• 0

Met mijn webshop een nieuwe richting op?

Na lang aarzelen hoop ik toch op serieuze reacties op een nieuw plan dat onverwacht op mijn pad kwam. Na lang aarzelen omdat ik en deze discussie ken en ook het daar genoemde bedrijf heel goed ken (heb daar 6 jaar op het hoofdkantoor gewerkt op de orderafdeling, 1e baantje :))

 

Laat ik voorop stellen dat mijn doel is een leuk lopende webshop! Dus geen tupperware achtige avondjes en geleur bij vrienden, al zeker niet leuren om het ook te gaan verkopen en "onder" mij te gaan werken zodat ik daar bonus over vang. Bij het eerder genoemde bedrijf was het onmogelijk die producten via mijn webshop te gaan verkopen, sterker nog dat is daar verboden.

 

Nu waait er vanuit o.a. Duitsland een nieuw merk cosmetica/beauty over waarbij dat wel mag... Hetzelfde systeem qua bonusstelsel, leuke marge op de producten, voorraad aanleggen is niet nodig etc. Best veel voordelen voor een starter dus. De consumentenprijzen liggen vast, producten zijn niet goedkoop maar vind ik ook niet overdreven hoog. Cosmetica is niet op dieren getest. Wat ik wel als echt nadeel zie is dat ik na ontvangst van een order pas ga bestellen en dat alleen al die levertijd 5 dagen kan zijn. Oftewel, ik zal mijn snelle levertijden moeten loslaten en er toch zeker een week mee kwijt zijn.

 

Zoals ik het nu zie zou ik er toch wel mee willen starten (als 1e webshop in NL!, al zullen er snel meer volgen....) maar wellicht zie ik toch iets over het hoofd? Willen jullie eens mee denken?

 

Alvast bedankt!

Partner_aanvraag.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Anja,

 

Als ik de voorwaarden lees, staat er dat je uitsluitend producten voor eigen gebruik mag bestellen en af en toe voor derden. Daarnaast mag je alleen nieuwe consulenten aanbrengen die diezelfde rechten krijgen. In mijn optiek gewoon MLM dus en als ik je goed begrijp is dat precies wat je niet wilt.

 

Waaruit leid jij af dat dit geschikt zou zijn voor volume-verkoop via een webshop?

 

Ook vreemd dat je aangeeft dat dit uit Duitsland is komen overwaaien, terwijl de overeenkomst op naam van een Belgisch bedrijf staat. Verkeerde bijlage?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ga voorlopig even door in de geplande richting zou ik zeggen. Leer eerst je webshop en je markt kennen, zorg voor meer stock in je webshop.

 

Zoals je zegt zullen er snel meerdere volgen en de vraag is maar of jij hen kan blijven volgen (klanten die toch de meer gekende webshop kiezen, andere prijzen voor shops die groter kunnen kopen enz).

Ik heb dat al verschillende keren gezien en meegemaakt en leuk is het niet als jij een merk als eerste hebt maar een ander daarna het er beter mee doet.

Link naar reactie
  • 0

Dank, normaal google ik ook maar dacht dat et meer een HL term was.... Kende het niet zal me er eens in gaan verdiepen. :)

 

Edit, Interessant

 

"MLM businesses operate in the United States in all 50 states and in more than 100 other countries, and new businesses may use terms like "affiliate marketing"

 

Dat heet tegenwoordig affiliate marketing :)

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor jullie snelle reacties!

 

Er is mij tijdens een gesprek verzekert dat deze producten in een eigen webshop mogen worden verkocht. Ik heb ze gisteren nog gevraagd mij dat schriftelijk te bevestigen. Als verkopen op een markt etc. al niet mag dan blijf ik het bijzonder vinden dat het wel in een webshop mag.

 

@John: ik denk dat ze bedoelen met: "uitsluitend producten voor eigen gebruik mogen bestellen en af en toe voor derden", producten die je zelf aanschaft tegen inkoopsprijs. Verder mag je alleen bestellen voor je klanten die dat dan eerst moeten hebben besteld via de "partner". Meer dan voor eigen gebruik (en wellicht iets voor familie) mag je niet inkopen en moet dus reeds zijn doorverkocht.

 

Wat MLM is was mij dus al duidelijk maar als ik het helemaal los daarvan mag verkopen in mijn webshop lijkt me dat nog steeds wel interessant. Vooral omdat ik daarmee het hele MLM systeem links kan laten liggen. Ook al zouden er meerder webshop ontstaan die deze artikelen verkopen dan zie ik dat niet als bedreiging trouwens. Die zijn er met mijn huidige assortiment tenslotte ook ;)

 

Ik zag trouwens ook dat ze in de overeenkomst Belgie vermelden, dacht toch echt dat ze tegen mij spraken over Duitsland maar heb me daar wellicht in vergist....

 

Met "MLM etters" binnen dit forum worden volgens mij de volgelingen binnen het MLM wereldje genoemd die forums vol spammen met Hallelujah verhalen ;D

Link naar reactie
  • 0

Waarom draai je het zaakje niet om en doe je hun een aanbod?

 

Ik wil we voor jullie verkopen, maar dan:

- koop ik voorraad bij jullie (zodat volgens mijn standaard levertermijn kan leveren).

- bepaal ik zelf mijn prijs

- wil je gewoon een normale marge op je producten

 

Anders zou ik het niet doen. "Gekke" contracten ondertekenen zou ik nooit doen. Jij bent klant dus jij bepaald. Als zij niet aan jouw voorwaarden mee willen doen zou ik op zoek gaan naar een andere leverancier.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Tja..... ik vrees dat daarmee het hele MLM systeem de das om wordt gedaan. Maar ik kan allicht vragen of ik op zijn minst een voorraad mag aanleggen voor mijn webshop omdat anders de levertijden te lang zijn. Dat zou ik dan alleen doen voor producten die mij het meest aanstaan, ook qua prijs. Dat de verkoopprijs vast ligt vind ik dan niet zo'n probleem.

 

Ik vraag me trouwens af hoe ze kunnen beoordelen of ik het voor mezelf inkoop / op voorraad leg / dat er bestellingen voor zijn binnengekomen via de webshop / bestellingen via huisparty??

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

... ik denk dat ze bedoelen ...

Ik zou dat liefst zeker willen weten. De overeenkomst zoals je die hebt bijgevoegd roept bij mij namelijk een heleboel vraagtekens op. Bijvoorbeeld: je moet je aan een heleboel regeltjes en voorschriften houden, maar dat mag je tegen niemand vertellen ... ???

 

Je mag ook alleen met uitdrukkelijke toestemming concurrerende producten verkopen. Gaat dat je niet belemmeren? En klachten kunnen niet ingediend worden over "gebruikte waren", dat lijkt me niet handig voor dit soort producten.

 

Als je met deze partij in zee wilt gaan, dan zou ik dat niet doen met deze overeenkomst en een aantal toezeggingen via mailtjes, maar op basis van een nieuwe overeenkomst waarin alle voorwaarden helder zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou met ze mee gaan. En een goede shop bouwen. Als je de concurrentie ziet dan kun je het makkelijk aan (ondanks mijn reacties eerder met mijn annonieme account >:()

 

Wat ik wel zou doen is dit los van je huidige activiteiten te zetten. BV op naam van iemand in je omgeving.

 

Ze hebben een concept doordacht en dat ga je echt niet winnen. Vaste prijs is heerlijk als het ook nageleefd wordt. Dan is het wie het slimste is op het gebied van online marketing. En heb je geen last van de prijsvechters.

 

Ik denk dat hier wat te winnen valt.

 

Succes Willie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.