Jump to content
Doldersum Vastgoed
Verberg

Help! de commerciele vastgoedmarkt innoveren

vraag

De commerciele vastgoedmarkt (daarmee bedoel ik alles behalve de particuliere woningmarkt) is tragisch ouderwets. Grijze mannen met geld en een beetje beslissingsbevoegdheid domineren de markt. Sms'en en mailen lukt nog net en slechts een enkeling heeft zich op LinkedIn begeven om daar vervolgens zo inactief mogelijk te zijn. De grootste innovaties in het afgelopen decennium waren de digitale nieuwsbrief en digitale brochures. Sommige mensen faxen zelfs nog! WTF..

 

Ons kantoor is gespecialiseerd in het aan- en verkopen van vastgoedbeleggingen in NL namens (particuliere) vastgoedbeleggers. Wij zoeken altijd naar manieren om ons te onderscheiden van andere spelers op deze markt, momenteel door middel van een persoonlijke/ vertrouwelijke benadering en het leveren van meer kwaliteit. Dat laatste houdt bijv. in dat wij middels een overzichtelijk rekenmodel het REV op dat project uitrekenen (op basis van specifieke en variabele uitgangspunten) voordat wij een belegger benaderen over aankoop van dat project. Het aanbieden van een project aan een belegger geschiedt middels een (jaja) digitale brochure met daarin alle relevante informatie, waaronder het rekenmodel.

 

Nou vraag ik me af of er onder de HL'ers creatieve (of voor de hand liggende) id'en bestaan over hoe wij meer kwaliteit kunnen leveren, ons beter kunnen onderscheiden en/ of meer innoveren. En dat hoeft niet alleen op het gebied van social media etc. betrekking te hebben.

 

Hoor graag!

 

 


Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Zelf ben ik totaal niet thuis op de vastgoed markt. Je zeg dat je je graag wilt onderscheiden door kwaliteit. Hetgeen wat mij opvalt, is dat de site hier echt totaal niet bij aansluit. Qua vorm is het zeer middelmatig en niet onderscheidend. Qua opbouw is het (echt) not done (teksten als afbeeldingen erop zetten, geen externe stylesheet, pagina die het niet doet, etc.).

 

Oftewel: de website is m.i. geen afspiegeling van je doelstelling en manier waarop je wilt overkomen. Daar zal ik eerst wat in investeren, zorg dat je visitekaartje uitstraalt wat je wilt uitstralen :)

 

Groeten Quinten


Fantasma Media | LinkedIn | Twitter

Web & Usability

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

ik haal even je drie quotes aan op je homepage:

 

"Retail is specialistenwerk, daarom adviseren wij retailers en vastgoedbeleggers bij het optimaliseren van rendement op hun winkelvastgoed"

 

Hoezo, daarom?! En welk rendement optimaliseer je voor de retailers? Dit is gewoon een loze kreet.

 

"Door onze proactieve benadering van de vastgoedmarkt creëren wij meerwaarde in commercieel onroerend goed"

 

Proactief is al een K-woord (had je soms iets anti-actiefs willen doen?). Maar welke benadering? Omschrijf die. Welke meerwaarde bieden jullie? Die meerwaarde volgt niet uit proactief zijn. Niemand zal lui zijn in jullie branche, dus wederom een loze kreet.

 

"Onze klanten kunnen bouwen op onze expertise, inzet en bovenal op onze betrouwbaarheid"

 

Dat mag ik hopen ja. Maar dat geldt ook voor de bakker om de hoek, de rijwielhersteller in het centrum en de man aan wie je 10 cent geeft omdat hij elke dag (betrouwbaar) in weer en wind (inzet) zijn accordeon zeer zuiver (expertise) bespeelt bij de supermarkt. En dus ook voor elke andere makelaar.

 

Je roept nu dingen die niet meetbaar en staafbaar zijn en je hebt geen enkele getuigenis online staan. Haal die teksten AUB weg van je homepage.

 

Groet

Joost


Denariusadvies.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

 

Volgens mij zijn de kopers doorgaans ook allemaal in grijs c&a pak gehesen saab rijders. Daar hoef je toch niet voor te innoveren, die snappen daar niets van.

 

 

Welke twitterende ondernemer kan zich nou een pand veroorloven, dat zijn er niet veel.

 

Of bedoel je aan de beleggers kant?

 

Dan wil ik een online portal waar ik veilig kan inloggen (zoals een bank) met daarin alle panden in mijn portefeuille. Als ik op pand A click wil ik zien dat ik x% bezit, dat het verhuurd is voor xxxxxx tot 2015 Als een maand niet verhuurd is is dat ook te zien.

 

En het liefst dat je ook x% kunt kopen online (mag dat voor bedragen onder de 50k? of moet je daar een vergunning voor hebben?)

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

ik haal even je drie quotes aan op je homepage:

 

"Retail is specialistenwerk, daarom adviseren wij retailers en vastgoedbeleggers bij het optimaliseren van rendement op hun winkelvastgoed"

 

Hoezo, daarom?! omdat wij retailspecialisten zijn En welk rendement optimaliseer je voor de retailers? 1) d.m.v. huurprijsherzieningen brengen wij hun kosten omlaag wat bij gelijkblijvende omzet dus meer rendement (zeg REV) oplevert en 2) door hen te begeleiden bij het vinden van een nieuwe locatie waar hun omzet-/huurverhouding beter is dus meer REV Dit is gewoon een loze kreet. niet echt

 

"Door onze proactieve benadering van de vastgoedmarkt creëren wij meerwaarde in commercieel onroerend goed"

 

Proactief is al een K-woord (had je soms iets anti-actiefs willen doen?). Maar welke benadering? Omschrijf die. Welke meerwaarde bieden jullie? Die meerwaarde volgt niet uit proactief zijn. Niemand zal lui zijn in jullie branche, onze branche kenmerkt zich idd door inactieve beheerders/ makelaars/ adviseurs etc. dus dit onderscheid ons van 75% van onze concurrenten, onder ''onze activiteiten vind je wat dat inhoudt'' dus wederom een loze kreet. wederom niet echt

 

"Onze klanten kunnen bouwen op onze expertise, inzet en bovenal op onze betrouwbaarheid"

 

Dat mag ik hopen ja. Maar dat geldt ook voor de bakker om de hoek, de rijwielhersteller in het centrum en de man aan wie je 10 cent geeft omdat hij elke dag (betrouwbaar) in weer en wind (inzet) zijn accordeon zeer zuiver (expertise) bespeelt bij de supermarkt. En dus ook voor elke andere makelaar. daar ligt juist een stuk onderscheidend vermogen omdat onze branche kenmerkt zich door amateuristische partijen (komt door vrijgeven beroep), inactieve makelaars/ beheerders/ adviseurs en (omdat het doorgaans grote bedragen betreft) onbetrouwbare lieden

 

Je roept nu dingen die niet meetbaar en staafbaar zijn en je hebt geen enkele getuigenis online staan. Haal die teksten AUB weg van je homepage. is te kort door de bocht

 

Groet

Joost

Heb hierboven inhoudelijk gereageerd, je hebt wel ergens een punt, het kan allemaal een stuk duidelijker en inhoudelijker.


Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zelf ben ik totaal niet thuis op de vastgoed markt. Je zeg dat je je graag wilt onderscheiden door kwaliteit. Hetgeen wat mij opvalt, is dat de site hier echt totaal niet bij aansluit. Qua vorm is het zeer middelmatig en niet onderscheidend. Qua opbouw is het (echt) not done (teksten als afbeeldingen erop zetten, geen externe stylesheet, pagina die het niet doet, etc.).

 

Oftewel: de website is m.i. geen afspiegeling van je doelstelling en manier waarop je wilt overkomen. Daar zal ik eerst wat in investeren, zorg dat je visitekaartje uitstraalt wat je wilt uitstralen :)

 

Groeten Quinten

 

Ben ik met je eens, hier moeten we mee aan de slag (evenals rest van de huisstijl overigens). Merci!


Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

 

Volgens mij zijn de kopers doorgaans ook allemaal in grijs c&a pak gehesen saab rijders. Daar hoef je toch niet voor te innoveren, die snappen daar niets van.

 

 

Welke twitterende ondernemer kan zich nou een pand veroorloven, dat zijn er niet veel.

 

Of bedoel je aan de beleggers kant?

 

Dan wil ik een online portal waar ik veilig kan inloggen (zoals een bank) met daarin alle panden in mijn portefeuille. Als ik op pand A click wil ik zien dat ik x% bezit, dat het verhuurd is voor xxxxxx tot 2015 Als een maand niet verhuurd is is dat ook te zien.

 

En het liefst dat je ook x% kunt kopen online (mag dat voor bedragen onder de 50k? of moet je daar een vergunning voor hebben?)

Puur voor beleggers idd, zo'n online portal is interessant. Voor verkopen onder 50k sta je onder toezicht AFM. Ga hier eens over nadenken, bedankt!


Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 180 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept