• 0

Caloriekalender

Beste lezers,

 

Mijn beste vriend en ik (beide 22 jaar oud) hebben het idee om een eigen bedrijf te starten, we zijn beide bijna klaar met onze studie.

 

We hebben veel vakantiewerk gedaan samen en andere bijbanen om wat geld bij elkaar te sparen. Hierdoor hebben we het e.a. al gerealiseerd zoals het ontwerp door een ontwerper en een aantal proefdrukken.

 

Ons idee is om een caloriekalender op de markt te brengen, het is de bedoeling om deze kalender aan te bieden bij sportscholen (bijvoorbeeld als welkomcadeau voor nieuwe leden), lokale cadeauwinkels en sportverenigingen.

 

De kalender heeft een ringband in het midden, als je hem dus ophangt zie je twee pagina's. Op de bovenste pagina is er elke maand een foto (staan geen merken op) te zien van een sporter met daarnaast een schema met een hele lading (dagelijkse / sportieve) activiteiten varierend van stofzuigen tot slapen en voetballen met het daarbijbehorend gemiddeld aantal calorieën. Op de onderste pagina is er een kalender te zien met daaronder elke maand een aantal nuttige tips voor de gezondheid (hierbij is gekeken naar tips waar wij niet mee in problemen kunnen komen door claims e.d.).

 

Onze vraag is of wij ook ons product aan grotere winkels/ketens zouden kunnen verkopen zodat hun dit in het assortiment opnemen. Of kijken we dan te groot?

 

Wij hebben er in ieder geval erg veel zin in, de eerste klant (lokale sigarenwinkel :P) heeft zich al gemeld.

 

Groet,

Rudi

Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Rudi,

 

Als fervent sporter trekt het mij totaal niet.

Tijdens het sporten krijg ik al zoveel tips en ook op internet haal ik heel veel informatie.

 

Weet je waaraan ik zit te denken als jouw idee zie.

 

Om dit te gaan verspreiden bij bejaardentehuizen ed.

Oudere mensen die te weinig lichaamsbeweging krijgen en d.m.v. een kalender op het idee worden gebracht meer te gaan bewegen, daarbij aangevend wat het effect is van bewegen.

 

Is overigens puur mijn eerlijke persoonlijke mening.

 

Wat is daarbij jouw affiniteit met beweging en voeding ed.?

 

 

Link naar reactie
  • 1

Beste Rick,

 

Zonde om dat te horen, maar wij hebben er gelukkig veel vertrouwen in.

 

Met een aantal sportscholen zijn we al in gesprek en die zijn erg enthousiast, nu weet ik wel dat enthousiast zijn wat anders is als daadwerkelijk ook kopen, maar tot nu toe is het erg veelbelovend.

 

Wellicht is het bejaardentehuis ook nog interessant om naar te kijken, maar ik denk dat het overgrote deel van deze ouderen zoiets heeft van.. ' zo eet en beweeg ik al heel mijn leven', daar ga ik nu niks meer aan veranderen.

 

Zelf ben ik 4 avonden per week en ook nog eens op de zaterdag bezig met sport.

Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over...

Link naar reactie
  • 1

Hallo Rudi,

 

Leuk idee en zeker nuttig, misschien ook een idee om een calorieën (Voedings lijst) aan de achter kant te doen?

Wat zit er bijv: in brood?

 

Zelf ben ik ook een fanatieke sporter, en denk dat je jouw product als een soort hype moet creëren zoals vaak bij fitness is ( Denkend aan bijv: Zumba)

 

Succes en ik zie hem wel op de sportschool verschijnen!

 

Gr,

 

Jeroen

www.we-are-entertainment.nl

www.wre.nl

 

Dream you Life

Live your Dream

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.