Ik koop bij bedrijf x iets via hun webshop twv 100euro en betaal direct met ideal.
Vervolgens benadert bedrijf x mij met het feit dat het product niet meer leverbaar is en dit nog lang kan duren.
Ik had nog andere producten gezien bij bedrijf x en heb toen verteld dat ik graag die producten(twv 50euro) dan wilde laten toesturen en het teveel betaalde bedrag zou overgemaakt worden.
Nu is het dus al 4 weken geleden dat ik die producten ontvangen heb maar nog steeds geen betaling.
Enkele belangrijke toevoegingen:
- Telefonisch heel vaak onbereikbaar
- Toen opgenomen werd kwam de smoes naar voren dat de boekhouder dit moest overboeken.
- Ze bellen nooit terug terwijl dit wel beloofd wordt.
- Er wordt niet gereageerd op mails.
Mijn idee is nu om bedrijf x een factuur te sturen van 50euro waarin ik opzet dat ik dit nog tegoed heb van factuur1 min factuur2. Mag dit zomaar? En hoe groot achten jullie de kans dat deze wel betaald wordt. Wat zijn eventuele vervolgstappen?
Nu gaat het in dit geval niet meer echt om het geld, maar gewoon uit principe, ik wil het gewoon terug hebben nu en nooit meer zaken met hun doen(vanzelfsprekend)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Eric van Wenkop
Eric van Wenkop
De situatie is als volgt:
Ik koop bij bedrijf x iets via hun webshop twv 100euro en betaal direct met ideal.
Vervolgens benadert bedrijf x mij met het feit dat het product niet meer leverbaar is en dit nog lang kan duren.
Ik had nog andere producten gezien bij bedrijf x en heb toen verteld dat ik graag die producten(twv 50euro) dan wilde laten toesturen en het teveel betaalde bedrag zou overgemaakt worden.
Nu is het dus al 4 weken geleden dat ik die producten ontvangen heb maar nog steeds geen betaling.
Enkele belangrijke toevoegingen:
- Telefonisch heel vaak onbereikbaar
- Toen opgenomen werd kwam de smoes naar voren dat de boekhouder dit moest overboeken.
- Ze bellen nooit terug terwijl dit wel beloofd wordt.
- Er wordt niet gereageerd op mails.
Mijn idee is nu om bedrijf x een factuur te sturen van 50euro waarin ik opzet dat ik dit nog tegoed heb van factuur1 min factuur2. Mag dit zomaar? En hoe groot achten jullie de kans dat deze wel betaald wordt. Wat zijn eventuele vervolgstappen?
Nu gaat het in dit geval niet meer echt om het geld, maar gewoon uit principe, ik wil het gewoon terug hebben nu en nooit meer zaken met hun doen(vanzelfsprekend)
Wat raden jullie mij verder nog aan?
*Bedragen zijn slechts fictief
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29292-nog-een-bedrag-tegoed-van-bedrijf-x/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag