• 0

Nederlands telefoonnummer als buitenlands bedrijf??

Hi, Ik ben nieuw hier en heb een vraag. Ik heb geprobeerd om een antwoord te vinden maar tot nu toe spijtig genoeg geen geluk.

Mijn firma is gebaseerd in Engeland, maar wij doen ook veel zaken met Nederlands klanten.

Momenteel hebben onze klanten de mogelijkheid om onze klantendienst via een Nederlands 0800 nummer te bereiken, maar dit lukt niet altijd, en zeker niet als zij van een mobiel telefoon bellen.

 

De vraag is nu:

Is het mogelijk om als buitenlands bedrijf, zonder vestiging in Nederland, een Nederlands telefoonnummer te huren?

ik bedoel dus een normaal telefoonnummer zoals bv. 010 ***** of 020 ***** waar klanten kunnen bellen van een vaste lijn, maar ook van een mobiel?

 

Dank bij voorbaat voor jullie raad en advies

 

Peter Vermeulen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een lokaal nummer kopen (10 euro) en laten doorschakelen naar je eigen nummer.

 

Ik ga ze morgen bellen om te zien wat voor nummer ze verkopen.

 

Waarschijnlijk koop je een 085 nummer. Dat wordt gezien als een servicenummer, waar je dus veel voor betaald als je daar met een mobieltje naar belt.

 

Ik gebruikte het zelf ook, voordat ik doorhad dat het zo duur was, en ben ook nog op zoek naar een andere oplossing.

 

Google

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Een lokaal nummer kopen (10 euro) en laten doorschakelen naar je eigen nummer.

 

Ik ga ze morgen bellen om te zien wat voor nummer ze verkopen.

 

Waarschijnlijk koop je een 085 nummer. Dat wordt gezien als een servicenummer, waar je dus veel voor betaald als je daar met een mobieltje naar belt.

Assumption is the mother of all fuckups. Bij voipproviders zoals budgetphone krijg je een normaal lokaal nummer.

Link naar reactie
  • 0

Lijst van voipproviders en telefoonnummeraanbieders per land: http://www.voip-info.org/wiki/view/Cheapest+ATAs+and+Service

 

Ik had via justvoip/voipbuster een 085-nummer gekocht (voor 1 euro). De uitdaging nu is dat nummer te veranderen, maar ik zie geen optie dat te doen in het programma.

 

Voor Nederland dus:

 

Netherlands

 

* Budget Phone Company for 10.00 per year

* Freenumber for Free (redirect to voip provider) - Note these are '084' numbers and expensive to the caller

* Localphone - Netherlands DIDs $1 per month, $5 setup with no incoming min cost. (Localphone)

* VoIPPlanet for 2.50eur/month. Numbers in Amsterdam, Rotterdam, The Hague, Utrecht and more. Also low rates.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de vraag graag willen uitbreiden:

 

Stel al mijn klanten/bellers zijn Nederlanders. Mijn bedrijf zit virtueel in Nederland. Echter ikzelf zit in Spanje.

Natuurlijk wil ik niet dat mijn klanten naar een Spaans nummer moeten bellen.

 

Mijn idee was dan om een Nederlands mobiel abonnement te nemen en de klanten daar naar toe te laten bellen. Dit wordt echter voor mij wel een duur grapje, zeker als de gesprekken lang duren.

 

Wie heeft dé tip: Behoud van Nederlands mobiel nummer maar goedkoop gebeld worden in Spanje?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de vraag graag willen uitbreiden:

 

Stel al mijn klanten/bellers zijn Nederlanders. Mijn bedrijf zit virtueel in Nederland. Echter ikzelf zit in Spanje.

Natuurlijk wil ik niet dat mijn klanten naar een Spaans nummer moeten bellen.

 

Mijn idee was dan om een Nederlands mobiel abonnement te nemen en de klanten daar naar toe te laten bellen. Dit wordt echter voor mij wel een duur grapje, zeker als de gesprekken lang duren.

 

Wie heeft dé tip: Behoud van Nederlands mobiel nummer maar goedkoop gebeld worden in Spanje?

 

Daar zijn wel oplossingen voor, een PBX waar een simkaart in kan (meestal meerdere) en een RJ45 internet kabel.

 

 

Zoiets http://www.hyperms.com/products/gsm-gateways.html maar dan kleiner, ik vind ze zo snel niet in google.

 

 

Dan moet je natuurlijk wel iemand hebben in Nederland die het neer wilt zetten voor je (misschien dat het ook gehost kan worden, weet ik niet)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft dé tip: Behoud van Nederlands mobiel nummer maar goedkoop gebeld worden in Spanje?

 

Heb je het voorgaande gelezen?

 

Mobiel nummer kun je natuurlijk aanhouden en doorschakelen (als de telefoon aanstaat?), maar het is onzin dat te doen.

 

Bij het eerder genoemde Budget Phone kun je een vast telefoonnummer voor 10 euro per jaar kopen, wat je dan door kunt schakelen naar het nummer van je keuze (tarief voor Spanje (vast en mobiel) ken ik niet, maar is vast duurder dan andere voip aanbieders.

 

Het eerder genoemde Skype laat je voor 15 euro per 3 maanden een vast telefoonnummer kopen, wat je dan door kunt schakelen naar het nummer van je keuze.

Link naar reactie
  • 0

Met jouw voorstel, het doorschakelen van een Nederlands nummer, naar mijn Nederlandse mobiel in Spanje los ik mijn probleem niet op. Immers, ik zal als ontvangende partij voor het belletje moeten betalen.

 

Het zou mooi zijn als er (later) gewoon in de hele EU voor 1 tarief zou kunnen worden gebeld.

Link naar reactie
  • 0

Het doorschakelen is misschien wel gratis maar omdat iemand denkt dat hij in en naar Nederland belt zullen de kosten voor de ontvanger komen. Dat ben ik dus omdat ik in Spanje zit.

 

Misschien is het beter een aanbieder te zoeken die een speciaal buitenland abonnement heeft voor mensen die vaak in het buitenland zitten en daar willen bellen of gebeld worden. Had al eens iets van KPN gezien.

Link naar reactie
  • 0

Iemand zei het in deze draad al eerder: Assumption is the mother of all fuck-ups.

 

Jij koopt een vast nummer in NL via Skype of Budget Phone, bijvoorbeeld. Jij neemt een mobiel/vast abonnement in Spanje. Het NL nummer schakel je door naar dat Spaanse nummer.

 

 

Klant belt het vaste nummer in Nederland, daar betaalt hij voor. Dat nummer schakelt door naar jou in Spanje, daar betaal jij voor (gratis of 7 cent bijvoorbeeld).

 

Klaar!

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Met jouw voorstel, het doorschakelen van een Nederlands nummer, naar mijn Nederlandse mobiel in Spanje los ik mijn probleem niet op. Immers, ik zal als ontvangende partij voor het belletje moeten betalen.

 

Het zou mooi zijn als er (later) gewoon in de hele EU voor 1 tarief zou kunnen worden gebeld.

Waarom moet het naar een mobiel? Kun je niet gewoon op je voip-account inloggen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 46 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.