen, klachten en problemen van klanten ten aanzien van onze producten en diensten.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 172 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept