• 0

Internet voor zakelijke contacten?

In de US is het een grote hype: social networks. Het werkt als een olievlek. Een paar mensen nodigen hun contacten uit zich in te schrijven in een register, en als die op hun beurt hetzelfde doen heb je in de kortste tijd miljoenen deelnemers die allemaal via-via met elkaar verbonden zijn. Die contacten kun je vervolgens voor vanalles gebruiken: samen vissen, daten of zaken doen.

 

Voorbeelden van zulke social networks zijn Friendster,Orkut en Friendzy waar miljoenen aan meedoen. Afgelopen najaar werden zij genoemd als nieuwe internet-bubble, maar die opwinding is eigenlijk al weer een beetje voorbij. Ook omdat dit doelloos netwerken snel gaat vervelen en er voor dating betere alternatieven zijn.

 

Doelgericht netwerken wordt echter wel als interessant gezien. Een variant daarop zijn de zogenaamde business networks. Hier komen zakelijke contacten samen. Dit is een leuke variant op de kenniseconomie, want mijn ene kennis kan precies degene zijn die mijn andere kennis zoekt. Voorbeelden?

Mijn algemene vraag is of jullie nut zien voor zo'n service...

 

En vervolgens wil ik een experiment voorstellen. Als er interesse is, kunnen we dit forum koppelen aan zo'n dienst. Ryze biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om sub-networks in te richten, dus wie weerhoudt ons om een innovatief starter-netwerk online te brengen en eens actief te beproeven wat de voor- en nadelen zijn... Liefhebbers?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi allemaal (maar speciaal voor Annedien),

 

Onderstaand een link naar een artikel waar de privacy problemen van netwerk-websites zoals "orkut" en "friends" behandeld worden:

 

The Perils and Promise of Online Schmoozing

 

Sites such as Friendster and Tribe.net offer fun ways to find others who share your interests -- but also raise new issues about online privacy

 

Je kunt verder lezen @ http://www.businessweek.com/technology/content/feb2004/tc20040220_3260_tc073.htm?

 

NB. Ik wist het niet maar nog al wat investeerders hebben in dit type bedrijf geïnvesteerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

Dat spam versturen is natuurlijk vrij makkelijk uit te schakelen als dat een probleem blijkt dat Orkut ernstige schade toe zou brengen.

 

Persoonlijk denk ik dat Orkut het niet zal redden omdat de functionaliteiten simpelweg zeer beperkt zijn. Je kan er een enorm profiel aanmaken, maar dan? En verder? De forum-capaciteiten zijn zo uitgekleed als het maar kan en de zoek-capaciteiten zijn beperkt (zeker voor mensen die niet op dating uit zijn). Je kunt er gewoon bijna niks. Orkut is een hype omdat er een grote Google-stempel op staat en de pers het daarom razendsnel oppikte, maar inhoudelijk stelt het weinig voor.

 

Overigens heb ik mijn twijfels bij ongerichte netwerk-sites als deze, die zich bijvoorbeeld zowel richten op dating als op business-networking. Het blijft altijd van alles wat en derhalve dus ook van alles heel veel niet.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.