• 0

Wil uit VOF per 31-12 maar partner gaat lastig doen. Hoe aan te pakken?

beste

 

 

ik heb wat vragen over het uittreden van mijn vof

 

per 31 dec stap ik uit de vof wat ik met mijn vernoot heb

nu hebben wij een balans negatief 17000 maar geen leningen alleen wat kleine factuurtjes

 

nu komt mijn vernoot met de volgende dingen

hij komt nu met facturen die van ze vader transport bedrijf zijn maar dit hebben wij mondelings niet afgesproken en ook niet op papier staan

kan hij dit maken

nu komt hij ook dat ik de zelfde uren moet maken als hij

heb nog een eenmanszaak naast de vof waar ik mijn inkomsten uit haal

hij werk zelf bij ze vader en wij hebben iemand in dienst die voor ons de zaak runt

ik stap er per 31 dec uit maar het contract van ons personeel loopt tot 31 jan moet ik deze door betalen

hij gaat verder met het bedrijf alleen als een eenmanszaak met personeel

 

 

ik ben van mening we hebben niks op paier geen vof contract dus hij kan niet met terug werkende kracht kosten willen verhalen op mij

ik denk ook de openstaande facturen betalen en al de spullen 50 % delen door 2

wie kan mij goed advies geven want de tijd dringt en wil er goed van afkomen

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

Heb je overwogen om een vaststellingsovereenkomst met je bussines partner op te stellen?

Een vaststellingsovereenkomst vereist toch wel dat partijen het eerst eens zijn. Mediation lijkt me hier eerder de richting.

 

Het een sluit het ander niet uit. Mediation is één van de manieren om tot overeenstemming te komen, maar hopelijk kan de vraagsteller met een goed gesprek tot afspraken komen. Die overeenstemming zou je dan in een vaststellingsovereenkomst kunnen vastleggen. Wanneer bekrachtigd door de notaris heeft dat deels dezelfde rechtskracht als een uitspraak van een rechter. Dat maakt het zo sterk!

 

Groet,

Anne

Anne --- VLA - Rechtstichting

http://rechtstichting.nl

Link naar reactie
  • 0

Als er niets op papier staat is het vrij simpel. Dan wordt alles door 2 gedeeld.

 

Over die facturen van de vader van je mede-vennoot valt weinig te zeggen zonder meer informatie. In principe ben je in een VOF zonder vennootschapscontract beiden tekenbevoegd en wanneer er een zakelijke overeenkomst is gesloten met die vader, is die dus voor de hele VOF bindend. Als daarbij producten zijn afgenomen, zullen deze producten waarschijnlijk wel op de balans staan. Als je twijfelt aan de zakelijkheid van de overeenkomst kun je dat natuurlijk ter sprake brengen.

 

Dit soort zaken zijn overigens in een VOF-contract goed te regelen, dat kan een hoop gedoe voorkomen. Je kunt nu voorstellen de VOF te laten taxeren en als er dan nog een schuld aan de VOF staat, die voldoen.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

beste

 

 

over de facturen van de transport zijn geen overeenkomsten gemaakt

deze facturen zijn gekomen toen ik besloten had om uit de vof te stappen

twee weken later zaten de facturen in de map gestopt [iets waar ik niks van af wist]

 

toen we met de vof zijn gestart is er mondelingen afspraken gemaakt met mijn vernoot

dat als het finaceel mogelijk was zijn vader en keer een volle tank diesel zouden geven [dit is nog niet mogelijk geweest ]

 

nu wil hij met terug werkende kracht de kosten terug halen iets waar ik niet mee eens ben niet afgesprokken

nu heeft hij ook in de inverstering in een keer €2000 meer dan mij hij heeft gezegd dat hij uit eigen vermogen een factuur aan ze vader heeft betaald

 

ik weet gewoon dat hij dit niet gedaan heeft omdat hij finaceel niet magtig daarvoor is

heb gevraagd laat de afschrift maar zien dat je dit betaald heb [niet mogelijk]

nu wil hij €2000 meer uit de vof hebben

ik heb gewoon het gevoel dat er een vies spelletje wordt gespeeld en dat ik een advocaat in moet schakelen

 

heb ik nog een vraag

 

wij hebben een persoon in dienst zijn contract loop 31 january 2011 af

maar ik stap per 31 dec 2010 eruit mijn vernoot gaat door met het bedrijf en met het personeel lid

ben ik de maand january nog verschuldig heb gehoord dat ik gewoon tot dec moet betalen

en mijn vernoot de maand january alleen moet betalen omdat hij gewoon doorgaat met het bedrijf

 

 

heeft u nog tips en dingen die mij kunnen helpen omdat op te lossen

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Allemaal heel erg vaag zoals je het hier verteld.

beste

 

 

over de facturen van de transport zijn geen overeenkomsten gemaakt

deze facturen zijn gekomen toen ik besloten had om uit de vof te stappen

twee weken later zaten de facturen in de map gestopt [iets waar ik niks van af wist]

facturen in een map gestopt voor transport?

Zijn er door dat transport bedrijf van zijn vader diensten verleend aan jullie bedrijf (transport dus) waarvoor die facturen zijn? Of zijn er gewoon facturen die dat transport bedrijf moest betalen in jullie administratie gestopt zonder dat daarvoor een dienst is verleend?

toen we met de vof zijn gestart is er mondelingen afspraken gemaakt met mijn vernoot

dat als het finaceel mogelijk was zijn vader en keer een volle tank diesel zouden geven [dit is nog niet mogelijk geweest ]

 

nu wil hij met terug werkende kracht de kosten terug halen iets waar ik niet mee eens ben niet afgesprokken

nu heeft hij ook in de inverstering in een keer €2000 meer dan mij hij heeft gezegd dat hij uit eigen vermogen een factuur aan ze vader heeft betaald

 

ik weet gewoon dat hij dit niet gedaan heeft omdat hij finaceel niet magtig daarvoor is

heb gevraagd laat de afschrift maar zien dat je dit betaald heb [niet mogelijk]

nu wil hij €2000 meer uit de vof hebben

ik heb gewoon het gevoel dat er een vies spelletje wordt gespeeld en dat ik een advocaat in moet schakelen

als hij dat uit eigen zak gefinancierd heeft kan hij daarvan het betaalbewijs laten zien. kan hij dat niet stel je je op het punt dat die transactie nooit plaatsgevonden heeft. zal hij toch moeten aantonen.

 

heb ik nog een vraag

 

wij hebben een persoon in dienst zijn contract loop 31 january 2011 af

maar ik stap per 31 dec 2010 eruit mijn vernoot gaat door met het bedrijf en met het personeel lid

ben ik de maand january nog verschuldig heb gehoord dat ik gewoon tot dec moet betalen

en mijn vernoot de maand january alleen moet betalen omdat hij gewoon doorgaat met het bedrijf

 

 

heeft u nog tips en dingen die mij kunnen helpen omdat op te lossen

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Trompetta,

 

Ik kan jouw situatie hier vandaan natuurlijk niet voor 100% inschatten. Als jouw partner degene is die geld van jou wil krijgen en jij verder niets van hem 'nodig' hebt dan sta je in die zin sterk dat hij uiteindelijk een rechtszaak zal moeten aanspannen om zijn gelijk te halen. Voor bedragen van deze omvang is dat niet rendabel. Mocht je er dus niet uitkomen, dan is hij degene die de strijd zal moeten aangaan.

 

Natuurlijk is het fijner als het allemaal in harmonie gaat, maar hij kan je niet dwingen om zomaar te betalen als dit niet redelijk is.

 

Het wordt lastiger als jij ook nog dingen van je partner nodig hebt.

 

Groeten, Manon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.