• 0

wat kan ik vragen voor een advertentie

Hallo HL ers,

 

Sinds enige tijd hebben wij een online magazine (www.sieradenmagazine.nl). Nu hebben we tot nu to nog geen advertenties tegen betaling geplaatst.

 

Dit willen we nu wel gaan doen. Onze IT backup heeft gemeten hoeveel bezoekers er ongeveer per maand op komen dat zit nu rond de 20.000 dus ik wil nu advertenties laten plaatsen. Maar wat kan ik vragen aande betreffende adverteerders.

 

Kan iemand mij een richtljjn geven?

 

Alvast bedankt

 

Groeten

Addy

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Addy,

 

Hier is geen eenvoudig antwoord op te geven, maar toch doe ik een poging :)

 

Tarieven voor advertenties volgen het principe "wat de gek er voor geeft" . Het probleem is alleen dat het aantal gekken sinds het begin van het Internet sterk is afgenomen. De tarieven voor advertenties gemiddeld genomen dus ook.

 

Er is eigenlijk een nieuw principe gekomen, namelijk dat van het onderhandelen. Benader potentiële klanten, doe een voorstel, en kijk wat hun tegenvoorstel is. Van daaruit kan je overal uitkomen, (mede) afhankelijk van je onderhandelingstalent.

 

Om een goed startpunt voor je onderhandelingen te bepalen, kan je eens kijken naar wat ondernemers bij anderen kwijt zijn. Een aardige benchmark daarbij is natuurlijk Google Adwords, dat is een goed alternatief voor het adverteren op jouw website.

 

Stel er staat een Google advertentie van jou potentiële klant op jouw website. Die krijgt dus 20000 pageviews per maand. Uitgaande van een CTR van 1% (die kan sterk fluctueren naar de omstandigheden, relevantie, enzovoorts. Als het niet veel meer dan een banner is hoef je niet op een hogere CTR te rekenen, eerder lager), betekent dat 200 kliks per maand. Bij een bedrag per klik van € 0,50 (is ook sterk afhankelijk van het onderwerp) kom je uit op € 100,- per maand.

 

Bovenstaande is slechts een zeer grove inschatting. Het hangt zeer sterk af van de situatie, maar die kan je zelf beter inschatten.

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, ik bedoel Google Adwords, geen affiliates.

 

Het affiliate model is veel attractiever dan Google Adwords (dan clicks dus), mits je het goed doet. Als je zelf nog geen goede resultaten hebt met Affiliate Marketing, dan betekent dat dat je het nog niet erg goed doet. Je kan dan natuurlijk je toevlucht nemen tot Adwords (clicks), maar ook dat zal dan weinig opleveren.

 

Maar dit wordt allemaal erg off-topic, je vraag ging immers over advertenties (bedrag per maand), dat gaat dus niet over affiliates (commissie per sale), Adwords (bedrag per klik).

 

Link naar reactie
  • 0

Beste PJVDMeer,

 

je hebt het over clicks bedoel je daarmee een affiliate?

 

Ik heb er een op mijn site staan maar deze keert alleen uit op basis van verkopen ik zou het persoonlijk liever via clicks doen weet je waar ik deze kan vinden? ik doe het nu via M4N

 

alvast bedankt voor je reactie

 

groeten

Addy

 

Je slaat de spijker op z'n kop. Adverteerders zijn ook slimmer geworden. Hij wil ook alleen uitkeren als iemand koopt. 20000 klinkt veel, past niet op je vingers, maar in termen van internet is het niet veel. Ik denk dat die 1% al hoog is en die 50 cent per click ook. Ik denk niet dat een adverteerder (die weet wat hij doet) uberhaubt betalen gaat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je een vaste advertentie op je site verkoopt moet je niet alleen de kliks rekenen, maar ook de naamsbekendheid. Als mensen steeds mijn naam ergens zien staan (bijv tv) hoeven ze niet meteen naar mijn winkel te gaan om bij mij te bestellen.

 

Als ze eenmaal gaan bestellen, moeten ze wel naar mij gaan. Dat kan alleen als ze je kennen.

 

Als jij een vaste advertentie met link naar de adverteerder plaatst heeft hij ook nog eens profijt van de google pagerank van jouw site. Hij zal dus beter worden gevonden vanuit google. Dat alleen al kan meer dan 100 euro per maand waard zijn.

Link naar reactie
  • 0

Als je een vaste advertentie op je site verkoopt moet je niet alleen de kliks rekenen, maar ook de naamsbekendheid. Als mensen steeds mijn naam ergens zien staan (bijv tv) hoeven ze niet meteen naar mijn winkel te gaan om bij mij te bestellen.

 

Als ze eenmaal gaan bestellen, moeten ze wel naar mij gaan. Dat kan alleen als ze je kennen.

 

Als jij een vaste advertentie met link naar de adverteerder plaatst heeft hij ook nog eens profijt van de google pagerank van jouw site. Hij zal dus beter worden gevonden vanuit google. Dat alleen al kan meer dan 100 euro per maand waard zijn.

 

Dat laatste mag niet. Betaalde links dienen de nofollow tag te dragen, en dus geen PageRank door te geven.

 

Link naar reactie
  • 0

Eerlijk gezegd: Nee. Betalen voor een link is betalen voor een link, of dat er nu één is of velen. Je bent dan bezig met (black hat) SEO, en dat is iets heel anders dan adverteren.

 

Iedereen mag zijn eigen keuzes maken wat het verkopen van links betreft. Maar als je wilt adverteren dan raad ik iedereen aan om zich vooral te richten op de commerciële waarde van een advertentie, niet op de PageRank.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hoor veel termen die mij nu nog niet veel zeggen maar ik hoop dat ik de komende tijd de juiste manier kan vinden om de kosten die ik voomijn site maak terug kan verdienen. Als eerste is het gewoon leuk om de site bij te houden en de advertentie inkomsten zijn er om de hosting en kosten an te betalen.

 

ik hoop dat er nog meer reacties komen zodat ik over een tijdje weet wat ik kan gaan doen.

 

groeten

Addy

Link naar reactie
  • 0

Ik hoor veel termen die mij nu nog niet veel zeggen...

 

Je hebt groot gelijk. Iemand zou eens een simpel overzichtje moeten maken van verdiensuggesties voor site-bezitters. Met links.

 

Je kan:

 

- zelf adverteerders werven voor verschillende formats: banners, blabla t/m content marketing

- sponsors werven

- aansluiten bij netwerken die automatisch advertenties plaatsen (Google Adwords)

- aansluiten bij affilliatenetwerken en zelf campagnes selecteren

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik hoor veel termen die mij nu nog niet veel zeggen...

 

Je hebt groot gelijk. Iemand zou eens een simpel overzichtje moeten maken van verdiensuggesties voor site-bezitters. Met links.

 

Je kan:

 

- zelf adverteerders werven voor verschillende formats: banners, blabla t/m content marketing

- sponsors werven

- aansluiten bij netwerken die automatisch advertenties plaatsen (Google Adwords)

- aansluiten bij affilliatenetwerken en zelf campagnes selecteren

 

En er komt er nog 1 bij; Affiliatie via Google

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.