Jump to content
Online Marketeer
Verberg

TNT haalt onterecht geld van rekening en betaalt niet terug

vraag

Beste,

We zijn een contract aangegaan met TNT. Alhoewel het product an sich in orde is, is de administratie bij deze partij een grote chaos hebben we gemerkt.

 

Ze hebben het voor elkaar weten te krijgen om een pakkettencontract en een postbusaanvraag zo door de war te halen dat ik uiteindelijk wel 4 verschillende klantnummers aangemaakt hebben voor ons voor slechts 2 producten.

 

Na letterlijk (we hebben geteld) meer dan 20(!) telefooncontacten en vele mails loopt het pakkettencontract inmiddels prima (overwinning! :) ). Het postbus is een ander verhaal, vanwege de dubbele klantnummers hebben ze onterecht 2x geld hiervoor automatisch afgenomen van onze rekening.

 

Medio september is geconstateerd dat er onterecht twee keer voor de postbus geld is afgeboekt. Storneren ging niet, je hebt bij TNT slechts een paar dagen om dit te constateren. Overigens betaalde we voor de postbus welke, wederom door de administratie, een maand later pas werd afgeleverd maar dat ter zijde. Waarschijnlijk komt deze fout voort uit de eerdere fout die TNT zelf maakte met de meerdere klantnummers. Toen we dit zagen hebben we ondernomen:

 

- Gebeld met de klantenservice. Dit werd, zo beloofde TNT, direct in orde gemaakt en ik zou ter bevestiging een mail hiervan krijgen (nooit gekregen).

 

- Week later teruggebeld, was nog niet in orde, maar vanwege het systeem van TNT kon ik nu niet meer door hun maandverrekening heen en moesten we een maand wachten.

 

- 23/9 Klacht per mail gestuurd via algemene contactformulier, zoals te verwachten nooit antwoord op gehad.

 

- 11/10 wederom telefonisch contact gehad. Werd nu echt in orde gemaakt, eind november zou het gegarandeerd op mijn rekening staan.

 

- 30/10 zoals verwacht niets teruggestort. Zoveelste belofte niet nagekomen.

 

- 4/11 opnieuw gebeld, nieuw persoon want de voorgaande dame wilde hier niet meer mee bezig zijn (naar eigen zeggen andere functie). Het ging nu zeker voor eind volgende week geregeld worden.

 

- 10/11 Zoals verwacht nog steeds niets. Gemaild dat dit niet zo kan en ze andersom al drie keer een incasso hadden gestuurd.

 

Met andere woorden, gezien de gigantische hoeveelheid chaos aldaar (dit is slechts het laatst lopende punt wat ik hier bespreek) heb ik er niet veel vertrouwen in dat e.e.a. wordt teruggestuurd. Ik heb gevraagd om het bedrag met een spoedoverboeking terug te boeken maar “Dat kan helaas niet”. Alsof TNT die mogelijkheid niet zou hebben. De wil ontbreekt, maar dat zeggen ze er niet bij.

 

Het gaat slechts om een bedrag van €200, maar gezien de vele frustrerende contacten wil ik dit gewoon z.s.m. terug. Wat kunnen we hier tegen doen? Hebben meer mensen hier ervaring mee bij TNT?

 

MvG

 

mod-edit: typo uit titel aangepast

Link to post
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

- 11/10 wederom telefonisch contact gehad. Werd nu echt in orde gemaakt, eind november zou het gegarandeerd op mijn rekening staan.

 

Hier bedoel je waarschijnlijk oktober.

 

Als het goed is heb je een vaste (telefonische) accountmanager vanwege je pakketten contract. Die had ik ooit ook voor een relatief klein contract van 500 pakketten op jaarbasis. Heb jij die ook? Zo ja, wat zei hij hier er op?

En heb je contact gehad met de business service of de reguliere klantenservice?

 

Zeer waarschijnlijk zul je een credit krijgen welke verrekend wordt met een volgende factuur. Dat had ik ook een keer toen er een bedrag voor een product die wij niet afgenomen hadden geïncasseerd was.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor de goede tips en de twitter aanmelding. Hopelijk zien ze nu in dat dit niet kan.

 

Grappig detail: ik krijg net post binnen van de vorige bezetters van dit pand. De post met onze bedrijfsnaam wordt namelijk doorgestuurd naar het nieuwe adres terwijl dit hiervoor niet is aangevraagd o.i.d. (ze kunnen in ieder geval moeilijk de postmaatschappij de schuld geven :) ).

 

Zit er inderdaad een credit factuur bij van twee dagen geleden voor de postbus met een veel te laag bedrag. Go figure :-)

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Misschien kun je http://twitter.com/tntpostwebcare benaderen met jouw klantnummer(s) en kenmerken van correspondentie?

 

Groet,

 

Highio

 

Heb er maar even een voorschot op genomen.

 

 

 

Goedemiddag Online Marketeer,

 

Het voorschotje hebben we ontvangen :)

 

Wat een vervelende en langslepende kwestie.....

 

Zou je in een PM alle gegevens willen zetten (klantnummers, bedrijfsnaam etc), dan ga ik er achteraan voor je. Weet je ook nog met wie er contact is geweest? Dan zou ik dat ook graag willen weten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Francis

TNT Post Klantenservice

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Online Marketeer,

 

Bedankt voor de PM!

 

Ik heb voor je rondgebeld en heb de oorzaak van de dubbele afboeking kunnen achterhalen. Kortgezegd is het te wijten geweest aan slechte voorlichting. Hierover heb ik je inmiddels persoonlijk ingelicht.

 

Het restbedrag wordt gecrediteerd op je eerstvolgende factuur.

 

Namens TNT Post uiteraard excuses. Ik hoop dat de samenwerking met TNT vanaf nu soepeltjes zal verlopen, zo niet dan verneem ik dit graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Francis

TNT Post Klantenservice

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 32 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept