• 0

Conflict over aandelenoverdracht - 6 jaar na dato

Ik ben 6 jaar geleden een bedrijf gestart met een compagnon. Hij had een lege bv over, en dit is de gezamenlijke bv geworden. Hij deed de administratie, belasting en geldzaken etc., ik was meer voor de technische kant van het bedrijf....

 

Nu, 6 jaar later, komt ie ineens met de bewering dat ik hem nooit wat heb betaald voor de overname van de aandelen van die lege bv. En nu eist ie 9000 euro van me , nl. 50% van 18000 euro wat op de balans van die bv stond. Ik was in de veronderstelling dat dat allang allemaal geregeld was. Hij heeft mij al die tijd niks hierover verteld, en hij wist het ook niet, alleen blijkt het nu uit zijn boekhouding, zegt hij (zijn accountant wees hem erop).

 

Ik nam 50% van de aandelen van die lege bv over, maar in plaats van dat ze dat in die bv hebben geregeld, hebben ze een schuld laten ontstaan van mij prive aan zijn ANDERE bv, die eigenaar was van die aandelen, waardoor alles verder buiten mijn zicht om is gegaan (ik heb immers geen zicht op de balans van zijn andere bv).

 

Ten eerste is de vraag of die aandelen wel 18.000 euro waard waren. Er stond namelijk ALLEEN dat geplaatste aandelenkapitaal op de balans, geen gevulde bankrekening, goodwill, niks... Zijn redenering is, dat hij OOIT 18000 heeft betaald voor het starten van die bv, en dat het dat dus ook waard is..... (die aandelen stonden voor 18000 op de balans van zijn andere bv..). alleen zijn ze dat nog steeds waard als je verder al het geld uit die bv haalt?!?

 

Ten tweede de vraag of zo'n vordering na 6 jaar niet verjaard zou zijn? Of geldt dat niet voor dit soort aandelentransacties? Ik heb volgens mij nooit een schuldbekentenis getekend ofzo, het enige wat ie zegt is : je hebt toch nooit die 9000 euro betaald ? nou dan ben je die dus nog aan me schuldig.....

 

Graag jullie mening hierover, ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik ben techneut en geen boekhouder :)

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan ga ik even kort door de bocht: het probleem is dus meer dat je nu 'gezeur' hebt met hem dan dat er echt een praktisch probleem is? Hij wil geld van jou, jij bent het er niet mee eens. Als hij het toch wil hebben, zal hij het via de rechter moeten spelen. Tot die tijd geen energie meer instoppen en gewoon lekker verder ondernemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.