Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ricambi
Ricambi
Goedemorgen Higher-Levels!,
Allereerst mijn complimenten over deze site!
Dit is echt een duidelijk en informatief forum.
Momenteel worstel ik zelf met een probleem waar ik zelf mee zit.
Heb al veel verschillende topics doorgelezen hier, maar weet niet of dat allemaal op mijn van toepassing is.
Daarom wend ik me nu tot jullie.
Ben nu bijna 5 jaar als ondernemer bezig in de logistieke sector(transport, planning, touroperator etc) in de breedste zin des woords.
Ik heb sinds vorig jaar mijn werkzaamheden uitgebreid met een limousineservice.(ultraluxe limousine, langste van Europa....)
Dit loopt geweldig, mensen geven bakken met geld uit om een rondje te rijden, echt ongelofelijk......!
Ik vaar er wel bij en dat is tenslotte de bedoeling, toch?
Dit doe ik overigens met behulp van een andere partij.(die is eigenaar en laat me vrij in veel dingen, maar ja, limo is niet van mij....)
Nu kan ik een BV overnemen waar een ondernemingsvergunning inzit.
En daar is het mij om te doen.
Met deze vergunning ben ik geheel zelfstanding en kan ik mijn werkzaamheden verder uitbreiden zoals ik het wil.
BV is al ruim 6 jaar niet gebruikt, alleen zijn elk jaar de cijfers bij de BD en de KvK gedeponeerd.
De BV bestaat overigens 15 jaar.
In deze BV zit een verliespost van tussen de 20.000 en 30.000 euro.....
BV zelf is schoon op deze post na.
Is het mogelijk dat ik deze BV overneem zonder deze verliespost?
Vergunningen zijn overdraagbaar, staan op naam van de BV, (schulden namelijk ook.....), met de BV ga/wil ik nog niks doen.
Met deze vergunningen kan ik iets sneller groeien.
Kun je later de BV laten ontbinden na een tijdje, of is dit juist weer niet mogelijk?
En wat is een juiste vraagprijs voor deze/een BV?
Zie veel bedragen maar de juiste nog niet.....
Ik ben helemaal nieuw met deze materie en wil me graag goed voorbereiden voordat ik de goede stap zet.
Mijn eigen boekhouder ziet wel mogelijkheden, maar wil natuurlijk wel de cijfers zien.
Heb al veel gelezen hier, maar kom niet ophet juiste antwoord uit.
Zie ik het te rooskleurig, of is dit wel terdege mogelijk?
mvgr Erik van Anholt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29340-bv-overnemen-met-verliespost/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag