• 0

SBIC ??

Weet iemand of er al meer bekend is over de SBIC ?? regeling?

Was het nu SBIC, ik heb geen idee?

 

Ik bedoel de regeling om durfkapitaalfondsen te matchen vanuit de overheid (50/50 regeling). Stond iets vaags van in de plannen van Van Gennip, maar weet iemand of er al een concrete uitwerking en tijdpad is?

 

.

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, het is de SBIC regeling. Er is niet veel meer over bekent dat dat die gebaseerd is op de regeling die Ties noemt in deze post https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=31;action=display;threadid=3557

 

Het EIF is ook bezig met zo'n regeling. Afgelopen week is daarover vergaderd in Luxenburg. Het EIF wil fondsen opzetten waar de investeerders (Business Angels) van te voren in moeten storten. Dat idee is afgeschoten door de verzamelde Business Angels Netwerken. Je moet investeerders niet laten storten in een fonds. Dat is slim geld dom maken.

 

Anyway, ik geloof zoiezo niet dat de overheid in equity moet gaan. Ze moeten leverage bieden, dat is veel practischer (ie achtergestelde leningen, garanties of belastingvoordeel)

 

Er wordt nog hard gestudeerd op deze materie.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bernd,

 

Op blz 36 van het door EZ gepubliceerd document Actieprogramma TechnoPartner "Van kennis naar welvaart" staat:

 

De in paragraaf 5 genoemde onderdelen van het actieprogramma worden de komende tijd in overleg met verschillende partijen in het veld en een aantal leden van het Innovatieplatform verder uitgewerkt. Het TechnoPartner-platform i.o. zal begin 2004 het levenslicht zien. Vanaf juni 2004 zal het platform volledig operationeel zijn. De TechnoPartner Seed faciliteit en de Subsidieregeling Kennisexploitatie volgen spoedig daarna (zomer/najaar 2004), zie figuur 8. Deze planning is mede afhankelijk van externe partijen zoals de Europese Commissie waar de regelingen gemeld dienen te worden.

 

Het volledige document staat @ http://www.ez.nl/Bestel/toon.asp?id=04I01.

 

De SBIC regeling is volgens mij het Technopartner Seedfund. Hoop dat dit is wat je zocht.

 

Wist je trouwens dat ook een aantal andere Europese landen een dergelijke faciliteit oprichten of aan het oprichten zijn. Een kort overzicht:

- France = Fonds d’Investissement de Proximité,

- Germany = Unternehmerkapital,

- Belgium = ARKimedes,

- UK = Enterprise Capital Funds

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.