We zijn een contract aangegaan met TNT. Alhoewel het product an sich in orde is, is de administratie bij deze partij een grote chaos hebben we gemerkt.
Ze hebben het voor elkaar weten te krijgen om een pakkettencontract en een postbusaanvraag zo door de war te halen dat ik uiteindelijk wel 4 verschillende klantnummers aangemaakt hebben voor ons voor slechts 2 producten.
Na letterlijk (we hebben geteld) meer dan 20(!) telefooncontacten en vele mails loopt het pakkettencontract inmiddels prima (overwinning! :) ). Het postbus is een ander verhaal, vanwege de dubbele klantnummers hebben ze onterecht 2x geld hiervoor automatisch afgenomen van onze rekening.
Medio september is geconstateerd dat er onterecht twee keer voor de postbus geld is afgeboekt. Storneren ging niet, je hebt bij TNT slechts een paar dagen om dit te constateren. Overigens betaalde we voor de postbus welke, wederom door de administratie, een maand later pas werd afgeleverd maar dat ter zijde. Waarschijnlijk komt deze fout voort uit de eerdere fout die TNT zelf maakte met de meerdere klantnummers. Toen we dit zagen hebben we ondernomen:
- Gebeld met de klantenservice. Dit werd, zo beloofde TNT, direct in orde gemaakt en ik zou ter bevestiging een mail hiervan krijgen (nooit gekregen).
- Week later teruggebeld, was nog niet in orde, maar vanwege het systeem van TNT kon ik nu niet meer door hun maandverrekening heen en moesten we een maand wachten.
- 23/9 Klacht per mail gestuurd via algemene contactformulier, zoals te verwachten nooit antwoord op gehad.
- 11/10 wederom telefonisch contact gehad. Werd nu echt in orde gemaakt, eind november zou het gegarandeerd op mijn rekening staan.
- 30/10 zoals verwacht niets teruggestort. Zoveelste belofte niet nagekomen.
- 4/11 opnieuw gebeld, nieuw persoon want de voorgaande dame wilde hier niet meer mee bezig zijn (naar eigen zeggen andere functie). Het ging nu zeker voor eind volgende week geregeld worden.
- 10/11 Zoals verwacht nog steeds niets. Gemaild dat dit niet zo kan en ze andersom al drie keer een incasso hadden gestuurd.
Met andere woorden, gezien de gigantische hoeveelheid chaos aldaar (dit is slechts het laatst lopende punt wat ik hier bespreek) heb ik er niet veel vertrouwen in dat e.e.a. wordt teruggestuurd. Ik heb gevraagd om het bedrag met een spoedoverboeking terug te boeken maar “Dat kan helaas niet”. Alsof TNT die mogelijkheid niet zou hebben. De wil ontbreekt, maar dat zeggen ze er niet bij.
Het gaat slechts om een bedrag van €200, maar gezien de vele frustrerende contacten wil ik dit gewoon z.s.m. terug. Wat kunnen we hier tegen doen? Hebben meer mensen hier ervaring mee bij TNT?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Online Marketeer
Online Marketeer
Beste,
We zijn een contract aangegaan met TNT. Alhoewel het product an sich in orde is, is de administratie bij deze partij een grote chaos hebben we gemerkt.
Ze hebben het voor elkaar weten te krijgen om een pakkettencontract en een postbusaanvraag zo door de war te halen dat ik uiteindelijk wel 4 verschillende klantnummers aangemaakt hebben voor ons voor slechts 2 producten.
Na letterlijk (we hebben geteld) meer dan 20(!) telefooncontacten en vele mails loopt het pakkettencontract inmiddels prima (overwinning! :) ). Het postbus is een ander verhaal, vanwege de dubbele klantnummers hebben ze onterecht 2x geld hiervoor automatisch afgenomen van onze rekening.
Medio september is geconstateerd dat er onterecht twee keer voor de postbus geld is afgeboekt. Storneren ging niet, je hebt bij TNT slechts een paar dagen om dit te constateren. Overigens betaalde we voor de postbus welke, wederom door de administratie, een maand later pas werd afgeleverd maar dat ter zijde. Waarschijnlijk komt deze fout voort uit de eerdere fout die TNT zelf maakte met de meerdere klantnummers. Toen we dit zagen hebben we ondernomen:
- Gebeld met de klantenservice. Dit werd, zo beloofde TNT, direct in orde gemaakt en ik zou ter bevestiging een mail hiervan krijgen (nooit gekregen).
- Week later teruggebeld, was nog niet in orde, maar vanwege het systeem van TNT kon ik nu niet meer door hun maandverrekening heen en moesten we een maand wachten.
- 23/9 Klacht per mail gestuurd via algemene contactformulier, zoals te verwachten nooit antwoord op gehad.
- 11/10 wederom telefonisch contact gehad. Werd nu echt in orde gemaakt, eind november zou het gegarandeerd op mijn rekening staan.
- 30/10 zoals verwacht niets teruggestort. Zoveelste belofte niet nagekomen.
- 4/11 opnieuw gebeld, nieuw persoon want de voorgaande dame wilde hier niet meer mee bezig zijn (naar eigen zeggen andere functie). Het ging nu zeker voor eind volgende week geregeld worden.
- 10/11 Zoals verwacht nog steeds niets. Gemaild dat dit niet zo kan en ze andersom al drie keer een incasso hadden gestuurd.
Met andere woorden, gezien de gigantische hoeveelheid chaos aldaar (dit is slechts het laatst lopende punt wat ik hier bespreek) heb ik er niet veel vertrouwen in dat e.e.a. wordt teruggestuurd. Ik heb gevraagd om het bedrag met een spoedoverboeking terug te boeken maar “Dat kan helaas niet”. Alsof TNT die mogelijkheid niet zou hebben. De wil ontbreekt, maar dat zeggen ze er niet bij.
Het gaat slechts om een bedrag van €200, maar gezien de vele frustrerende contacten wil ik dit gewoon z.s.m. terug. Wat kunnen we hier tegen doen? Hebben meer mensen hier ervaring mee bij TNT?
MvG
mod-edit: typo uit titel aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29222-tnt-haalt-onterecht-geld-van-rekening-en-betaalt-niet-terug/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag