• 0

Gameshop openen ? ?

Sinds kort heb ik ontslag gekregen omdat er te weinig werk was. ( voertuigenbranche)

Nu wil ik eigelijk voor mezelf beginnen.

 

Mijn grote hobbie is Gamen. ik game alleen op de playstation 3.

Omdat ik zag dat er veel ps3's kapot gingen ben ik me daar in gaan verdiepen en ja hoor heb toen de eerste aangeschaft.

Voor 100euro gekocht en kreeg hem weer gemaakt. verkocht zelfde dag nog voor 210euro.

 

Dit heb ik een aantal keer gedaan en ik vind het leuk en het leverd leuk centje op.

Nu is dus mijn idee om een echte gameshop te openen maar is het niet een groot risico ?

 

Ik wil dus doen :

 

- reparatie van ps3's

- verkoop van ps3's gebruikt en nieuw

- de games

- blueray films ( die kunne afgespeeld worden op de ps3 )

- alle accessiores voor de ps3.

 

 

 

IK wil dus echt alles op voorraad hebben voor de ps3 dus zodat de klant altijd meteen zijn spullen heeft.

Hoe moet ik hier mee aan de slag?

want het is niet van 123 begin maar lijkt mij ?

 

Tips en uitleg zijn welkom natuurlijk. ( kritiek ook)

 

Bedankt !!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wil je een fysieke winkel openen? En, dan alleen PS3 of ook Wii, Ds, Xbox etc?

 

Ik denk dat je met een fysieke winkel een erg kleine groep mensen zou trekken wanneer je je focust op alleen de PS3.

 

De kosten voor een fysieke winkel zijn sowieso een stuk hoger dan die van een webwinkel en houd er rekening mee dat in veel grote plaatsen wel een Eplaza, Bart Smit of wat dan ook zit, die qua de prijs van games vaak beter kunnen concurreren dan een kleine winkel. (dat was het grootste probleem bij een kennis van mij die een dergelijke winkel begon)

Link naar reactie
  • 0

Ik wil dan graag een webshop + winkel.

Bartsmit intertoys etc. hebben wel ps3's enz. maar hebben vaak niet alles op voorraad hoop gedoe met garantie noem maar op. dat zou juist me sterkste punt zijn. alles op voorraad hebben en garantie ter plekke oplossen.

 

Andere console's wil ik ook wel verkopen zoals xbox psp enz. maar deze heb ik nog nooit gerepareert.

Dat zal niet veel verschil maken met een ps3 maar wil wel perfect werk afleveren.

 

Ik kan games via uit buiteland inkopen. Een game die hier voor een particulier kost gewoon 65euro. in het buiteland 40dollar.

Dus als ik als bedrijf in het buiteland zou inkopen kan ik ver onder de prijzen van bartsmit etc.

 

Maar waar moet ik mee beginnen?

En de startkosten dus de eerste paar maanden. games inkopen console's etc.

 

Me ouders willen juist niet via thuis omdat er te veel klanten op de stoep komen.

 

Nu verkoop ik ook ps3's gebruikte. als ik wil kan ik zo 25stuks in de maand verkopen maar me ouders keuren het niet goed want er staat dan bijna elke dag mensen bij ons.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik stel je eerst even alleen wat vragen, hoor! Hoop dat je dat begrijpt: hoe meer info jij geeft des te beter mensen je kunnen helpen.

 

Houd je er wel rekening mee dat veel Nederlandse consumenten een Nederlandse handleiding willen?

Dat spellen voor de Wii dan bijvoorbeeld wel een PAL-versie moeten zijn (Amerikaanse spellen zijn anders, dacht ik).

 

Heb je zelf al enig startkapitaal? De start via een webwinkel is redelijk goedkoop (je voorraad, bouw en hosting site etc), een fysiek pand wordt natuurlijk al een stuk duurder.

 

De opstartkosten hangen sterk af van wat jij wilt. Hoe wil je gaan starten? Hoe groot moet je voorraad zijn? Voor hoeveel kun je inkopen? Hoe duur maak je de inrichting van het pand? Je hebt middelen nodig om mensen te kunnen laten betalen. Je zult een stukje reclame moeten maken, zodat mensen weten dat ze bij jou moeten zijn met een kapotte PS3 bijvoorbeeld.

Link naar reactie
  • 0

Ik stel je eerst even alleen wat vragen, hoor! Hoop dat je dat begrijpt: hoe meer info jij geeft des te beter mensen je kunnen helpen.

 

Houd je er wel rekening mee dat veel Nederlandse consumenten een Nederlandse handleiding willen?

Dat spellen voor de Wii dan bijvoorbeeld wel een PAL-versie moeten zijn (Amerikaanse spellen zijn anders, dacht ik).

 

Heb je zelf al enig startkapitaal? De start via een webwinkel is redelijk goedkoop (je voorraad, bouw en hosting site etc), een fysiek pand wordt natuurlijk al een stuk duurder.

 

De opstartkosten hangen sterk af van wat jij wilt. Hoe wil je gaan starten? Hoe groot moet je voorraad zijn? Voor hoeveel kun je inkopen? Hoe duur maak je de inrichting van het pand? Je hebt middelen nodig om mensen te kunnen laten betalen. Je zult een stukje reclame moeten maken, zodat mensen weten dat ze bij jou moeten zijn met een kapotte PS3 bijvoorbeeld.

 

 

Hardstikke fijn dat je vragen stelt ;)

 

De games zijn niet regio geboden. Alleen bluerayfilms. Ik heb zelf enkele games uit canada bestelt en ik kan ze gewoon spelen.

Veel mensen willen idd een nederlandse handeleiding.

Ik zorg gewoon voor dat er ook nederlandse games in de schappen liggen dus als je nederlands handleiding wilt hebben dan kost de game 60euro. maakt het je niet uit dan kost hij 40euro ( dus de import games ). Ik weet zeker dat vele dan als nog de engelstalige pakken. ( 70% games zijn altijd in engels)

 

En ik kan evt gewoon kopie maken van een nederlandse handeleiding als de mensen er echt niet uit komen.

 

Als ik nou is alleen puur webshop begin? Om te kijken of het aanslaat.

Kan altijd nog uitbreiden.

 

Startkapitaal is vrij laag. heb 6000euro ongeveer als budget.

Maar voor puur webshop denk ik dat het een redelijk bedrag is.

 

Reclame is idd belangerijk. Ik ben zeer veel actief op een ps3forum. daar ben ik heel bekend. als er een ps3 kapot gaat en iemand stelt er een vraag over dan zeggen de meeste leden stuur hem maar een mailtje hij kan die maken.

Op dat forum zitten 6000mensen ongeveer waarvan 200 a 300 mensen actief zijn.

 

Had al aangegeven van dat ik mischien een gameshop ga beginnen ze waren allemaal positief en zeiden al van dan koop ik bij jou. dus dat is al goede reclame.

 

Echt veel reclame heb ik niet nodig want via marktplaats verkoop ik al veel zonder reclame.

enkel voor reparatie zou wel mischien een goed iets zijn om reclame voor te maken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan games via uit buiteland inkopen. Een game die hier voor een particulier kost gewoon 65euro. in het buiteland 40dollar.

Dus als ik als bedrijf in het buiteland zou inkopen kan ik ver onder de prijzen van bartsmit etc.

Hou je wel rekening met de invoerkosten?

 

 

invoerkosten is dacht ik onder de 400euro niet.

Maar lijkt me niet al te veel zijn als je bijv voor 1000euro games inkoopt ?

Link naar reactie
  • 0

Houd er wel rekening mee dat je met vrij serieuze concurrentie uit het buitenland te maken krijgt. CDwow.nl bijvoorbeeld verzend vanaf Azie tegen zeer concurrerende tarieven (gratis verzending) Nieuwe games kosten daar soms maar 30 euro waar ze in NL 60 euro kosten.

 

Invoeren zonder kosten kan tot een zeer laag bedrag, enkele tientallen euro's. De kosten van de invoerrechten kan je opvragen bij de douane.

Link naar reactie
  • 0

Houd er wel rekening mee dat je met vrij serieuze concurrentie uit het buitenland te maken krijgt. CDwow.nl bijvoorbeeld verzend vanaf Azie tegen zeer concurrerende tarieven (gratis verzending) Nieuwe games kosten daar soms maar 30 euro waar ze in NL 60 euro kosten.

 

Invoeren zonder kosten kan tot een zeer laag bedrag, enkele tientallen euro's. De kosten van de invoerrechten kan je opvragen bij de douane.

 

Meeste willen liever iets dichter bij de deur. en verzenden is dan in 24uur mogelijk via azie niet.

en sommige weten niet eens dat je via buitenland zo kan kopen. meeste willen de risico niet lopen dat ze miskoop doen.

Link naar reactie
  • 1

Zo'n webshop lijkt me ideaal voor jou. Je weet blijkbaar alles over je product, je bent actief op forums en forumleden hebben vertrouwen in je - ze hebben bij voorbaat al gezegd bij jou te willen kopen. Dit is dé manier om succesvol te zijn op het internet. Zou zo zeggen, waar wacht je op? Webwinkel met blog erbij waar je laat zien kennis over het onderwerp te hebben zal het goed doen bij klant en google.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 1

Goed plan als je "het in de vingers hebt".

 

Ik zou ook voor een webshop gaan, behalve de voordelen die al genoemd zijn moet je de term vrijheid blijheid hoog houden.

 

Een winkel is een verplichting om aanwezig te zijn, om nog maar niet te spreken van de gangbare 5 jaar overeenkomsten die als statende ondernemer toch wat hoog gegrepen zijn.

 

Zorg voor een goede webshop, behalve de psp's denk ook aan upgrading van console's of x boxen met ring of dead problemen, regel een vaste transporteur (ups of fedex) en zorg dat de console's binnen 24 uur gehaald worden.

 

De transportkosten bereken je gewoon door natuurlijk.

 

Wat ook leuke handel is (denk ik) retro spelcomputers. zo'n ouwe nintendo 64 of sega of nog verder terug packman en pingpong. Die oude apparaten liggen overal op zolder en kun je zowat gratis krijgen, er zijn heel veel liefhebbers voor.

 

Ik wens je succes en hoop dat je echt gaat starten

 

Ondernemen is leuk !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goed plan als je "het in de vingers hebt".

 

Ik zou ook voor een webshop gaan, behalve de voordelen die al genoemd zijn moet je de term vrijheid blijheid hoog houden.

 

Een winkel is een verplichting om aanwezig te zijn, om nog maar niet te spreken van de gangbare 5 jaar overeenkomsten die als statende ondernemer toch wat hoog gegrepen zijn.

 

Zorg voor een goede webshop, behalve de psp's denk ook aan upgrading van console's of x boxen met ring of dead problemen, regel een vaste transporteur (ups of fedex) en zorg dat de console's binnen 24 uur gehaald worden.

 

De transportkosten bereken je gewoon door natuurlijk.

 

Wat ook leuke handel is (denk ik) retro spelcomputers. zo'n ouwe nintendo 64 of sega of nog verder terug packman en pingpong. Die oude apparaten liggen overal op zolder en kun je zowat gratis krijgen, er zijn heel veel liefhebbers voor.

 

Ik wens je succes en hoop dat je echt gaat starten

 

Ondernemen is leuk !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dat is wel hele goede advies ! Bedankt.

 

Je hebt gelijk de retro console. die koop je mischien voor 25euro. restaureren en cleanen en dan weer verkopen.

En upgrade van consoles etc. dat is idd een goede optie.

 

Ik ga hier vast mee aan de slag even op papier zetten wat ik wil en wat mogelijk is.

 

Welke webshop software raden jullie aan ? en wat kost zoiets eigelijk ?

 

Het moet er wel professioneel eruit zien.

Link naar reactie
  • 0

Software hangt af van wat je er zelf voor eisen aan stelt en wat je er precies mee wilt doen. Er is heel veel keuze en elk pakket heeft zijn voor- en nadelen. Open source pakketten zijn gratis, andere pakketten kosten zo 20.000 euro. Je kan zelfs een pakket huren bij verschillende firma's. Is veel info op te vinden op internet :)

Link naar reactie
  • 0

Webshop hoeft niet super uitgebreid zijn maar het moet er niet cheap uitzien.

Moet dus professioneel overkomen.

 

Heb dit net ff in word getypt wat ideeën :

 

Website :

naam shop laat ik door leden van de forum bedenken ! meteen leuke reclame. ik geef een gratis game weg.

- Welkom ( inleiding waar je alles kan vinden etc )

- Membercard ? ( dus bijv. voor 50euro per jaar lid en dan bepaalde korting krijgen.)

- over *naam shop * ( dus hoe begonnen en wat mijn doel is wil ik hier omschrijven)

- Reparatie console's ( ps3's ps2's xbox etc )

- upgraden naar meer geheugen.

- prijsaanvraag voor inkoop defecte console's

- Retro gaming verkoop en inkoop. ( en stukje geschiedenis erover )

- Weetjes over console's ( roddels die waar zijn en niet waar)

- Gebruiksaanwijzingen ( veel mensen zetten bijv een ps3 in een opgesloten kastje en die raakt dan overhit dus enkele tips geven hoe het hoort )

- webshoplink ( verkopen van games en console's gebruikt en nieuw.)

- verzenden en versturen ( 24uurs service via tnt of upc. )

- Contact ( gegevens waneer bereikbaar etc.)

- Links naar website's

 

webshop :

- welkom

- accessoires ( kabels , opladers , skins, Harddisks.etc)

- Console's ( gebruikt en nieuw apart.)

- Games ( gebruik en nieuw)

- Games release datums en preorderen.

- Diverse producten ( evt films , cleaning doekjes bijv.)

Link naar reactie
  • 0

Je hebt nu bedacht hoe je het menu in de "voorkant" (zijde van de klant) er uit zou moeten zien. Is aardig, maar daar zijn de meeste pakketten juist gelijk. Je kan het uiterlijk en de menu structuur in vrijwel alle pakketten compleet omgooien als je dat wilt.

 

Je moet vooral nadenken over de functies die je aan de achterkant, waar jij dus zelf werkt, wilt hebben.

 

Misschien wil je een koppeling met je administratie software, wil je met 1 druk op de knop alle orders van vandaag kunnen uitprinten, wil je een leuke rapportage van je bezoekersgedrag, noem maar op.

Sommige pakketten bieden hier standaard meer functies dan andere. Er is enorm veel informatie te vinden op het internet over het beginnen van een webshop.

Lees volgende sites eens door:

http://www.webwinkelopzetten.nl/

http://www.webwinkelforum.nl

http://www.google.nl/search?q=webwinkel+beginnen

 

Daar is veel te vinden over wat er zoal bij komt kijken. :)

Link naar reactie
  • 0

Je hebt nu bedacht hoe je het menu in de "voorkant" (zijde van de klant) er uit zou moeten zien. Is aardig, maar daar zijn de meeste pakketten juist gelijk. Je kan het uiterlijk en de menu structuur in vrijwel alle pakketten compleet omgooien als je dat wilt.

 

Je moet vooral nadenken over de functies die je aan de achterkant, waar jij dus zelf werkt, wilt hebben.

 

Misschien wil je een koppeling met je administratie software, wil je met 1 druk op de knop alle orders van vandaag kunnen uitprinten, wil je een leuke rapportage van je bezoekersgedrag, noem maar op.

Sommige pakketten bieden hier standaard meer functies dan andere. Er is enorm veel informatie te vinden op het internet over het beginnen van een webshop.

Lees volgende sites eens door:

http://www.webwinkelopzetten.nl/

http://www.webwinkelforum.nl

http://www.google.nl/search?q=webwinkel+beginnen

 

Daar is veel te vinden over wat er zoal bij komt kijken. :)

 

oke al is bekijken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Geld betalen om een ebook te ontvangen waarin 2 leveranciers vermeld zouden staan? Dat heb ik nog nooit gehoord. Ik zou er niet in mee gaan. Misschien even doorgeven aan de mods, al zullen die hier vast ook wel lezen :)

 

EDIT zie dat je je post zojuist veranderd hebt.

 

klopt omdat die gene daar om vroeg en hij zei dat je dan een ban kan krijgen als je een bericht uit je inbox hier openbaar zet ?!

Link naar reactie
  • 0

Interessant idee! Ik heb al gemerkt dat er in België nog wat plaats is voor nieuwe gamewinkels. Dus misschien dat je je kan richten op de Benelux markt in het geheel. Moet je maar even uitzoeken of dit wel rendabel zal zijn kwestie van verzendingskosten en dergelijke.

 

Qua marketing zou je misschien wel een aantal online tornooien kunnen realiseren? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Call of Duty of FIFA 11 tornooien waarbij de top 3 enkele prijzen zouden kunnen winnen.

 

Wat ook wel een leuk idee zou zijn, is een echt game-team oprichten, waarbij jij dan de sponsor en de manager van wordt.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Interessant idee! Ik heb al gemerkt dat er in België nog wat plaats is voor nieuwe gamewinkels. Dus misschien dat je je kan richten op de Benelux markt in het geheel. Moet je maar even uitzoeken of dit wel rendabel zal zijn kwestie van verzendingskosten en dergelijke.

 

Qua marketing zou je misschien wel een aantal online tornooien kunnen realiseren? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Call of Duty of FIFA 11 tornooien waarbij de top 3 enkele prijzen zouden kunnen winnen.

 

Wat ook wel een leuk idee zou zijn, is een echt game-team oprichten, waarbij jij dan de sponsor en de manager van wordt.

 

Veel succes!

 

zijn idd goede ideeën. De gameteam is er al ! zit ik zelf namelijk in. haha.

 

Maar van de toernooitjes houden en zo dat zal ik zeker onthouden bedankt voor de tip

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.