Wij hebben een 3 jarig contract met een leverancier voor gas. In dit contract staat o.a. de prijs die wij betalen voor de maandelijkse huur van een gas vul installatie en de huurprijs van een gasfles. Bij het contract is ook een prijslijst geleverd met de prijzen van overige gasflessen.
In het contract staat verder niets over deze prijslijst of over tussentijdse prijsverhogingen. Er wordt wel een verwijzing gemaakt naar hun algemene voorwaarden. Daarin staat wel dat ze gerechtigd zijn om tussentijdse prijsverhogingen door te voeren maar er staat ook in:
3.4 Indien de klant deze aangepaste prijs weigert, is
leverancier gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke
ingang te beëindigen.
Er is bij de overeenkomst geen exemplaar van de AV meegeleverd.
Deze week kregen wij van de leverancier een factuur en werden we voor het eerst geconfronteerd met een prijsverhoging van maarliefst 18%.
Uiteraard hebben we meteen gemaild dat de prijzen op de factuur niet juist zijn. Zojuist kregen we een mail terug dat de gasprijzen zijn gestegen en dat ze deze moeten doorberekenen aan de klant. 'U heeft hier ook een brief van ontvangen'.
Nou die brief hebben wij dus niet ontvangen, anders hadden we meteen wel ons ongenoegen kenbaar gemaakt. In de bijlage hadden ze de brief gedaan welke niet eens persoonlijk geadresseerd was.
Wij willen deze absurde prijsverhoging van 18% niet accepteren. Voor het zelfde geld voeren ze nog 3 van deze verhogingen in voor het einde van onze contractperiode en betalen we aan het eind 60% meer dan dat we aanvankelijk hebben afgesproken.
Mijn gevoel zegt: Dit kunnen ze toch niet zomaar doen? Wat kunnen wij hier tegen doen? Moeten wij dit accepteren of kunnen we die verhoging weigeren of zelfs het contract met onmiddellijke ingang beëindigen (en dus een beroep doen op art. 3.4)?
Ik hoor het heel graag.
Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marcel Vermeer
Marcel Vermeer
Goedemorgen,
Wij hebben een 3 jarig contract met een leverancier voor gas. In dit contract staat o.a. de prijs die wij betalen voor de maandelijkse huur van een gas vul installatie en de huurprijs van een gasfles. Bij het contract is ook een prijslijst geleverd met de prijzen van overige gasflessen.
In het contract staat verder niets over deze prijslijst of over tussentijdse prijsverhogingen. Er wordt wel een verwijzing gemaakt naar hun algemene voorwaarden. Daarin staat wel dat ze gerechtigd zijn om tussentijdse prijsverhogingen door te voeren maar er staat ook in:
3.4 Indien de klant deze aangepaste prijs weigert, is
leverancier gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke
ingang te beëindigen.
Er is bij de overeenkomst geen exemplaar van de AV meegeleverd.
Deze week kregen wij van de leverancier een factuur en werden we voor het eerst geconfronteerd met een prijsverhoging van maarliefst 18%.
Uiteraard hebben we meteen gemaild dat de prijzen op de factuur niet juist zijn. Zojuist kregen we een mail terug dat de gasprijzen zijn gestegen en dat ze deze moeten doorberekenen aan de klant. 'U heeft hier ook een brief van ontvangen'.
Nou die brief hebben wij dus niet ontvangen, anders hadden we meteen wel ons ongenoegen kenbaar gemaakt. In de bijlage hadden ze de brief gedaan welke niet eens persoonlijk geadresseerd was.
Wij willen deze absurde prijsverhoging van 18% niet accepteren. Voor het zelfde geld voeren ze nog 3 van deze verhogingen in voor het einde van onze contractperiode en betalen we aan het eind 60% meer dan dat we aanvankelijk hebben afgesproken.
Mijn gevoel zegt: Dit kunnen ze toch niet zomaar doen? Wat kunnen wij hier tegen doen? Moeten wij dit accepteren of kunnen we die verhoging weigeren of zelfs het contract met onmiddellijke ingang beëindigen (en dus een beroep doen op art. 3.4)?
Ik hoor het heel graag.
Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29332-absurde-prijsverhoging-accepteren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag